Foto bij #2 shock.

Eindelijk zou ik dan mijn jurk zien, hier wachtte ik al vele maanden op. “Doe je ogen dicht, Nalina.”
Gehoorzaam sluit ik mijn ogen en wacht vol spanning totdat ik mijn ogen weer mag openen.
Ik hoor mama’s voetstappen dichterbij komen, en sta te trillen op mijn benen van de zenuwen.

“Open je ogen, mijn liefste.” Hoor ik mama’s stem deze keer van heel dichtbij. Ik open razendsnel mijn ogen, en mijn mond valt open.
De jurk is het mooiste wat ik ooit gezien heb!
Deze is saffierblauw, net als de kleur van mijn ogen. Hierover heen zit een doorzichtige stof, bezaaid met minuscule diamantjes.
De hals is in een vierkant gesneden, en afgezet met vele lovertjes.
Een kreet van vreugde kan ik niet tegenhouden, en ik vlieg mijn moeder om te hals.
”Nalina wees nou eens voorzichtig! Dadelijk kreuk je de jurk nog!”
Mama’s worden waren serieus, maar ik hoorde er een glimlach in, en voelde haar hand over mijn haar strijken.
”Ik vraag me af wat papa ervan zal vinden!” vroeg ik voorzichtig aan mijn moeder. “Papa zal je prachtig vinden, prinses.”
Ik kijk mama blij aan en begin te lachen, een melodieus geluid vult mijn prachtige kamer.
“En nu zal je de jurk aan moeten trekken, Nalina. Voordat de gasten arriveren.”
Door mijn vreugden ben ik bijna vergeten dat er vandaag veel mensen bij ons bezoek komen.
Opa en Oma, Mijn andere Oma, Tante Salena en Oom Will, Oom Jai, Oom Jyran en Tante Jennette, Tante Veronique, Neefjes, nichtjes en een aantal vriendinnetjes van school.


Met trillende handen veeg ik de tranen van mijn wangen, ik was zo gelukkig..
Maar zo zie je maar weer, geluk kan snel voorbij gaan.
Even sluit ik mijn ogen en besluit ondanks de pijn toch verder te lezen.


Mama helpt mij teder met mijn jurk, en laat deze voorzichtig over mijn net gekapte haren heen glijden. Ik hoor het ruisen van de rokken,
en de stof kietelt mijn gezicht.
Na enkele seconden voel de ik de gladde stof over mijn gehele lichaam en deze stopt net boven de enkels. “
Zo Nalina, laat mij je strik vast maken.
Houd je adem in!” Ik houd gehoorzaam mijn adem in, en mama maakt de strik op mijn rug in snelle bewegingen vast.
Gelukszalig neem ik een diepe tuig lucht, en blaas deze overdreven hard uit.
“Stel je niet zo aan, Nalina.” Lacht mama, terwijl ze mij in mijn zij port.
Heel even giechel ik en draai een rondje.
Mijn prachtige jurk zwiert sierlijk met me mee, en de rok waaiert prachtig uit!
Wat zullen papa en mama trots zijn vandaag!
“Ik ben beneden alles klaarzetten, Nalina. Kom je ook zo?”
Ik knikte kort en voelde nogmaals stiekem aan mijn glanzende haren.
Enkele minuten later, roept mama mij naar beneden en gehoorzaam glijd ik als een echte prinses onze grote sierlijke trap af.
Toen ik eenmaal beneden kwam waren er al wat gasten gearriveerd, en ik ontving met veel plezier alle kusjes, knuffels en cadeautjes.
De enige die ik nog niet gezien heb, was mijn vader.
Hij zou hapjes klaarmaken in de keuken, maar hij is al meer dan een uur de keuken niet uitgeweest!
“Mama, weet jij waar papa is?” Vroeg ik terwijl ik mijn ogen naar mama opsloeg.
Mama schudden van nee, en zei dat ik maar even met Oma moest gaan kletsen.
Huppelend bereikte ik de andere kant van de tafel en ging bij oma op schoot zitten.
Terwijl ik wat met oma aan het babbelen was haalde ik mijn neus op, een scherpe brandlucht schoot mijn neusgaten in.
“OMA, OMA, volgens mij is er brand!” Schreeuwde ik luid.
Oma snoof, en begon gillend iedereen te waarschuwen.
Huilend vroeg ik mezelf af waar de brand vandaan kwam en liep richting de keuken.
Het was beter als ik dit nooit gedaan zou hebben..


Nu huilde ik letterlijk tranen met tuiten, wat ik op die avond gezien heb was vreselijk.
Ik zou willen, dat ik de tijd terug kon draaien.
Verwoed wreef ik in mijn ogen, en slaakte een diepe zucht.

Reageer (3)

  • RinOkumura

    mooi verhaal, je kan ook erg goed schrijven..

    1 decennium geleden
  • xFeyenoordx

    omg supermooi en superspannend!!
    ik wil weten wat er is gebeurd! please snel verder
    mijn abbo heb je!

    1 decennium geleden
  • Histoire

    Je schrijft mooi (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen