Losing trust - 058
Niet zo'n heel bijzonder stukje maar dat komt nog wel
Na een uur of twee had Jake mij alles uitgelegd. We zaten nu aan een tafeltje elkaar beter te leren kennen. We hadden even pauze en zaten met een lekkere warme chocolademelk tegenover elkaar. Jake woonde vlak bij Harry. Hij had verteld hoe hij was opgegroeid wat zijn hobby's waren. Ik had heb precies dezelfde dingen verteld maar om te één of andere reden had ik weggelaten dat ik een relatie had met Harry. Het was super gezellig en ik wist nu al dat Jake een goede vriend ging worden. "We moeten weer aan het werk" ik keek op van mijn gedachtes en trok even een pruillipje. "Haha nu al zeuren mevrouw Smit? U durft" hij prikte me even speels in mijn zij toen ik opstond. Ik gaf hem een klein tikje en toen liepen we lachend wee richting de bar. De hele dag was het al rustig geweest. Alice was ook een paar keer komen kijken en aan haar gezicht te zien was ze tevreden. "Wil jij tafel 2 eventjes voor mij doen?" vroeg hij en ik keek richting tafel twee. Een groepje jongens zaten aan de tafel en ik knikte. Ik pakte een dienblad en liep richting de tafel. "Hallo, kan ik jullie helpen?" ik lachte even vriendelijk. Het enige probleem was dat gewoon niemand reageerde. 'Dan maar nog een keer vragen'. "Hallo, kan ik jullie misschien helpen?" weer niks. Ik keek even het groepje rond. 5 jongens van ongeveer mijn leeftijd. Ik draaide me even om naar Jake en keek hem even wanhopig aan. Hij lachte en knikte met zijn hoofd dat ik het nog een keer moest proberen. "Hallo? Kan ik jullie helpen" en weer werd ik gewoon genegeerd. Ik werd wel wel even zat van en sloeg hard met mijn hand op de tafel. De jongens schrokken even en keken toen verbaasd op. "Nou ik jullie aandacht heb vraag ik voor de vierde keer. Kan ik jullie misschien helpen?" Een jongen met bruin haar en groene ogen keek op. "Doe maar 5 biertjes" ik knikte en liep toen weer weg. Ik zuchtte even en rolde met mijn ogen. "Jongens ook af en toe'. "Hahaha dat had je mooi aangepakt" zei Jake plagerig. Ik gaf hem speels een duwtje en lachte. "Jongens zijn af en toe echt verschrikkelijk." "Dat vat ik dan op als een compliment." "Ik had het niet over jou gekkie" ik pakte 5 bierflesjes haalde de kroonkurken eraf en liep toen weer naar de tafel. "Alsjeblieft" ik zette het op tafel en dit keer reageerde de jongens vriendelijk. 'Dit ging een lange dag worden' dacht ik bij mezelf en liep naar het volgende tafeltje.
Reageer (1)
Ik ben benieuwd naar het volgende stukje [:
1 decennium geledenGa snel verder xx