Hoofdstuk ~4~
Ik wil de knoflook op mijn kamer verspreiden, totdat ik me zich bedenk.
'Straks komt mijn moeder en als die dit ziet wordt ze gek!'
Dus ik denk na als maloot.
Als ze mijn moeder de trap op hoor lopen, stop ikhet knoflook snel onder mijntrui.
'Moet ik die muis nog zoeken?' Vraagt ze.
'Ik zag dat hij jou kamer inliep' zeg ik snel.
'Oh dan ga ik daar maar zoeken' zegt ze en ze loopt weg.
Snel doe ik de deur dicht en haal het knoflook onder mijntrui vandaan.
Gelukkig zag ze het niet.
Na een tijdje gaan we eten.
Als we de soep eten, zie ik dat de fik in de pan van de worteltjes schiet!
'Mam!' Roep ik 'de pan staat in de fik!'
Mijn moeder draait zich om en ziet het.
Mijn vader rent naar de kraan, pakt een emmer, vult het en gooit het over de pan met vuur.
Nog steeds is het niet uit.
Mijn vader vult de emmer weer en gooit het over het vuur heen.
Eindelijk is het vuur uit.
'Ik denk niet dat je aangebrande wortels wilt...?' Zegt mijn vader als hij in de pan kijkt.
'Ik bestel wel een pizza' zegt mijn moeder en ze pakt de telefoon en ze besteld drie pizza's.
Eigenlijk is het enige wat hier staat, een bank, een tafel waar we nu aan eten en een klein gasfornuis.
De muren zijn nog kaal, maar Ik zie wel dat het hier vroeger best mooi was.
Morgen gaan we het verfen.
Ik zag er wel erg tegenop om hier weer terug te komen, maar ik heb de knoop doorgehakt.
Ik moest weg van mijn oude adres.
Ik schrik wakker uit mijn gedachten als mijn moeder vraagt 'roos, eet je pizza nou eens op! Hij wordt koud hoor!'
Braaf eet ik mijn pizza op en loop daarna naar mijn slaapkamer.
Ik whatsapp nog met mijn vriendinnen, maar om half 11 ga ik dan maar slapen, omdat ik moe word.
Er zijn nog geen reacties.