Foto bij Chapter 1 ~ Begin...

Begin...
Ik ben pas van Canada naar Nederland verhuisd samen met mijn moeder (zei heet Christine Jenner). Mijn ouders zijn gaan scheiden. Omdat ze ineens niet meer genoeg van elkaar hielden. Ook bleek het nog dat mijn vader zelfs is vreemd gegaan met een andere vrouw. Ik was woedend. Hoe durft hij? Ik had een hevige ruzie met mijn vader gehad en ik had hem verteld dat hij mij en mama voortaan met rust moet laten. Met mijn vader heb ik dus geen contact meer. Ik woon nu in een grote stad in Noord-Holland. Er zijn daar veel hartelijke mensen.
Jammer genoeg ben ik enig kind. Toen mijn moeder opnieuw zwanger werd was ik acht. Maar de baby was helaas dood geboren. Dat was natuurlijk vreselijk.
Ik ben best wel netjes opgevoed door mijn ouders. Mijn moeder vond het altijd heel belangrijk dat ik met mes en vork at. Zelfs patat... Maar ik kan nooit goed met al mijn spullen omgaan. Ik gooi al mijn kleren gewoon alle kanten op en heb nooit zin om mijn kamer op te ruimen. Maar dat hebben wel meer pubers, hè?
Ik ben erg lief voor andere mensen en kan goed met anderen omgaan. Verder ben ik een gevoelig meisje. Ik voel me snel en vaak schuldig als ik iets verkeerds heb gezegd tegen anderen. Ook ben ik best wel emotioneel. Ik kan soms ineens in snikken uitbarsten en huil om de kleinste dingen.
Ik hou erg veel van zingen, dansen en toneelspelen. Ik ben er dol op! Op mijn vorige school zat ik op een toneelschool. Daar ga ik dit jaar weer naartoe. Daar heb je dan ook normale lessen, maar je krijgt daar meer aandacht voor zingen, dansen en acteren. Je hebt ook wat andere tijden dan op de gewone school. Verder heb ik lang bruin golvend haar dat tot mijn middel hangt, met blonde caupdesoleil er in. Mijn stijl is verschillend. Ik vindt het ook belangrijk om de trends te volgen en probeer er ook elke dag leuk uit te zien. Ik ben namelijk ook gek op shoppen.
Ik heb een normale huidtint die niet gevoelig is voor de zon. Daar ben ik blij mee, want ik hou wel van een lekker bruin tintje in de zomer. Verder heb ik heldere blauw-groene ogen met gouden spikkels er in.


~Zaterdag... (einde van de zomervakantie)
Ik wordt wakker en doe langzaam mijn ogen open. Ik kijk om me heen en zie dat ik in een kale kamer lig. Er staat een bureau waar bijna niks opstaat, daarnaast een boekenkast en ergens in een hoekje staat een grote klerenkast. Op sommige plekken liggen nog verhuisdozen. De muren zijn wit geverfd. Ik zucht een keer.
'Wat voel ik me toch ongemakkelijk in zo'n kale en saaie kamer...' mompel ik in mezelf.
Ik wilde mijn kamer nog wat meer kleur en decoratie geven, maar ik moest eerst mijn moeder helpen met het uitpakken van de spullen. En ik mag van mijn moeder niet alleen naar de stad nu ik hier nog maar een week ben. Dat snap ik wel. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren in een stad...
Ik ga recht op zitten en kijk op de wekker naast me. Hals elf. Ik sta voorzichtig op, loop naar de kleren kast en trek de deurtjes open. Ik pak een short met daar een paar scheurtjes in en de zakken er van steken er onder uit en pak een wit los hemd met de tekst: Life is beautiful
Ik trek mijn kleren aan en loop naar de badkamer. Ik was mijn gezicht en borstel mijn haar. Ik doe een beetje BB-créme op en smeer een beetje mascara over mijn volle wimpers. Nog een beetje lipgloss en ik kijk dan tevreden in de spiegel.
Nog twee dagen en ik ga daarna naar mijn nieuwe school. Nieuwe leerlingen, nieuwe leraren en andere schooltijden. Ik loop ondertussen de trap af. Mijn moeder zit aan tafel koffie te drinken. Ze kijkt om en ziet me de woonkamer in lopen.
'Hé, Taylor! Lekker geslapen vannacht?' vraagt ze vrolijk. Ik schud onverschillig mijn hoofd en geeuw een keer.
'Niet echt. Ik heb bonkende koppijn,' mopper ik.
'Nou nou, het kan natuurlijk ook aan de moeilijke tijden liggen. Je hebt toen ook heel weinig geslapen.' Ik ga op de bank zitten en doe de tv aan.
Ik pak de afstand bediening en ga naar slam tv.
Mijn moeder maakt ondertussen het ontbijt. Ik ruik de heerlijke geur van wentelteefjes. Na een tijdje is het ontbijt klaar en ga ik aan tafel zitten. Ik haal mijn mobiel tevoorschijn en ga naar mijn fotogalerij.
Ik bekijk de gekke foto's van mij en m'n vriendin.
Wat mis ik haar verschrikkelijk... We proberen nog zoveel mogelijk contact met elkaar te houden. Ze vertelde me dat ze me een keer kwam opzoeken. Ik ben wel nieuwsgierig wanneer.
Mijn moeder gaat tegen over me zitten en schuift een bord waar twee wentelteefjes op liggen naar me toe.
Ik wrijf in mijn handen. 'Lekker.'
'Ben je nog zenuwachtiger als dat je al was voor school?' grapt mijn moeder.
'Ja, heel erg!' roep ik.
'Het komt allemaal wel goed. Na een paar dagen ken je al veel personen. Misschien heb je dan al wel vrienden of vriendinnen,' glimlacht mijn moeder en neemt daarna een slok van haar koffie.


Yeah, i know... Dit hoofdstuk is waarschijnlijk niet zo leuk, maar die komen nog wel, ghihii :p x

Reageer (2)

  • bloem122

    Ga verder ^^

    1 decennium geleden
  • NxG236

    Zooo'nn leuk verhaal!!!!! Je hebt echt talent ;p xx Ga plsss verder ;p

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen