Vanuit Cindy

Ik reageer niet op de app en zie dat Owen me belt, ik weiger zijn oproep en stop mijn mobiel in mijn zak. Ik hoor de deur opengaan en kijk door een keertje, ik zie dat Kim binnen loopt en ik schrik. Ik doe snel de deur weer dicht en ga op de deksel zitten, ik trek mijn benen open leun met mijn hoofd erop. Ik pak mijn mobiel weer en app Kelly ‘kan ik zo weer komen? Ik heb geen zin om naar Owen en Daan te gaan’ ‘tuurlijk mag je komen, leg je me alles uit?’ appt ze terug. Ik maak de deur open en ga naar de kamer waar Kelly ligt, ze gaat zitten en ik ga op het voeteneind zitten “wat is er?” vraag ze “Daan is gewoon superaardig maar” zeg ik zacht “Cin?” “hij doet raar tegen me” zeg ik “meiss hij is bezorgd” zegt Kelly en ze geeft me een knuffel, Kelly pakt haar mobiel “Mag ik Daan appen dat je hier zit?” vraagt ze, ik schud mijn hoofd “ik wil de jongens ofzo even niet zien” zeg ik, ik leg mijn hoofd in mijn handen en voel dat Kelly bij me is komen zitten “Cin, even rustig” hoor ik haar zeggen, ik merk dat ze met haar hand over mijn rug wrijft. Ze probeert me te troosten en meestal weet ze me ook wel op te vrolijken maar ik zit er gewoon even helemaal doorheen “Cin, je weet dat de jongens nu niet in het ziekenhuis zijn ?” zegt ze vragend, ik kijk haar verschrikt aan “hoezo?” vraag ik zacht “ze hebben over vijf minuten een live uitzending” zegt Kelly en ze laat mij een tweet van TweetMainStreet lezen ‘vanavond om 20.45 op RTL 4 live een interview, we weten niet zeker of Daan erbij is en hopen dat jullie dit begrijpen. Wij wel’ ik kijk haar aan “daar hebben ze helemaal niets van gezegd” zeg ik met tranen in mijn ogen “omdat jij je anders schuldig voelt waarschijnlijk” zegt Kelly, ik stoot haar aan “wil je da opzetten?” vraag ik, ze pakt de afstandsbediening en zet de tv op RTL 4. Het is reclame en ik draai me naar de televisie, het programma begint en ik zie Mainstreet voorbij flitsen, ik zie dat Mainstreet meteen begint maar ik zie Daan er niet bij zitten en begin heel erg aan mezelf te twijfelen ‘is hij er niet bij door mij?’ denk ik in mezelf ‘is dit mijn schuld?’ ik begin te huilen en let niet meer op de tv “Cindy, rustig. Daar is Daan al, naast Owen” zegt Kelly, ik kijk naar de tv en ik zie dat Daan rode ogen heeft ‘Ik denk dat Daan nu even iets wil zeggen’ zegt Rein ineens ‘uhm’ zegt Daan zacht en ik hoor dat hij op het punt staat om te huilen ‘zoals jullie weten ligt Cindy in het ziekenhuis, maar gelukkig mag ze morgen naar huis’ zegt Daan, ik zie dat Owen een arm om hem heen slaat ‘we gaan een paar dagen of weken er tussenuit, jullie horen nog wel gewoon van ons en voor jullie zal er weinig veranderen’ zegt Rein ‘alleen zullen we niet op de plekken zijn waar we normaal zijn’ zegt Nils ‘en ik wil nog iets zeggen’ zegt Daan ineens ‘Cindy krijgt hele erge haat berichten, niet normaal meer. Dus ik ga morgen met Cindy naar de politie, dan weet diegene dit nu’ zegt Daan en ik hoor aan zijn stem dat hij nu echt boos word. Ik begin te huilen en schrik als mijn mobiel afgaat, ik gil en Kelly kijkt me raar aan “m’n mobiel gaat af” roep ik “neem dan geakkie” zegt ze “d-d-dadelijk is het die hater” zeg ik bang, ik neem bang mijn telefoon op ‘ik wil even zeggen dat je met Daan naar de politie kan morgen, maar ze vinden me toch niet. Van mij ben je nog lang niet af’ hoor ik degene aan de andere kant van de telefoon zeggen en ineens wordt de verbinding verbroken. Ik kijk bang naar Kelly en begin te huilen “was het die hater?” vraagt Kelly, ik knik “meiss probeer er niet aan te denken, je gaat lekker met de jongens op vakantie” zegt ze. Ik begin weer te huilen “waarom heb je dat nummer niet geblokkeerd?” vraagt Kelly “dat mocht niet van Daan, dan kon de politie anders niet meer zien wie dat was” zeg ik zacht. Ik hoor mijn mobiel afgaan en kijk wie me belt, Daan belt. Ik neem op ‘heey meissie’ hoor ik hem zeggen “heey schat, echt super lief net op tv” zeg ik zacht ‘meissie, je was straks boos weggelopen, mag ik zo komen?’ hoor ik Daan aan de andere kant zeggen “je komt maar” zeg ik ‘hoe is het? Je klinkt down’ zegt Daan “kom maar gewoon” zeg ik en ik hang op, mijn ogen schieten door de kamer “Kelly heb je een mesje ofzo?” vraag ik “Cindy! Nee, en anders zou je hem niet krijgen” zegt Kelly. Er komt een zuster aangelopen “gaat alles goed hier?” vraagt ze “ja” zeg ik en ze loopt weer weg “Cin, je gaat morgen met Daan die hater aangeven en daarna naar een nieuw mobieltje kijken en dan neem je meteen een nieuw nummer voordat je op vakantie gaat” zegt ze, ineens hoor ik de deur opengaan en zie ik Daan ineens voor me staan. Ik begin te huilen en Daan tilt me op “meissie wat is er?” ik leg mijn hoofd tegen zijn schouder aan “Kelly, ik ga met Cindy naar haar kamer als je het niet erg vindt” zegt Daan “nee hoor” hoor ik Kelly zeggen, ik ga staan en geef Kelly een knuffel “ik kom straks anders nog wel even” zegt ze, Daan knikt en we lopen naar mijn kamer. Ik ga op het ziekenhuisbed zitten en Daan gaat naast me liggen “Meiss wat is er?” vraagt Daan, ik ga tegen hem aanliggen “mag ik alsjeblieft” “Nee” zegt Daan voordat ik mijn zin kan afmaken. Ik begin te huilen “lieffie wat is er?” vraagt Daan en hij trekt me tegen hem aan “ik kan het niet meer, ik wil het niet meer en ik weet het gewoon niet meer” zeg ik zacht snikkend “schatje, zo mag je niet denken” fluistert Daan en ik merk dat hij huilt “meisje, ik geloof in je en morgen gaan we voor een mobieltje kijken en een nieuw nummer” zegt Daan. Ik geef hem een kus en veeg zijn tranen weg, ik leg mijn hoofd op zijn borst en val in slaap.

Ik word wakker en merk dat in plaats van Daan Sam naast me ligt en daarnaast ligt Daan te slapen, Ik geef Daan een kus op zijn voorhoofd en hij wordt langzaam wakker “ben ik in slaap gevallen?” vraagt hij slaperig “nee hoor, je was gewoon wakker hoor” zeg ik zacht ik ga rechtop zitten. Ik kijk naar Sam en hoor Daan lachen, Sam komt naast me zitten en geeft me een knuffel “heey Sammie” zeg ik blij, ik zie dat Daan me verbaasd aankijkt. “ik heb je gemist” zegt Sam, ik zie dat Daan ondertussen op een stoel is gaan zitten en ik ga op zijn schoot zitten “nie jaloers zijn knapperd” fluister ik in Daan zijn oor. Hij begint me te kietelen waardoor ik bijna van zijn schoot afval “wel blijven zitten hoor Cin” zegt Daan lachend “ik zie dat het weer goed gaat met Cindy” zegt Miriam “mam mogen Owen, Cindy en ik morgen naar de film?” vraagt Daan “tuurlijk maar het is misschien wel verstandig dat jullie het niet al te laat maken morgen” zegt Miriam “oke” zegt Daan “Miriam heel erg bedankt dat jullie allemaal zo aardig zijn voor me en dat ik voorlopig bij jullie mag logeren” zeg ik zacht “dat maakt helemaal niks uit meissie” zegt Miriam “alles voor mijn meisje” zegt Daan, hij begint me weer te kietelen maar ik pak zijn polsen vast “Mam, mijn meisje is best wel heel erg slim” zegt Daan “hoezo?” vraagt Jorn die tot nu heel stil erbij zat “ze pakt mijn polsen vast als ik haar wil kietelen” zegt Daan, ineens beginnen Sam en Jorn me te kietelen. “Jongens, nu ophouden!” Roept Daan ineens en hij legt mij op bed, “Sam, Jorn kom eens” zeg ik. Als ze naast mijn bed staan begin ik hun te kietelen “Cindy, jij moet heel even rustig doen” zegt Daan, ik kijk hem raar aan “waarom?” vraag ik “omdat je anders flauwvalt, nu gewoon even de rem erop” zegt Daan. Sam en Jorn komen naast me liggen “waar moet ik nu liggen?” vraagt Daan, ik kijk naast me en trek Daan dan bovenop me “zo, nu lig jij ook” zeg ik lachend “Cin, ik meende het. Even de rem erop” zegt Daan “ik wil ook gewoon lol kunnen maken” roep ik boos “Cindy niet boos worden op Daan” zegt Jorn ineens “maar ik mag helemaal niks” roep ik, ik begin te huilen. Ik voel Daan zijn handen op mijn gezicht “Cin lieffie, doe heel even rustig want ik ga echt vragen of ze het infuus erin zetten en jou even platspuiten met weet ik wat” zegt Daan, ik zie dat hij tranen in zijn ogen heeft “Cin, je doet echt te druk meis” “en anders mag ik je morgen niet meenemen uit het ziekenhuis” “Meen je dat echt? Van dat volspuiten” vraag ik, Daan haalt zijn schouders op “ik wil morgen met jou het ziekenhuis uit, alleen dat gaat niet als jij zometeen flauwvalt omdat je te druk doet” zegt Daan. “Daan, ik breng Sam en Jorn even naar huis en daarna kom ik nog even is dat goed?” vraagt Miriam, Daan en ik knikken. Sam, Jorn en Miriam lopen de deur uit. Daan geeft me een kus op mijn voorhoofd “jij moet je niet zo laten opfokken door Sam en Jorn” zegt Daan “dat doe ik toch ook niet” zeg ik vragend “jawel meiss, dat doe je wel” zegt Daan en hij trekt me dichter tegen hem aan, ik leg mijn hoofd tegen zijn schouder “Cin, heel even rustig meisje” fluistert Daan. Ik merk dat Daan met mijn haren aan het spelen is, ineens hoor ik hem heel zachtjes ‘the world is mine’ zingen. Ik slaap bijna “meisje you are my world” fluistert Daan “als ik jou wereld ben, wat the fack is er dan mooi aan mij?” vraag ik zacht en ik open mijn ogen “jou prachtige ogen, je neus, je wangen, je vingers, je lippen en mond” fluistert hij, ik begin te blozen en kruip nog iets dichter tegen hem aan “Cin, kom nog eens iets dichterbij” zegt Daan zacht, ik ga helemaal tegen hem aanliggen en hij slaat zijn armen om me heen. Ik sluit mijn ogen en val in slaap.

“Cin, wakker worden” ik wordt zachtjes wakker geschud en ik kijk recht in de ogen van Owen. Ik schrik “Rustig, niet schrikken, Daan ligt nog te slapen” zegt hij zacht “huh, hoelaat is het dan?” vraag ik slaperig “tien uur” zegt Owen zacht “dat kan niet, net was het nog kwart over tien” zeg ik “Dat was waarschijnlijk gisteravond, je hebt de hele nacht geslapen. Maar wordt nu eerst even goed wakker, dan laten we Daan nog even liggen en help ik alvast met je tas” zegt Owen “waarom help jij met mijn tas en niet Daan?” zeg ik terwijl ik weer tegen Daan aankruip “omdat die nu nog ligt te slapen, die is om half vier nog online geweest op app” zegt Owen. Ik kijk Owen slaperig aan en zie dat hij mijn tas begint in te pakken en spullen aan het opvouwen is “wat deed hij toen nog op app?” Vraag ik “denk dat die nog wakker was” zegt Owen “da meen je niet, ik dacht da die sliep terwijl hij op app zat” zeg ik sarcastisch “je weet wat ik bedoel” zegt Owen terwijl hij mijn laatste kleren in mijn tas legt, ik begin te lachen en maak Daan wakker door onder zijn voet te kietelen. Daan opent zijn ogen en ik ga op hem liggen, ik geef hem een kus en trek de la in het kastje open. Ik rol van Daan het bed af en pak mijn laptop uit de la, mijn laptop leg ik in de tas en ik geef Owen een knuffel “thanks voor het helpen” zeg ik “geen probleem, daar zijn vrienden voor” zegt Owen “dus jij hebt Owen gevraagd om te helpen?” Vraagt Daan lachend “neeeeeee, hij stond hier vanmorgen ineens” zeg ik “weet ik lieffie, ik ben je aan het plagen” zegt Daan “Daan mag ik nog even naar Kelly?” vraag ik “tuurlijk” zegt Daan, ik loop weg en loop richting de kamer waar Kelly ligt. Ik maak de deur open en zie dat Kelly al rechtop in bed zit “nu al wakker?” Vraag ik “ja” zegt ze “Kelly, ik ga voorlopig niet naar huis, ben voorlopig bij Daan” zeg ik “ohw zo, beter voor jou” zegt ze, ik geef haar een knuffel “kom je me nog wel opzoeken?” vraagt Kelly “nee, waarom zou ik jou komen opkomen zoeken?” vraag ik, Kelly kijkt me aan met een pruillip “grapje schat, tuurlijk kom ik jou opzoeken” en ik steek mijn tong uit “dan komen wij ook mee” hoor ik Daan ineens zeggen, ik kijk achterom en zie Daan en Owen staan. Ik zie dat Kelly rood wordt “wat is er?” vraag ik “jongens willen jullie even de kamer uit, ik moet even iets tegen Cindy zeggen” zegt Kelly en de jongens lopen de kamer uit, Owen steekt zijn hoofd om de deur “Owen, gaha” roept Kelly lachend. Owen loopt weg “Oke, dit mag je tegen niemand zeggen” zegt Kelly zacht “wat is er?” vraag ik nieuwsgierig “ik, ik vind, ik vind Owen leuk” zegt ze snel en ze wordt rood “Ik wist het!” roep ik, Owen en Daan komen ineens binnen “wat is er?!” vragen ze tegelijk “niks hoor” zegt Kelly en ze wordt rood “echt niet?” vraagt Owen “nee, echt niet” zegt Kelly, ineens fluistert Owen iets naar Daan en ineens beginnen ze te lachen “wat hebben jullie?” vraag ik “niks” zegt Daan, ik kijk Owen smekend aan “Als jullie het niet zeggen, zeggen wij ook niks” zegt Owen lachen “haha grappig” zegt Kelly lachend “i know” zegt Owen, Kelly begint te lachen “Cin, het is echt erger als ik dacht” zegt Kelly en ze wordt rood “moet ik jullie anders even alleen laten?” zeg ik en ik trek Daan al bijna de kamer uit “alsjeblieft niet, dan klap ik dicht” zegt Kelly “Sorry Kelly, maar Cindy en ik moeten gaan” zegt Daan, ik geef Kelly een knuffel “sorry meiss, we komen van de week nog” zeg ik, Daan geeft Kelly een knuffel “tot van de week” zegt Daan “gaat Owen niet mee?” vraagt Kelly “nee, die wordt door zijn moeder opgehaald en die blijft nog even” zegt Daan, ik zie dat Kelly en Owen allebei rood worden “succes” zeg ik, ik loop met Daan de kamer uit “hoezo succes?" hoor ik Kelly nog vragen ik kijk Daan aan en begin keihard te lachen. “Cin, je bent weer vrolijk, daar ben ik blij om” zegt Daan en ineens staan we te zoenen in de gang “wat was er eigenlijk?” vraagt Daan “oh uhm, dat mag ik zeggen van Kelly” zeg ik “Kelly vind Owen leuk zeker” zegt Daan, ik kijk hem aan “hoe weet jij dat?” vraag ik verbaast “dat is best duidelijk te zien” zegt hij “zou Owen het zelf weten?” Vraag ik nieuwsgierig “ik weet niet, hij vind Kelly leuk maar of hij ziet dat Kelly hem leuk vind” zegt Daan. Ik zie Miriam met mijn spullen staan en loop op haar af, Ik wil mijn spullen pakken maar word door Daan tegengehouden “ik pak ze wel” zegt hij “Daan, Kim vroeg of jij nog even wilde komen” zegt Miriam “wachten jullie hier dan even?” vraagt hij en Miriam knikt, Daan loopt weg en ik geef Sam en Jorn een knuffel “Cindy, wil je straks voetballen?” vraagt Sam “Cindy gaat vandaag nog even rustig aan doen Sam” zegt Miriam “ow, Sam ik mag niet van jou mama eigenlijk wilde ik wel mee voetballen” zeg ik teleurgesteld

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen