Foto bij Hoofdstuk 1 - Nice to meet you

March 6 2012, 09.05. Staat er op het schermpje van me telefoon. Ik kijk op van me telefoon als ik iets hoor vallen. Ik zucht. ''William, just give it back!'' Ik loop William achter na zijn slaapkamer in die via een hal in verbinding stond met die van mij en mijn badkamer. Ik had mijn eigen slaapkamer, eigen badkamer en een eigen kamer met een bank en een bureau. Best wel luxe voor een Nanny. Ik heb weleens verhalen gehoord van andere Nanny's die het niet zo hadden. Ik had trouwens helemaal weinig te klagen. De familie Smith was heel goed voor mij. Joanna was dan wel een apparte vrouw, net als meneer Smith trouwens. Maar er zat niks kwaads bij. William heeft ondertussen mijn roze Victoria Secret Bh, die hij zojuist had afgepakt, op ze hoofd gebonden. ''William Smith'' Ik verhef mijn stem en loop op William af die het uit giert van het lachen. ''Give it back or no Zoo today!?'' Meteen geeft William mijn roze Bh terug. ''Good boy'' Ik geef hem een aai over ze bol en loop weer terug in me handdoek naar me slaapkamer. Ik trek me witte Louvre kast deuren open en pak er me Hollister Jeans uit, een wit korte mouw shirt, me hoge witte All Stars en trek als laatste me zand kleurige jasje eruit. Snel kleed ik me aan en doe ik me make up op. Me donker blonde haren laat ik los over me schouders vallen. Ik hoor William de hal richting zijn ouders op banjeren. Shit shit shit! Joanna had daar een hekel aan op de vroege ochtend. Ze moest haar 'slaap' hard gebruiken. Meneer Smith was gister vertrokken naar Dubai voor zaken. Geen idee wat voor zaken maar dat er veel geld in speelde was me geen raadsel want het werd er hier met bakke uit gegeven door mevrouw Smith. Waar we wonen is geen lullig appartement en Joanna doet ook nooit moeilijk over de kosten van bijvoorbeeld haar uiterlijk, integendeel zelfs. Ze is verslaafd aan mode. William loopt erbij als een kleine Polo Ralph Lauren, Hollister of Abercrombie&Fitch. Ik ren de hal op richting het huiselijke gedeelte waar de grote woonkamer zich bevond samen met de eetkamer, woonkeuken, kantoor, slaapkamer van meneer en mevrouw Smith en hun badkamer. William staat met ze fles bij de deurknop van zijn ouders slaapkamer deur. ''William'' Fluister ik. Zijn grote bruine ogen kijken me meteen aan. Daar staat dat kleine ventje dan. In zijn zand kleurige broek, wit polo shirt en een speen in ze mond. ''Jane'' Zijn kleine beentjes rennen richting mij aan de andere kant van de lange hal. ''Sshh baby boy'' Ik til hem lachend op en loop samen met hem naar de keuken. Ik zet hem in zijn kinderstoel aan de grote eetbar. ''Pancakes?'' Zijn ogen worden nog groter en hij laat zijn melktandjes zien. ''Yes'' ''Allright then'' Ik loop naar de radio en doe die zachtjes aan vervolgens pak de pannenkoeken mix uit de kast en begin het te maken. ''One Thing by One Direction'' Klinkt eruit de radio. Er klinkt muziek door de keuken en kleine William begint me te tikken met ze vingers tegen het stenen aanrecht blad. Ik kende het liedje niet net als de artiest trouwens, maar William zag er heel schattig uit. Ik pak me witte Iphone uit me zak en maak een foto van de kleine William in ze stoel lachend, en mee dansend met het liedje. Ik steek me Iphone weer in me broek zak en doe de eieren in de kom bij het meel. ''One Thing'' Zingt William mee met het liedje. ''And you've got that one thing'' Lach ik en ik wijs naar William die begint te stralen. ''That was the biggest boyband from the UK ONE DIRECTION. Thank you for listening to Kiss FM. For your information One Direction is at this very moment in New York till 22 March. And right now they are here in the studio. Hello guys'' Ik zet de volume knop een beetje harder en giet de mix in de warme pan op het fornuis. William luistert ook aandachtig naar de radio. Alsof hij wel wist wie One Direction was?! ''Haay'' Er klinken 5 britste accenten door de kamer. Zeker weten from the UK. Ik leg de eerste pannekoek op een bordje. ''Strawberrys and Sirop?'' William knikt en ik doe er wat aardbeien en stroop op. In vorm van een smiley. Vervolgens schenk ik wat warme melk in zijn fles en zet het bordje met de fles voor hem neer. ''Boys, I heard your concert here in NYC was sold out in 5 minutes'' Ik begin hardop te lachen. Ik liep echt achter als het om muziek en media ging. Facebook had ik, maar geen twitter, Tumblr, of MySpace. Ik had niet zoveel tijd. Ik heb altijd me handen vol aan William of aan me vriendinnen. Ik wist dan nog wel wie Justin Bieber was maar ik wist niet wie One Direction was, niet dat ik dat nu wel weet. Maar ik weet dat ze One Thing zingen en uit Engeland komen en nu in New York zijn. Zou niet weten hoe ze eruit zien. ''It's a lovely day today in New York. Have a nice day. Right know, Next To Me by Emeli Sande'' De eerste klanken van het liedje Next To Me klinken door de keuken en ik zing zachtjes mee. ''Ready for the Zoo little guy?'' William stopt het laatste stukje aardbei in ze mond en knikt. Ik haal lachend een servetje over ze mond die helemaal besmeerd is met de stroop. ''Let's get ready then'' Ik zet het bordje in de vaatwasser en til William uit de stoel. Ik loop terug zijn kamertje in en zet hem op zijn commode. Ik pak zijn kleine blauwe All Stars uit de kast en trek die bij hem aan samen met zijn Abercrombie jasje. Ik kijk tevreden naar ze outfit. Wat was het toch een schatje. Ik ren terug naar mijn kamer om mijn lichte leren tas te pakken en stop me spullen erin. Me Iphone, portomenee met wat geld wat ik van Joanna heb gekregen, sleutels en ik loop weer terug naar William die zijn lievelings pop Buzz Light Year vast heeft. ''Buzz'' Lacht hij en hij vliegt de pop door de lucht. ''Buzz can go with us today if he wants?'' ''Yeah'' William klapt in ze kleine handjes. Ik pak Buzz op en stop hem in me tas, vervolgens til ik William weer op en loop de hal op bij de voordeur. Ik pak uit de kast naast de deur de kinderwagen en zet William erin. Snel pak ik uit de keuken nog wat pakjes appelsap voor William en een flesje spa voor mij. Als ik terug de hal in loop zie ik Joanna voor het raam staan in de woonkamer, bellend. Haar haar is opgestoken en ze heeft een witte jurk aan met een paar hakken. Ze hoort mij en draait zich om. ''Jane'' Ze glimlacht en hangt op. ''Morning, we are leaving'' ''Okay have fun in the Zoo. If you need me, I have a lunch today at the Four Seasons with my friends'' Ik knik en loop naar de voordeur waar William in de kinderwagen zit. Winkelen, lunchen, vakantie, schoonheidsbehandeling. Leven van Joanna bestond alleen daaruit. ''Have fun'' Roep ik voordat ik het appartement verlaat en in de lift stap naar de begane grond. Ik rol de kinderwagen de lift in en de deuren gaan dicht. Na een paar minuten gaan ze weer open en loop ik de lobby in van het appartementen complex. Overal liepen de ''upper side west mums'' zo werden de rijke vrouwen genoemd die hier woonden. Allemaal waren ze getrouwd met een rijke man die niks anders deed dan zakenreizen. En allemaal hadden ze een kind, hooguit twee. Ik duw de kinderwagen naar voren richting de uitgang. ''Goodmorning little William. And goodmorning Jane'' Rogger, de portier houd vriendelijk de dubbelen glazen deur voor ons open. ''Goodmorning Rogger'' Ik glimlach terug en ik neem de buitenlucht in me om. Het is een prachtige dag vandaag in New York. Ik pak me zwarte vierkante Ray Ban uit me tas en zet hem op. ''One Thing'' Zingt William zachtjes. William leefde altijd helemaal op in ze eigen fantasie wereld, en praatte dan ook vaak in zichzelf. Ik vond het altijd een schattig gezicht. Ik steek over en loop richting de ingang van het Central park naar het Central Park Zoo.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen