..

De volgende morgen staat Jonas met veel pijn op uit zijn bed, zijn gezicht ziet er nu wel wat erger uit dan gisteren. Hij maakt zich klaar voor school en zegt zijn moeder gedag. Op het schoolplein ziet hij Jowanna en Mailyn staan, Maik zou vandaag wat later zijn had hij gister gezegd. Hij loopt dus richting Mailyn en Jowanna. Jowanna geeft Jonas gelijk een knuffel. ''He moppie gaat ie weer? Je zag er gister een beetje afwezig uit.'' ''O, ja er was gister nog iets gebeurt daarom.'' Jonas glimlacht snel. ''Maar hoe gaat het met jullie?'' ''Prima toch Mailyn.'' Mailyn knikt even en dan lopen ze met ze allen het schoolgebouw binnen. Jonas loopt snel naar zijn kluisje en pakt zijn spullen eruit. Mailyn komt aanlopen en geeft hem een briefje gunt een glimlach aan hem en loopt dan snel weer weg. Jonas opent het briefje, en leest het.

Na school samen even naar achteren gaan? Ik wil je graag iets vertellen. Groetjes Mailyn.

Jonas kijkt Mailyn nog even na, en stopt dan het briefje in zijn broekzak. Hij kijkt even naar buiten en loopt daarna naar zijn les toe. Daar gaat hij achter Jowanna en Mailyn zitten. Mevrouw Schroef opent de les door een stukje voor te lezen uit de ochtendkrant van de school, en laat dan iedereen zijn Nederlands boeken openmaken, en begint ze de leerlingen uit te leggen wat ze vandaag allemaal moeten doen, als iedereen net wil gaan werken word er op de deur geklopt. En stappen en man, vrouw en een meisje het klaslokaal in. ''Goedendag, kan ik u ergens mee helpen.'' Vraagt mevrouw Schroef vriendelijk. ''Ja we komen onze dochter naar school brengen we zijn net verhuisd, maar we konden het lokaal niet vinden daarom zijn we zo laat. Het spijt ons.'' ''Geeft niks mevrouw,'' ze pakt het meisje bij haar schouder en neemt haar een beetje mee naar het midden van de klas. De ouders zwaaien nog even naar der en lopen het klaslokaal uit. Het meisje kijkt de klas even door en word knalrood. ''Nou, stel je maar voor aan de klas mevrouw ..'' ''Blackburn,'' ''Oke stel je maar voor mevrouw Blackburn.'' ''Ik ben Bonnie Blackburn. Ik ben over een week 16 jaar en hou heel erg van tekenen.'' ''Bedankt mevrouw Blackburn. Ga maar zitten daar naast Jonas is nog plek, die jongen daar achter die twee meisjes.'' ''Nee godverdomme waarom nou weer perse naast mij, is één keer alleen zitten te veel gevraagd of zo.'' Denkt Jonas. Toch glimlacht hij even naar het meisje als ze naast hem komt zitten, ze legt der spullen neer op tafel, en legt ze goed neer. Jowanna en Mailyn zitten een beetje te giebelen en te fluisteren voor hun. Het meisje lijkt zich er niet veel van aan te trekken. Eindelijk gaat de zoemer af. Pauze! Jonas grijpt snel zijn spullen bij elkaar en propt die in zijn tas. Mailyn en Jowanna ontvoeren Jonas mee naar een tafel, en daar eten ze rustig met zen drieën hun brood op. Dan komt Maik aangelopen. ''Ah, gozer daar ben je eindelijk. Ik dacht dat je me in de steek zou gaan laten.'' Jowanna geeft Maik een blik van afgunst. Maik trekt zich er niks van aan en gaat gewoon naast Jonas aan het tafeltje zitten. ''En wat moest je nou doen vanochtend?'' ''Men training voor de spelen van dit jaar.'' Jonas knikt nu wist hij het weer, dat hij het gewoon vergeten was. Jowanna en Mailyn vragen of Jonas mee gaat naar de volgende les, en Jonas staat op. Jonas en Maik hadden een heel ander rooster omdat Jowanna voor Jonas gekozen had in welke vakken hij zat. Jonas zat maar 2 of 3 lessen bij Maik, maar elke les bij Jowanna en Mailyn. Het nieuwe meisje bleek ook de meeste lessen bij Jonas te zitten, hij zag er al helemaal tegen op. Het leek hem echt zon studiebol die niks anders deed dan een goed woordje bij de leraar maken en heel hard te gaan zitten studeren. Jonas gaat nu met Mailyn en Jowanna in een groepje zitten. Als het meisje binnenkomt draait hij zijn rug naar haar toe. Toch komt het meisje bij hun zitten. ''Hei'' zegt ze vrolijk. ''He'' antwoorden de anderen een beetje slapjes terug. Het meisje stalt der spullen uit op de tafel. Jonas kijkt Jowanna en Mailyn even aan. Doet net of hij moet kotsen, een wijst met zijn ogen naar haar. Het meisje ziet dit allemaal niet omdat ze druk bezig is. Maar Jonas Jowanna en Mailyn gaan helemaal stuk van het lachen aan de tafel. ''Wat is er zo grappig?'' Vraagt het meisje. ''O niks, dat is iets tussen ons.'' Zegt Jonas een beetje bot. Dan begint de docent de les. ''Iedereen even zijn aandacht graag, vandaag gaan we beginnen met de eerste teken opdracht, we gaan ons gevoel tekenen op papier. Voor de sommige zou dit een moeilijke opdracht zijn, maar het is zeker wel een mooie opdracht.'' Alle leerlingen pakken hun spullen bij elkaar en het papier en beginnen te tekenen. Jonas zet de eerste strepen op papier en gaat dan helemaal op in zijn werk.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen