The unsightly things of being differently ~ 2
'Goede morgen leerlingen! Mijn naam is mrs. Sugg, Ik ben jullie mentor en geef jullie engels. Ik verwacht dat iedereen over gaat naar 2 havo.' Megan en ik zitten bij elkaar in de klas. Ik stoten haar aan. 'Ze verwacht wel veel zeg!' 'Mevrouw Aylin! Wat moest jij zo net delen met Megan?' 'Euh.... Ik zei.... dat u veel van ons verwachten..... en daarom gaan we heel erg ons best doen' Ze keek me twijfelent aan en ging weer verder met haar verhaal. De bel ging weer. Ik stond op en wilde weg lopen. 'Aylin? Je snap natuurlijk dat ik je nu extra indegaten ga houden.' Ik knik en loop verder. Goed bezig Aylin! je wordt nu al in de gaten gehouden door je mentor! Goed bezig! Ik bekijk mijn rooster en zie dat ik nu wiskunde heb. Lokaal 309. Ik liep zoekent door het gebouw en kwam bij het lokaal. Ik wil het lokaal binnen, maar er wil nog iemand naar binnen. Ik wil hem voor laten gaan. 'Nee! Dames gaan voor!' Hij lacht lief. Ik lach terug en loop naar binnen. Ik begroet de leraar en ga in de enige bank die nog leeg is zitten. De jongen die me net voor me liet moest langs mij gaan zitten. 'Hi, Ik ben Rens' 'Aylin!' Ik lach naar hem. Ook deze leraar ging een heel verhaal houden. Ik voel ineens dat er briefje over mijn arm word geschoven. Er stond: gaan we zo'n verhaal bij iedere docent vandaag krijgen? Ik keek en Rens maakte een schrijf gebaar. Ik denk het! Maar ik hoop eigenlijk niet is zo saai! Ik schoof het briefje terug naar Rens en hij schreef weer iets op. Hoop ik ook! Welk vak heb je hier na? Ik zocht mijn rooster en schoof mijn rooster naar Rens. Hij bekeek mijn rooster en schreef op het briefje. We hebben alle vakken samen behalven Nederlands, engels en godsdienst Ik begon te lachen en schreef: Leuk! ik schoof het broefje weer terug. Zullen we langs elkaar gaan zitten bij de volgende lessen? kreeg ik terug. Ik keek Rens aan en knikte. Hij begon te lachen.
'Naar wat voor een soort muziek luister je?' 'Oh van alles, maar vooral rock' 'Cool! Ik ook! Ken je boys like gils?' 'Ja tuurlijk! Hun zijn echt geweldig!' Hij stak zijn duim op en lachte. De andere lessen gingen alleen maar over muziek. Megan had ik de rest van de dag helemaal niet meer gezien.
De laatste bel ging. Ik liep rustig met Rens naar beneden. 'Ik zie je morgen he Aylin!' 'zeker! Tot morgen.' Rens liep weg en ik zag hem naar een jongen lopen die een stuk ouder was dan hem. Ik pakte mijn jas en liep naar mijn fiets. 'Aylin!!!!!!' Megan kwam blij aan lopen en begon me te knuffelen. 'Euh.. Megan? Kun je me los laten?' 'Oh ja! sorry! was je de hele dag?' 'Ik heb de hele dag met Rens door gebracht.' 'Met wie?' 'Rens! Ik jou je morgen wel aan hem voorstellen goed?' Ze knikte en liep naar haar eigen fiets. Ik stapte op die van mij en reed naar huis.
Reageer (1)
abo!
1 decennium geleden