017
Lauren Brown
Ik trek Jane en Sam mee de dansvloer op. Het was weer weekend, gelukkig. We dansen samen op het ritme van de muziek. De club was aardig leeg. Normaal stond het altijd helemaal vol en stond je tegen elkaar aan te dansen. Deze keer had ik gewoon alle ruimte. Jane buigt zich naar m'n oor toe om wat te zeggen. Anders zou ik haar toch niet verstaan. 'Wat is dat tussen jou en Ryan? Jullie kijken zo, hoe zeg je dat, verliefd naar elkaar?' Ze buigt zich weer van me af en kijkt me vragend aan. Deze keer is het mijn beurt om me naar haar oor te buigen. 'Dat zijn we ook!' Glimlach ik breed. Ze duwt me van haar af en kijkt me nu heel vaag aan. Ze tikt Sam aan die vragend opkijkt. 'Meekomen'. Schreeuwt ze boven de muziek uit. Ze wijst met haar vingers naar de uitgang. Ik loop achter hun aan door naar buiten. 'Wat?' Vraag ik als we buiten zijn aangekomen. Sam steekt een sigaret op. 'Jullie zijn verliefd?' Vraagt ze verbaasd. Ik kan m'n lach bijna niet inhouden. Sam kijkt vreemd op van haar sigaret. 'Verliefd op wie? Op Justin toch? Dat wisten we al. Kunnen we weer naar binnen?' Stelt ze voor. Jane schudt haar hoofd. 'Ryan'. Zegt ze alleen maar. 'Niet echt verliefd, sukkel. Het is meer om Justin terug te pakken'. Beide kijken ze me niet begrijpend aan. 'Waarom?' Vraagt Sam nadat ze een hijs nam van haar sigaret. 'Justin heeft nog een ander meisje. Die Hope. Dat weten jullie wel toch? Ik wist niet zeker of ze echt wat hadden. Maar Ryan wist ervan en gaf toe'. 'Oké, en dus doen jullie nu of jullie verliefd zijn om Justin..?' 'Jaloers te maken'. Maak ik Jane haar zin af. 'Maar Ryan is super sexy. Waarom praat je het niet uit met Justin zodat ik met Ryan verder kan?' Grapt Jane. Ik weet dat ze het meent. 'Laten we weer gaan dansen'. Praat ik er overheen. Ze knikken en lopen achter me aan de club weer in. Vervolgens zien we dat Justin, Ryan en Chaz op de dansvloer staan. We lopen op ze af. Ik zie de lust in Justin's ogen. Ik geef hem een knipoog en loop daarna op Ryan af. Ik omhels hem meteen. Ik voel Justin's ogen in m'n rug branden. 'He's so jealous right now.' Zeg ik grinnikend in Ryan's oor. Hij lacht met me mee. 'Wanneer word het tijd voor onze kus?'. Ik duw hem een stukje van me af en kijk hem diep in z'n ogen aan. Ik zeg niks en sluit m'n ogen. Ik laat mijn lippen die van hem zoeken. Als ik ze heb 'gevonden' voel ik al snel zijn tong tegen m'n lippen aantikken. Ik open m'n mond en stukje en passioneel zoenen we elkaar. Gek genoeg voelt het goed. En ik weet nu niet of het goed voelt omdat ik weet hoe Justin nu naar ons staat te kijken of dat het goed voelt dat ik gewoon met een van z'n beste vrienden sta te zoenen. Na een tijdje haal ik m'n lippen van zijn lippen af. Ik open langzaam m'n ogen en glimlach liefjes naar Ryan. We lijken wel een echt stel. Ik draai me om, om weer verder te dansen op de muziek. Ik zoek even Justin's hoofd. Hij kijkt woedend, maar ook niet begrijpend aan. Al snel dwaalt zijn blik af naar Ryan. Ik zie hoe hij op Ryan wilt aflopen. Snel staat hij al voor Ryan's gezicht. Ik loop snel Ryan z'n kant op en ga voor hem staan. Ik kijk Justin waarschuwend aan, maar daar was het al te laat voor. Ik vang Justin's klap op die voor Ryan was bedoeld.
Er zijn nog geen reacties.