Dusss het begin speelt zich af in de les VOOR de pauze uit het vorige hs en daarna gaat het over DEZELFDE pauze, ok? En daarna 's avonds diezelfde dag maar das wel duidelijk denk ik
Enjoy xxx

(door Silke)
Het regent buiten. Ik let niet echt op in de les. Pffft natuurkunde, wie interesseert zich daar nu in? Ik moet steeds maar denken aan dat plan van Rein dat de regels overtreedt. Zal ik meedoen? Ja? Nee? Ja ? Nee? Ik weet het écht niet.
"Silke, wat is het antwoord op vraag vijf?", vraagt meneer Genemans.
Ik schrik op. Femke, die naast me zit, schrijft gauw het juiste antwoord in mijn boek.
"Euh... generfd, meneer", zeg ik.
Hij knikt "Goed, ik dacht even dat je niet aan het opletten was, maar het zal mijn verbeelding geweest zijn"
Ik glimlach flauwtjes. Wanneer hij mijn richting niet meer uitkijkt, geef ik Femke een high five. Nu weet ik het zeker, ze moet hier blijven. Ik scheur een stukje papier uit mijn boek natuurkunde en schrijf erop
'Rein, lieverd, ik doe mee! Xxxxx Silke'
Ik geef het door. Rein zit toch voor me. Hij glimlacht, draait zich om en knikt naar me.
(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)
(nog steeds door Silke)

In de pauze ga ik bij Rein staan. We zien Britney en Nils romantisch doen in de regen. Die zullen ons niet gauw zoeken. Rein neemt mijn hand en we wandelen naar de schoolbibliotheek, om daar een spreuk te zoeken. Op enkele meters van de deur horen we de ijzige stem van Lynn al uit de bib komen. Dat is waar ook! Lynn zit altijd in de bib. Dat was ik al vergeten. Wat nou? Ze zal ons zien en ik weet zeker dat ze ons zal verklikken.
"Hoe kan ik Mylène ooit zo ver krijgen dat ze op Chanyeol verliefd wordt, er is echt iets mis met die spreuk", hoor ik Lynn plots tegen zichzelf zeggen. Bijna slaak ik een gilletje, maar Rein slaat net op tijd een hand voor mijn mond.
Ze gaat verder: "Alle voorbije dagenal gebeurde er niks. He? Staat er iets onder die spreuk? Bijwerking: bij deze spreuk te veel opzeggen, kan de persoon op wie je het uitspreekt, chagrijnig worden. Chagrijnig! Pfft! Dazt zal wel meevallen! Hahaha"
We horen een boek dichtslaan en voetstappen naar de deur toe. Rein trekt me gauw mee in een kast, die rechtover de deur van de bib staat. Net op tijd . Lynn komt naar buiten, passeert de kast en weet dus niet dat wij alles gehoord hebben. t is er
"We moeten hulp halen", zegt Rein.
We stappen de kast uit en gaan naar buiten waar Britney en Nils net zaten. We moeten hen alles vertellen.
(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)(H)
(door Britney)

"Mevrouw Martas, u moet ons echt geloven, Lynn betovert Mylène!!", zeg ik verontwaardigd.
"Dat kan zij ook over jullie zeggen. Ik wil bewijs", antwoordt ons schoolhoofd kalm.
Ik heb zin om op haar hoofd te slaan, maar ik doe het toch maar niet.
"Mevrouw, begrijpt u niet dat we niet op elk moment van de dag een camera bijhebben?", probeert Rein nog.
"Nee", zegt hoofd Martas. Nils draait zich bruusk om en we volgen hem. Even later zitten we op onze kamer.
"Waarom gelooft ze ons nou niet?", klaagt Nils.
Ik haal mijn schouders op. Geen idee. Rosanne komt de kamer binnen. Ze slaat na haar de deur bruusk achter zich dicht.
"En nu is het genoeg!", schreeuwt ze.
"Hé, Roos, wat is er?", vraagt Silke.
"Miss Waalewijn is echt vreselijk, met haar chagrijnige gedoe van de laatste tijd. Ze zet niet eens meer thee", antwoordt Rosanne.
"Miss Waalewijn? Dat ben jij toch?", zegt Rein.
"Ik bedoel dat blonde kind", Rosanne kijkt naar haar eigen haar "Ok, ik bedoel dus Mylène"
"Kom er eens bijzitten, Rosy", zeg ik. Ze gaat bij ons zitten en Nils vertelt het hele verhaal. Af en toe slaakt Rosanne een gilletje.
"Dan moeten we dus bewijzen hebben", zegt ze strijdlustig wanneer Nils klaar is met vertellen. We knikken.
"Maar hoe?" Rosanne kijkt ons allemaal één voor één aan.
"Lynn gaat toch elke dag naar de bib? Morgen keren we haar gewoon achterna en filmen haar"
We stemmen allemaal in en beslissen dat Nils en ik het mogen opknappen. We geven elkaar een high five. Op dat moment komt Mylène binnen. We worden stil.
"Euh... Wil er iemand een kopje thee?", vraagt Rosanne maar om de stilte te verbreken.
"Thee? Dat is voor sukkels", antwoordt Mylène. Nils stoot me aan.
"Ze is echt zichzelf niet"

Reageer (4)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen