Ik zit bij Daan thuis op de bank. Het is uit met zijn vriendinnetje. Niet dat hij daar rouwig is, integendeel. "Vind wel en nieuwe". En het is nog geen minuut uit of 100 miniacs, maniacs, ah mainiacs dienen zich aan. Wat een naam, naja whatever. Ik haat mainstreet, met heel mijn hart. Maar Daan zit erin en Daan is nou eenmaal mijn beste vriend dus ik heb het er maar mee te doen.
"Wil je mee naar de studio?" Ik zucht, want Daan weet dat ik dat haat. "daan" begin ik. Voordat ik kan verder praten onderbreekt hij mij. "Danniet hoor Eva. Voor jou 1000 andere".
Ho wat. "VOOR JOU 1000 ANDERE?" Ik neem even een hap adem en val dan uit. "HOEZO VOOR JOU 1000 ANDERE. DAN ZOEK JE TOCH EEN ANDER. WANT JA JE VIND TOCH WEL WEER EEN NIEUWE".
Stilte. Een te lange stilte. Een stilte die Daan en ik nog nooit hebben gehad. Ik word er gewoon koud van.
"Zo bedoelde ik het niet Eef". Stilte. Ik was niet van plan te reageren. Daan houdt niet van mensen die hem negeren, dat weet ik. "Nou sorry eefje" probeerd Daan het goed te maken.
"Oke, Ik ga wel mee" Daan glimlacht blij. "maar...." "maar?"
"je doet vanaf nu gewoon lief" Daan buigt naar voren en geeft me een - in zijn ogen - vriendschappelijke kus.
"Je bent de beste eef".
Ik knik. Maar mijn hoofd zegt voor jou 1000 andere Eef.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen