De rest van het weekend heb ik op de kamer gezeten en een filmpje gekeken met Nils. Vandaag was de eerste schooldag, voor mij dan, op deze school.

Om 07;30 ging m'n wekker en ik sprong onder de douche, om vervolgens naar benedem te gaan en daar te onbijten. Ik stapte mn kamer uit en de deur naast me vloog open "NEE IK GA" werd er geschreeuwd, waarna Owen tegen me aan rende "Ook goedemorgen." "Lotte.." "Playfair.." Owen grijnsde even, tilde me op en gooide me over zijn schouder, toen liep die weg, richting de eetzaal. "OWEN GREGORY PLAYFAIR ZET ME NEER, NUUU." "Sssht. Niet zo gillen joh, ik geef je alleen een lift." Pff.. Ik vond dit nou niet echt leuk.. Ja naturlijk het was leuk dat ze m'n vrienden waren, lol met me wilden maken en me wat aandacht gaven. Maar dit hoeft allemaal niet, ik hoef niet de hele school te laten weten dat Owen en ik vrienden waren en deze aandacht was me ook te hoog, weet je wel, Owen is groot, ik lig op n schouder, dus hoog. Nou ja, whatever.. We kwamen in de eetzaal aan. Owen ging op een stoel zitten en hield mij stevig vast terwijl ik gedwongen werd bij hem op schoot te zitten. "Hey Playfair. Ff af oke. Ik wil even eten." Owen zuchtte "Maar ik kan je de rest van de dag niet meer zien.." "Oh dus dan bedoel je dat het eem dagelijks ritueel wordt dat ik bij je op schoot moet gaan ontbijten? Sorry, nee.." Owen. Die me los had gelaten bleef door mij afgekeurd achter aan een tafel zitten bij z'n vrienden. Ik liep de eetzaal uit,naar buiten, naar de plek waar ik vrijdag avond had gepicknickt met Rein. Ik zag de mand staan en wist dat er nog een gewoon croissantje in zat, ik ging op het kleed liggen en at hem op. Ik hoorde hoe er voetstappen aan kwamen en voelde dat er iemand naast me ging liggen, Rein, ik rook het, Rein. "Ik wil naar huis.." "Waarom?" Ik wilde niet antwoorden, maar vroeg me wel dingen af. Hoe wist Rein dat ik hier was, waarom was niet een van de andere jongens naar me toe gekomen en.. Waarom komt hij uberhaupt naar me toe.. "Wat doe je hier?" Was het enige wat ik kon uitbrengen. "Ik ben je achterna gekomen." We zeiden beide niks meer. "Heb ik.. Heb ik Owen pijn gedaan?" Rein zuchtte, ja dus.. Maar we waren toch wel gewoon vrienden?! Als een van de jongens me leuk vind is het hier sowieso al niet meer te doen. En al helemaal niet al zou ik een van hun leuk gaan vinden.. Ik stond op "Ga je mee?" Hij kwam overeind. En liep met me mee de school in "Eh, Rein.. Kan je me wel even naar m'n lokaal toe brengen?" Hij knikte, pakte m'n hand en trok me mee tussen alle leerlingen door naar een lokaal toe. "Dankjewel !" Ik gaf hem een knuffel en hij ging weg. Ik stapte het lokaal binnen en zuchtte, les één hier op school.. Ik keek de klas rond en zag iedereen al zitten, we hadden Geschiedenis. Ik liep naar binnen en ging op een leeg plekje zitten, een meisje achter me tikte me op m'n rug en zei "Daar zitten Jordi en Nick altijd, ik zou daar weggaan, je mag wel hier komen zitten als je wilt." Ik keek naar de lege plek naast haar, pakte m'n spullen bij elkaar en ging naast haar zitten. "Ik ben Lotte, ik kom uit België." Het meisje bekeek me even en zei "Hii ik ben Myra! De kleinste van de klas, maar je zult altijd merken als ik in de buurt ben." Ik grinnikte, druk is niet erg. Ik keek op toen er twee jongens binnen kwamen lopen en van iedereen aandacht vroegen. Argh... Joris en Nick, wedden.. En ja hoor, ze ploften voor me neer. Ze draaien zich direct naar me om "zozo, daar hebben we een nieuwe." Grijnsde de jongen die voor Myra zat. Ze gaf hem een tik tegen z'n boven arm en zei "Ssht Nick! doe eens normaal man." De andere jongen, Jordi dus.. Keek me aan. "Hey, ik ben Jordi. Let niet op Nick, die loser.." Dat laatste mompelde die er achteraan. We raakten wat in gesprek en ineens stond de docent naast ons, ik schrok zo erg dat ik begon te gillen waardoor Jordi begon te lachen. De docent die naast me stond maakte een gebaar dat ik voor de klas moest gaan staan, oke ik moest me gaan voorstellen. Ik liep naar voren en stond daar dus heel lomp. "Oke ik ben Lotte, ik zit sinds vrijdag avond hier op school en sinds vandaag dus in jullie klas. Ik ben 14 en dat was het wel." Ik liep weer terug naar m'n plek terwijl ik door iedereen nagekeken, wauw...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen