Foto bij Hoe het begon...

Gewoon een jongen. Een jongen zoals er duizenden zijn. Gewoon een jongen. Niet mooi, niet lelijk. Gewoon een jongen.

Dagje pretpark met de vrienden! Nadat we een hele dag lol hadden gemaakt, zijn we onderweg naar de bus parking om naar huis te gaan. Vandaag ben ik veel te weten gekomen over vrienden. En vrienden van vrienden. En vrienden van vrienden van vrienden. Je kent het wel... De ene vertelt een verhaal over iemand, de ander kent er een andere roddel over (die al een paar keer is door verteld dus ook al niet meer helemaal waarheid is), en zo leer je mensen kennen. Wanneer dan eindelijk de bus er is, is iedereen al een beetje vermoeid van lange dag vol verhalen en roddels. Ik kies ervoor om niet met de hele groep in het midden van de bus te gaan staan, maar ik ga wat achteraan zitten, samen met Lore, een van mijn beste vriendinnen. Zij is nog lang niet uitgepraat over haar ex-en, en ze vertelt dus nog een tijdje verder. Ik luister maar half, val bijna in slaap, en schrik dan plots weer op van iets dat Lore nog niet tien keer heeft gezegd. namelijk op wie ze nu een crush heeft. Dat zijn de soort van roddels die ik wel graag hoor over mensen. Ze verteld dat ze verliefd is op Senne, een jongen die ook mee in de bus zit, dus die ook een hele dag mee in het pretpark is geweest. Ik had eigenlijk nooit echt op hem gelet, want er waren zoveel jongens die in onze vriendengroep zaten. Maar nu Lore dat zo vertelt, begin ik toch na te denken over Senne. Hij is eigenlijk wel aardig, en lelijk is hij ook niet. Ik staar een tijdje zijn richting uit, en dan opeens kijkt hij onze kant op. Mijn mening verandert op twee seconden tijd. Hij is helemaal niet lelijk, hij is de mooiste jongen die ik ooit heb gezien. En gewoon aardig is hij ook niet, hij heeft iets lief en mysterieus in zijn blik. Iets dat niemand van de andere jongens die ik ken heeft. Iets waarvan ik niet precies weet wat het is, maar ik merk wel dat ik het heel graag zou willen weten.

Wanneer ik dan 's avonds in mijn bed lig, kan ik niet slapen. Ik kan alleen nog maar denken aan Senne. Hoe hij keek. Hoe hij subtiel glimlachte. En hoe die vlinders in mijn buik er een feestje van maakten. Ik ben verliefd. Ik, Marieke Louise Stefaan Willemsens, ben verliefd, op Senne Van Berghen. Wow. Ik ben verliefd, echt verliefd. Oké, nu ik dit weet, vrees ik dat er van slapen niet veel meer van gaat komen vanacht...

Reageer (2)

  • SYSxFOOD

    Maar ik heb nu geen tijd sjoe... huiswerkenanderebezighedenopdonderdagavondheid ;)

    1 decennium geleden
  • Ravishing

    OMGAAAD DIT IS ZO AWESOME ;-) jij kan echt beter schrijven dan mij ik eah!
    Snelverdergaanofikkomjemorgenpersoonlijkvermoordenheid!! Mwoehahaha XXX

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen