Foto bij Chapter VI

geen gif-plaatje
maar wel prachtig passend bij het hoofdstuk

'Serena. Kun je ons uitleggen hoe jij eigenlijk...hoe zal ik het zeggen...nog leeft?' Katie en de Doctor hadden gewacht. Serena was nog eerst in bad gegaan en had zich andere kleding aan getrokken. Ze stonden al 3 bij het bedienings paneel. Katie vroeg het in de plaats van de Doctor.
'Het is nogal ingewikkeld' zei Serena. In feiten wilde ze er niet over praten.
'Wel...we zijn nogal nieuwsgierig' drong Katie aan. Serena zuchtte.
'Ik weet het niet meer zo goed' zei Serena.
'Begin bij het begin. Nadat je me weg stuurde' Serena keek hem aan.
'Ik stuurde je heus niet voor mijn plezier weg!' Serena keek weg.
'Ik en mijn 2 zussen waren verwikkeld in een gevecht met 5 Daleks. Waar we ook ons verstopte, ze vonden ons elke keer weer' Er viel een traan.
'Je zussen?' vroeg Katie.
'Ik had 2 zussen, die mij ervan overtuigde op naar de academy gaan. Eerst wilde ik niet, vanwegen de vele wetten die ik moest na leven' Serena pauzeerde even.
'Uiteindelijk liet ik me ompraten. De dagen daarna heb ik er niks van over verteld tegen de Doctor' De Doctor keek haar aan.
'Ik heb hem toen mee genomen naar de academy en hem verteld dat ik graag een Time Warrior wilde worden' De Doctor lachte.
'Dus...je studeerde af'
'Mijn zussen ook. Maar de wetten bleven me in de weg zitten. Ik vertelde mijn zussen erover. Die vonden het moeilijk en snapte waarom, maar ze zeiden dat ik niet terug kon. Ik moest me er over heen zetten' Serena draaide zich om.
'Het was moeilijk en ik wilde het niet, maar uiteindelijk heb ik me er over heen gezet, hoe pijnelijk het ook was' Serena zuchtte.
'De grote oorlog brak uit. Alle Time Lords werden weg gestuurd, maar geen van hen deed het' Serena keek de Doctor aan.
'Omdat jij niet wilde luisteren, stuurde ik je zelf weg. Ik had geen keus' Serena liet haar hoofd zakken.
'En de Daleks?' vroeg Katie.
'Ik en mijn zussen stonden machteloos, maar zagen dat ik het moeilijk had en wisten dat ik hem weg had gestuurd' De Doctor keek op.
'Wat zeiden ze?' vroeg Katie.
'Niets! Ze verstopte me en verdedigde me. Maar...' Er kwamen meer tranen in haar ogen.
'Ze werden neer geschoten! Door één enkele Dalek!' Ze verhief haar stem.
'Toen ik dacht dat het veilig was kwam ik uit mijn schuilplaats. Alles was weg. Alles en iedereen' Stilte.
'Ik weet niet wat er gebeurde, maar ik kreeg iets op mijn hoofd waardoor ik bewusteloos viel. Toen ik weer bij kwam zag ik dat ik op het schip van de Daleks was. Ze hebben me verzorgd'
'Waarom was je door hen mee genomen?'
'Zij wisten dat ik een Time Lord weg had gestuurd en vroegen me waar. Maar ik wist het niet. Ik stelde de TARDIS zo in dat hij weg ging en een lange tijd niet terug kon keren naar Gallifrey. Ik zweeg als een graf, hoe ze me ook pijnigden. In tussen tijd probeerde ik te ontsnappen. Ik had geluk dat ik wat spullen bij mij had en een oude sonic screuwdriver. Een die de Doctor me gaf' De Doctor lachte. Serena haalde een oude screwdriver.
'Helaas heb ik h'm uit elkaar moeten halen'
'Hoe ben je ontsnapt?'
'Ik heb een tijdreisklok gemaakt. Een die er uitzag als een horloge. Het viel niet op, maar ik kon niet ontsnappen' Serena barste in huilen uit.
'Ze vertelde me uiteindelijk dat ze de Doctor hadden gevonden en hadden vermoord. Ik was kapot! Ik stond er niet bij stil en heb me geteleporteerd!' Katie omhelsde Serena en probeerde haar te troosten.
'Ik wist niet waar ik uit kwam, maar ik wist wel een ding. Al mijn apparatuur heb ik weg gegooid. Alleen de screwdriver heb ik gehouden. Al bij al ben ik de sleutel van de TARDIS niet verloren. Het zou mijn harten breken' Serena kalmeerde en veegde haar tranen weg.
'Hoe heb je ons gevonden?' vroeg Katie.
'Ik heb wat spullen bij een gezocht om op nieuw een tijdreisklok te maken. De belangrijke dingen vond ik bij een metaal berg, waar dode Dakels lagen' Serena keek naar de Doctor.
'Snap je nu waarom ik je niet wilde geloven?' De Doctor kreeg medelijden en een schuld gevoel. Serena zag het, want ze kreeg opnieuw tranen en vluchten in zijn armen.
'Het deed pijn! Het deed pijn om me er bij neer te leggen dat je er niet meer was!'
'Het komt goed. Ik ben bij je. Niemand die ons nu uit elkaar haalt! Dat beloof ik!' Serena nam hem steviger vast.

Reageer (1)

  • MijnDroom

    Aaaaaaaaaaw (flower) She is cute! I like her!!

    (K)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen