Foto bij My crazy life...

Proloog

Ik ben Emily Johnsen, ik ben 14 jaar. Ik woon met mijn broertje Ian (8), zusje Ashley (5), en grote broer Mabel (17) op een boerderij. Ik heb als klein kind vaak paardgereden, tot ik te groot werd voor Sweetheart, de shet waar ik op reed. Ik heb altijd nog van paarden gehouden, maar ik hield me er niet echt mee bezig. Tot ik in de brugklas een vriendin (Britney, 14 jaar) kreeg met 2 eigen paarden, ik kreeg eerst les van haar. Na een tijdje was ik al op hetzelfde niveau, en reden we vaak door de bossen maar haar 2 Appaloosa's. Star (6 jaar) en Dreamer (8 jaar). Ik reed altijd graag op Dreamer, hij was zo lief en braaf. Ik had echt een band met hem. Maar op een dag verhuisde Britney naar een ander land, nam haar paarden mee, en zag haar en zou Dreamer de rest van mijn leven niet meer zien...

Nu ben ik 14, bijna 15. Ik vraag elke dag om een paard; Er is genoeg ruimte voor stallen, het paard kan gezellig naast de koeien staan, en vers hooi hebben we meer dan genoeg...
Ik wordt gewekt door mijn irritante wekker, ik ram nog half slapend dat ding uit en dwing mezelf op te staan. Ik kijk om mij heen, het is niet super duidelijk te zien aan mijn kamer dat ik van paarden houd. Er hangen overal posters en foto's van dieren. Door het leven op de boerderij ben ik geen girly-girl, en daar ben ik ontzettend blij mee. Op mijn voeten ligt mijn poes; Sarah. Een lieve langharige poes, met een grijs-achtige vacht. Ik ken haar al van kleins af aan, en wordt elke ochtend dankzij Sarah wakker met warme voetjes. Verder staat er een hele grote hamsterkooi in mijn kamer, het is een mannetje en heet Sammie. Het is een lieve langharige dwerghamster, die ik al ruim een jaar heb. Hij heeft 2 verdiepingen in zijn hok, en nog een buis naar een andere. Ik kan er simpelweg niet tegen als dieren in te kleine hokjes zitten. Mijn ouders trouwens ook niet, al onze dieren hebben voldoende ruimte, en dat zijn er een hoop. 5 Konijnen, Hupsie, Fluffy, Vlekkie, Spekkie (Door Ian bedacht...) en Beauty. We hebben ook nog een groot agaurium met wat vissen erin, 3 honden; Spikey, Jessy en Haley, 3 Golden Retrievers. En nog een paar katten. Ik merk dat ik wat te lang zit te dromen, en spring uit mijn bed. Je ruikt nog een beetje hooi door de kamer. Ik trek snel mijn oude spijkerbroek aan en ren naar beneden. Ik gooi mijn brood in de broodrooster, laat het water alvast koken ren zet ondertussen het voer voor de honden klaar. De geur van het vieze vlees doet mij nog altijd kokhalzen, maar het moet nou eenmaal... Ik zet het eten neer en zie dat het water al gekookt is, ik zet een pot thee en haal de 3 broodjes uit de broodrooster. Ik laat de thee trekken, het brood een beetje afkoelen en pak wat aardbeitjes. Zodra ik klaar ben met ontbijten, verschoon ik het hok van de konijnen. Ik trek snel een overal en laarzen aan, en maak de koeienstallen schoon. Als ik klaar ben pak ik mijn fiets en ga naar school.
De dag vliegt voorbij, de saaie vakken zijn bijna niet vol te houden. Als school voorbij is fiets ik weer terug naar huis. Ik pak een appel en wat water. Ik draai me om en mijn moeder staat ineens voor me. Ik schrik, omdat ik meestal rond deze tijd op woensdag alleen thuis ben. "Wow mam, moet je niet werken!?" Ze kijkt me met een grijns aan. "Nee, ik heb vrij genomen om met jouw naar een paard te zoeken!" Dat laatste was nog niet helemaal aangekomen, krijg ik nou een eigen paard? Na een tijdje vlieg ik mijn moeder om de nek, een eigen paard. Nooit gedacht dat dit zou gebeuren...

Reageer (1)

  • Manibus

    Super cool, je ziet bijna nooit paarden story's op Q! Ik neem een abo en je schrijft echt heeeeeel goed!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen