Hoodstuk 56
Ik zie dat ze net naar beneden willen gaan. Cindy kijkt me aan en zie dat ik gehuilt heb voor ze iets kan zeggen schud ik dat er niets aan de hand is en kijk ik weg "wij komen zo wel denk ik" zegt Rein en slaat een arm om me middel. Ze kniken en we lopenn richting de wc's "ik ga even me gezicht schoon maken" zeg ik Rein knikt en blijft buiten wachten. Ik sluit mezelf op in een hokje en pak me zakmes uit me broekzak. Ik maak hem open en zet hem op me arm neer en begin te snijden. Ik loop het hokje uit en was snel me gezicht. Als ik er uitloop geeft Rein me een knuffel "het komt allemaal wel goed" zegt Rein "ja met Cindy misschien wel maar met Anne niet" zeg ik. Ik probeer. Me sterk te houden om niet weer te huilen "zullen we dan maar naar Cindy gaan" zeg ik snel. Rein knikt we lopen richting de trap "waar zijn ze eiggenlijk" vraagt Rein.ik haal me schouders op. Ik pak me mobiel en app cindy waar ze zijn even later krijg ik antwoord terug dat ze beneden zitten wachten op ons voor het eten "ze zijn beneden" zeg ik tegen Rein. We lopem de trap af naar beneden. We gaan bij Cindy zitten "waar zijn Daan en Owen" vraagt Rein "praten" zegt Cindy “d’r is vast niks ergs?” zegt Rein vragend “Rein, d’r is niks. Laat Cindy nou niks denken ofzo want dat is niet nodig” zegt Nils. Owen en Daan komen terug gelopen “zullen we nu gaan eten?” vraagt Rein “gaan jullie maar alvast” zegt Daan, we staan op en lopen weg om wat eten te halen. Aks we terug lopen naar de plek zie ik Daan en Cindy niet meer. Ik ga zitten en eet rustig me eten maar heb niet z'n honger. Als ik bijna me eten op heb komen Daan en Cindy weer. Als ze zitten zie ik Cindy met haar eten spelen. “Cindy, je moet niet met je eten spelen maar opeten” zegt Nils, “Cin, je hebt al heel weinig op je bord. Eet je dat alsjeblieft op? Anders haal ik een broodje met beleg voor je” zegt Daan, ze is nog steeds met haar eten aan het spelen en opeens trekt Daan dr bord weg en geeft het aan Rein “wat doe je?!” roept ze "ik denk dat Rein het beter kan opeten, ik ga nu wel iets voor jou halen" zegt Daan en hij loopt weg. "Cin, waarom eet je niet?" vraag ik "geen honger" zegt ze kort, daan is er weer met een dienblad vol eten "dat eet ik nooit allemaal op! Dat weet je" zegt Cindy hard “daar had je dan iets eerder aan moeten denken” zegt Daan, “Cindy, iedereen heeft zijn eten al op. Eet ff je eten op” zegt Nils bot, ze schuift het dienblad naar voren. Ze staat op en rent weg Daan en Owen rennen achter haar aan "ik wil niet veel zeggen hoor nils maar moest dat echt op een botte manier" zeg ik een beetje ontzeker. "Sorry wist niet dat het zo bot over kwam" "misschien moet je even sorry zeggen" zegt Rein. Nils staat op en loopt achter Daan en Owen aan. Ik pak me mobiel en app Daan dat wij naar me huis gaan 'oke is goed ik zal het tegen Cindy zeggen' appt hij terug. "Yasi kom je ook mee naar me huis of blijf je hier" vraag ik "ik ga wel met jullie mee" zegt ze ik knik. We staan op als we richting de uitgang lopen komt Nils naar ons toe "ze wil met niemand praten" zegt Nils "oke ga je ook mee naar me huis" zeg ik. Nils knikt en we lopen richting me huis als we bij de skatepark komen zie ik Dennis voetballen "heeyy Marjon Rein en de rest komen jullie gezellig mee voetballen?" Vraagt hij als hij ons ziet "wie is dat" vraagt Yasmine "dat is dennis me buurjongen" zeg ik "ik heb wel zin in een potje voetbal" zeggen Nils en Rein tegelijk. Ik lach en kijk yasmine aan ze knikt "oke we doen mee" zeg ik. De jongens rennen naar de voetbalkooi en maken alvast teams. Als Yasmine en ik er ook aanlopen zegt Rein opeens "de stelletjes bij elkaar" "maar dat is niet eerlijk dan is Dennis alleen" zegt Yasmine "geef me 5 minuten en ik heb iemand waarmee ik in het team kan" zegt hij "oke" zegt Nils Dennis rent weg en wij beginnen alvast te voetballen. Nils haalt Rein kei hard onderuit we beginnen te lachen "lachen jullie maar je bent zo ook aan de beurt" zegt hij tegen Nils. In de verte zie ik Dennis alweer aankomen met iemand anders "het is hem gelukt" zeg ik lachend. Als ze er zijn zie ik dat het Dennis zijn broertje is "hey" zegt hij en pakt de bal van Rein af "oke dus 2 tegen 2 als iemand een doelpunt heeft blijft staan de verliezende team gaat er uit en komt de nieuwe er in" zegt Nils "ja en wij gaan er wel als eerst uit" zegt Rein. naar een half uurtje voetballen gaan we naar mijn huis en laten Dennis en z'n broertje alleen "wie wil er drinken" zeg ik "ja doe maar cola" zeggen Rein en Nils in koor. Yasmine lacht "zo gaat het altijd" zeg ik tegen haar "ik loop wel even mee" zegt yasmine. Ik knik en loop samen met yasmine naar de keuken ik pak 4 glazen "doe mij maar een sapje" zegt yasmine. Ik pak de cola en een pak sap uit de koelkast en schek dat in. We lopen terug naar de jongens. Ik ga langs Rein zitten. Hij geeft me een kus "ik weet niet wat ik moet doen" fluister ik "ik denk dat je moet gaan ze zag je als je groote zus" fluisterd Rein terug "oke dan ga ik" zeg ik "waar ga je heen" vraagt Nils "oh morgen dat meisje Anne het gaat nog slechter met dr en morgen word" verder kom ik niet ik begin te huilen en ren de kamer uit naar boven. Rein Nils en Yasmine lopen achter me aan en beginnen me te troosten. "Je moet het gewoon doen" zegt Yasmine. "Maar ik ken haar voor de rest niet ofzo ze voelt wel als een zusje van me maar als nog" "vraag het anders aan haar zelf" zegt Nils "ze is 6 en weet het zelf niet ze denkt dat ze morgen een operatie krijgt" zeg ik. Iedereen is stil "maar jullie zeggen dat ik heen moet gaan?" Vraag ik nog voor de zekerheid "ja" zegt Rein "oke dan ga ik" zeg ik en opeens gaat me mobiel af "met Marjon ja, ja oke ik zal het vragen, oke is goed doei" zeg ik aan de telefoon "wie was het?" Vraagt Nils "de moeder van Anne of jullie morgen een klein mini optreden willen doen alleen voor haar" "wij willen wel alleen moeten nog even aan Owen en Daan vragen" zegt Nils.
Er zijn nog geen reacties.