heey nieuw hoofdstukje. Ik heb nu ook vakantie. Maar na vakantie toetsweek dus dat wordt niet echte vakantie. XXX iris

Ik wordt wakker van Katy die boven op mijn bed springt. Wakker worden laatste dagje school. Ik kreun doe mijn ogen open en ga rechtop zitten. Vandaag heb ik die economietoets. Ik stap uit bed en pak mijn economieboek. Terwijl ik en Katy op de bank nog even zitten te leren helpt Mike mama met het ontbijt. ETEN roept Mike. Ik en Katy staan op en ploffen aan de tafel weer neer. Hoe laat moet je beginnen vraagt mam. Kwart voor negen ben het eerste vrij. Tot? 2 uur laatste 2 uur gym uitval. Man jij hebt ook altijd geluk Mike kijkt me boos aan. Ja weet ik zeg ik terwijl ik terug glimlach. Wanneer ik het eten op heb loop ik weer naar boven om me op te kleden en mijn haar te doen.

Wanneer ik beneden kom is Katy al naar school. Zelf stop ik mijn boeken ook ik mijn tas en schreeuw door het huis: Ik goat en. Mama roept iets in de trant van succes terug waarna ik mijn fiets pak. Nog geen kwartier later fiets ik het schoolplein op meteen zijn er weer van die brugklassers die me in de weglopen. Ik probeer ze te ontwijken en fiets gauw door naar het achterste gedeelte waar de bovenbouw de fietsen neer stalt. Ik zet mijn fiets op slot en loop het gebouw binnen richting de garderobe. Ik hang mijn jas aan de kapstok en loop richting Priscilla en Fien Heey, Heeey. Laatste dag he? Jaa eindelijk vakantie. Wij gaan nog wel iets leuks doen he? Ik ga nog wel me Daan en de rest naar Ameland maar dat is maar een midweek. Dus heb beide weekenden nog voor jullie. Oke we gaan sowieso nog een keer logeerfeestje houden. Haha ja. De bel gaat en met z'n allen lopen we naar het lokaal waar ik aan een driepersoons-tafelgroepje ga zitten. Ik zie Kirsten helemaal alleen zitten. Ach ja het doet me eigenlijk niet meer veel. Zij heeft mij keihard laten vallen en nu de rest van haar groepje in een ander profiel gekozen heeft, wil ze opeens wel weer met mij omgaan. Nou dacht het niet. Priscilla en Fien komen bij mij zitten en meteen kletsen we alweer over wat we allemaal kunnen doen het laatste weekend van de vakantie. De leraar aardrijkskunde komt binnen en meteen is iedereen stil. Oke vandaag gaan we het hebben over de gevolgen van te veel water in de rivier en hoe we dit tegen kunnen gaan. Een paar voorbeelden van het tegengaan is bijvoorbeeld de uiterwaard verlengen of juist verdiepen ook kun je................................

Ik kijk op de klok 13.50 nog 10 minuten en ik ben vrij. We hebben nu mentorles en eigenlijk doen we helemaal niks. Ik draai achterom waar Priscilla en Fien voorover gebogen naar hun mobiel kijken. Haha niet op je mobiel onder de les he! Erg grappig Em. Weet ik toch. We praten een poosje totdat de bel gaat. Samen lopen we naar de garderobe en doen de jassen aan. Ik geef Priscilla en Fien een knuffel. Ik ga je missen meid. Ahw wij jou ook hoor. Groepshug. Met z'n drieën lopen we naar buiten naar de fietsen. Ik pak mijn fiets schreeuw nog een keer doei naar Fien en Priscilla en fiets dan naar huis.

Als ik onze straat in fiets zie ik dat er een jongen voor de deur staat. Nee toch niet weer collecte of van die jehova getuigen. Ik fiets dichter naar huis en probeer wat in te houden want zie dat ze met een heel groepje zijn. Oke die kan ik dus niet wegsturen. Of ik kan door fietsen totdat ze weg gaan of er maar gewoon heen gaan. Ik kies voor het laatste en fiets de oprit in. Tot mijn verbazing is het geen collecte maar iemand die ik maar al te graag zie.

Reageer (2)

  • UrWishhx

    Ik weet wie het is :D

    1 decennium geleden
  • xxxKatexxx

    Snel veder o leuk

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen