Isabelle: Attila, wij willen die eerste opdracht!
Attila: Zoals gij wilt. Dit is jullie eerste opdracht. Los deze rebus op.
(Er komen plaatjes van een regenwolk en een wolf tevoorschijn…)
Dries: Ik zie een regenwolk en er staat bij min gen. En ik zie een wolf, dan krijgen we dus re wolf.
Max: Re wolf? Moet dat eerste symbool niet weer zijn? Oh! Oh! Ik zie het al! We moeten het woord omdraaien.
Joeri: Dan moet het waarschijnlijk bloem zijn.
Carianne: Hoe kunt ge nu bloem krijgen als oplossing op deze rebus? Als ge re wolf omdraait krijgt ge toch flower?
Jonathan: Ooit Engels gehad, Carianne?
Carianne: Yes. Flower! Het is dus bloem!
Sofie: Ah, er wordt er ook eentje wakker.
(De eerste opdracht is geslaagd…)
Attila: Nu mogen jullie een keuze maken tussen twee bloemen. De keuze bestaat uit een roos en een zonnebloem. Als iemand van jullie de verkeerde keuze maakt wordt hij ook opgesloten in een schilderij.
Joeri: Oké, we moeten dus een keuze maken tussen deze twee bloemen. De roos en de zonnebloem. Ik denk dat de juiste keuze de zonnebloem is.
Cassandra: Zijt ge wel zeker dat het de zonnebloem is?
Joeri: Het kan ook de roos zijn. Ik weet het niet.
Sofie: Ik ga een keuze maken tussen deze twee bloemen.
Isabelle: Oh, Sofie.
(Sofie en Isabelle geven elkaar een knuffel. Sofie geeft Max een kusje op zijn mond. Ze kiest voor de zonnebloem, maar ze wordt ook gevangen genomen in een schilderij…)
Attila: Zij heeft zich vergist. Ook zij zit nu vast in een schilderij.
Carianne: Oh nee! Sofie!
(Iedereen ziet dat Sofie gevangen zit in het schilderij van het melkmeisje…)
Isabelle: Oké, wat is onze opdracht nu?
Attila: Vereer alle keizers van het oude China. Versier het drakenbeeld met alle sieraden die in heel de zaal verspreid liggen. En zing en dans tussendoor mee met het lied. Maar versier het beeld voor het einde van het lied.
Cassandra: Oké, maar welk lied?
Dries: Volgens mij bedoelt hij dit lied.
Carianne: Jonathan, zullen wij kijken of we in de zaal wat sieraden kunnen vinden?
Jonathan: Oké, doen we. Mevrouw of meneer wilt u even kijken of er geen sieraden bij uw stoel liggen?
Dries: Ze liggen overal verspreid in de zaal.
Max: Ik ga wel.
Joeri: Oké.
(Lied: Het pad der 7 zonden. Max neemt het eerste sieraad mee…)
Max: Jongens, ik heb de eerste.
Carianne: Daar nog één!
Cassandra: Ik ga wel!
Carianne: Oké.
Dries: Komaan Cassandra! Voor het einde van het liedje!
(Cassandra komt op met een sieraad. Jonathan doet zijn duim omhoog. Ze zingen verder…)
Cassandra: Daar!
Joeri: Nog één!
Carianne: Ik ga wel.
Joeri: Oké.
Cassandra: Ik ga deze al op hangen.
Max: Ik ga mee.
Cassandra: Carianne, voorzichtig!
Dries: Komaan!
(Carianne neemt het sieraad…)
Carianne: Dank je wel.
Cassandra: Kunt ge hem vinden?
Max: Komaan, Carianne!
Jonathan: Allee, Carianne! Haast u!
(Carianne struikelt en wordt door Isabelle rechtop geholpen. Ze zingen verder…)
Max: Daar! Ik ga wel!
(Max heeft het sieraad gevonden…)
Max: Yes!
Cassandra: Daar!
Joeri: Jonathan, jouw kant! Haast u!
Cassandra: Komaan, Jonathan! Gaat gij nu eens een keer!
(Jonathan gaat het sieraad halen. Ze zingen de laatste strofe. Max gaat het laatste sieraad halen…)
Carianne: Nog eentje. Snel, Max! De muziek is bijna afgelopen!
Cassandra: Rennen, Max!
Jonathan: Tempo!
Carianne: Dank u wel! Lopen, Max!
Jonathan: Snel!
Dries: Gooien!
(Iedereen gooit het sieraad naar elkaar tot het bij Jonathan terecht komt…)
Dries: Komaan, Jonathan!
(Jonathan legt het sieraad op het drakenbeeld en ook deze opdracht is geslaagd…)
Attila: Goed gedaan. Nu mogen jullie een keuze maken tussen de zon en de maan.
Isabelle: Oké, we moeten dus nu een keuze maken tussen de zon en de maan. En één van hen moet de juiste zijn.
Dries: Ik denk dat het de maan is.
Jonathan: Ja, maar die gast is ook in China geweest. En in China hebben ze heel veel zon en is het heel warm. Dus het kan ook de zon zijn.
Carianne: Of de roos.
Cassandra: Waarom nu opeens de roos?
Carianne: Omdat alle sieraden rood zijn.
Jonathan: Of de mond.
Carianne: Waarom?
Jonathan: Omdat gij uw mond niet kunt houden!
(Iedereen lacht…)
Carianne: Ja, Jonathan t’ is goed! Ge hebt al honderd, hé!
Cassandra: Maar we mogen maar één antwoord kiezen. Anders zijn Sofie en Annelies sowieso verloren.
Max: Ik ga wel.
Cassandra: Echt?
Max: Ja, ik denk dat ik mijn mening even moet doorzien.
Jonathan: Held!
Cassandra: Ja, Jonathan! Gij denkt ook altijd dat ge meer durft!
Max: Hoor wie spreekt! Alsof gij stoerder zijt dan ik!
Jonathan: Gij? Stoerder? Ge durft nog niet eens het antwoord te kiezen!
Joeri: Hey! Hey! Hey! Geen ruzie maken! Het gaat nu over onze vriendschap! Zonder dit kunnen we het zeker vergeten.
Cassandra: Maar hij begint te beweren dat hij dapperder is dan zijn broer!
(Cassandra, Max en Jonathan praten en schreeuwen door elkaar…)
Joeri: Kijk hé! Ik ga stilletjes aan mijn geduld verliezen als jullie nog zo blijven bekvechten!
Max: Hij is begonnen!
Jonathan: Dat is niet waar! Hij is begonnen!
Joeri: Het maakt toch niks uit wie er begonnen is! Hou gewoon op met dat geruzie! Eén van jullie moet nu het antwoordt kiezen.
Max: Dan ga ik. Ik kies voor de zon.
Cassandra: Maar Max waarom?
Max: Sofie zou ook voor de zon hebben gekozen.
(Max kiest voor de zon, maar hij wordt ook gevangen genomen in een schilderij…)
Jonathan: Max!
Attila: (lacht) Ook hij heeft zich vergist. En nu zit hij ook gevangen in een schilderij.
Jonathan: Jij, vuile schurk! Geef me mijn broer terug!
(Jonathan rent op Attila af, maar Attila neemt hem bij zijn keel en gooit hem tegen de grond…)
Isabelle: Oh nee!
Carianne: Jonathan, gaat het?
Attila: Nu zullen jullie nog een opdracht moeten doen om Annelies, Sofie en Max te kunnen redden.
(Iedereen ziet dat Max gevangen zit in het schilderij van Hercules…)
Jonathan: Geef die opdracht dan maar snel! Want we zijn die streken van u meer dan beu!
Attila: Zoals gij wenst. Tel alle rozen op de schilderijen en bereken het aantal rozen. Voor deze opdracht zullen jullie veel licht nodig hebben want ik doe nu alle lichten uit.
(Attila doet het licht uit…)
Isabelle: Oh nee! Die schoft heeft het licht uit gedaan!
Jonathan: Daar weet ik wel iets op. Kom mee. We gaan in de coulisse zaklampen halen.
(Vier leiders gaan af om zaklampen te halen…)

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen