Grote veranderingen
Dit hoofdstuk is misschien een beetje saai maar toch belangerijk, sorry x.
STIL! Riep de baas. Iedereen gehoorzaamde. Zie dit niet als een ontvoering, maar gewoon als een soort van school. Ik begon hem bijna te vertrouwen, hij was best aardig, bovendien. Nee, nee, nee dacht ik. Tijd om door de poort te lopen richting jullie nieuwe school. Pfffff. Wat was ik zenuwachtig. Zou ik opeens veranderen in een jongen, een dier, of... Dvalin, beste jongen jij mag eerst zei de baas. Dvalin stond op. Hij was niet bepaald knap, eerder eng. Ik keek hoe hij aarzelend door de poort heen liep. Hij bleef tussen de twee brede, groene stalen muren staan. Een felle licht-flits verblindde mijn ogen voor een paar momenten. Ik wist niet erg veel meer van wat er tijdens de flits was gebeurd, maar wel dat hij geen staart meer in had, en nog meer eigenaardige dingen. Hij was compleet verandert. Oke, In een rij jullie commandeerde de baas. Na een uurtje of twee was het vulkaan jochie aan de beurt; Claud. De zoveelste licht-flits kwam uit het niets. Claud had opeens twee lange 'littekens' onder zijn oog, en zijn haar was veel donkerder. Ik kende nu al drie personen op mijn nieuwe school. Jordan, Dvalin en Claud. Jordan... dacht ik bij mezelf. JORDAN! Het bleek dat ook hij aan het dagdromen was. Ik werd gek van alle flitsen maar deze... Ik was eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe hij zou veranderen. Zijn haar leek net op een ijsje; als hij niet door had gelopen had ik hem verteld dat het hem schattig stond. Bryce Withingale, jou beurt. Na de flits was zijn kapsel een beetje aangepast. Bryce leek me erg rustig. Oke, het was mijn beurt. Ik was een beetje zenuwachtig. Nu was ik een meisje van 13, ik had blond haren blauwe ogen. Ik wist niet wat ik zou hebben als ik er uit kwam... Ik stapte uit eindelijk in de machine. Deze flits duurde volgens mijn hersens langer dan alle anderen. Het bleek dat ik op rolbanden stond, wand ik gleed vanzelf. Uit eindelijk was ik aangekomen bij een spiegel. Ik vond niks mis met me zelf, blond haar tot heuplengte, met exstentions die even lang waren als mijn haar, maar dan in de kleur van mijn stemming: rood was boos, blauw was kalm, en je snapt me wel. IK dacht tenminste dat het zo was. Mijn haar krulde tussen mijn ogen en mijn neus een klein beetje omver zodat ik er 'schattiger' uit zag. Ben je klaar? Vroeg een vreemde vrouw aan me. Ehm, ja antwoordde ik maar. De rolbanden begonnen sneller te draaien, en ik werd vervoerd naar een kamer met maar een paar mensen er in. H-h-h-h-allo zei ik een beetje vaag. Er stonden geen meiden in de kamer dus ik keek maar de andere kant op. Ik hoorde voetstappen. Dat moest de baas zijn. Jullie zijn het dus hé? Wij zijn wat vroeg Bryce. Jullie zijn de aanvoerders van de voetbal-teams. Zijn we aliens ofzo?! Riep Jordan. We keken hem allemaal aan. Hé ja zei ik. Dat klinkt best wel cool. Wij zijn de aliens van de Aliens school van Mars. We moesten lachen. Dat is geen slecht idee zij de baas. Zullen we de school dan Alius Academy noemen? Is dat goed? Hij glimlachtte bij alles wat hij zei. Ik weet niet of het normaal was maar ik mocht de baas eigenlijk wel. Ik realiseerde me dat het eigenlijk inderdaad geen ontvoering was. Het was gewoon... een overplaatsing naar een nieuwe school. Doe deze om zei hij. De baas gaf ons allemaal een aanvoerdersbandje. 'Dan kan ik jullie onderscheiden van de anderen' zei hij vriendelijk. Jordan, Claud, Bryce, Dvalin, en ik kregen een bandje. Opeens stapte er een jongen binnen. Hallo allemaal, ik ben Xavier Foster, en ik ben net zoals jullie een aanvoerder zei hij. Vader, wanneer worden de teams bekend gemaakt? vroeg Xavier daarna. Morgen antwoordde de baas kortaf. Xavier en de baas liepen weg. Het 'hulpje van de baas' zei dat we hem moesten volgen. We kwamen uit in een enorme zaal met de rest van de 'Alien-kids'. Een vrouw sloeg met een soort van een rechterhamertje op een soort van rechtertafeltje. Oke, nu jullie hier toch zijn wil ik jullie even iets duidelijk maken zei ze. Jullie gebruiken jullie eigen namen niet meer op de Alius Academy. (Ik had het gevoel dat het nieuwtje van de aliens snel werd verspreid.) Jullie krijgen dus andere namen, geen achternamen maar gewoon Alien namen.
Reageer (2)
Mooi geschreven!
1 decennium geledenSnel verder!
Sorry voor de spelfouten ;& ik kwam er net ook achter.
1 decennium geledenPs I'm Searching for characters.