Confined but in love ~ nichtje van gustav n°1
Je bent dus Abbygael, het nichtja van Gustav, maar je hebt hem sinds je 6 jaar oud was niet meer gezien,, wat zal er van gustav geworden zijn nu je hem pas 9 jaar later ziet ? Zal hij gestudeerd hebbe zoals die van plan was? op zal hij een husi en een vriendin hebbe Je leven ziet er zo uit: Toen je zes was, verhuisde je vader naar Alaska (voor de dommeriken die niet weten waar het ligt, dat ligt achter canada zoek het op!)
je vader kreeg een werk contract aangeboden, van de olie maatchapij dinges of zoiets, als hij het bedrijf 10 jaar zou leiden, i alaska dat die veeel geld zou verdiene, dus hij verhuisde met je naar Alaska. Je moeder stierf Bij je geboorte en broers of zussen heb je niet . dus ja (beetje drama toevoege he )
"rol van gustav in dit verhaal: Hij is een soort van grote broer voor je want hij is 20 jar nu, in het begin wanner je vetrekt : is hijs 5 jaar ouwer hij 11 jullie waren altidj speelkamaraadjes hier is de scene wanneer je vtrekt, vanaf hier begint het verhaal, de rest kom je nog te weten
Dit is het stuk wanneer je vetrekt,
Je ziet Gustav en hi ziet jou,
"Gaan we elkaar nooit meer zien? :'("
gustav: "Jawel hoor nichtje maar dat gaat eventjes duren hoor, enkele jaren Ik Zal je af en toe een brief schrijven hoor misntens elek maand 1 [brieven sturen naar amerika is namelijk duur!]"
Abby: "Okey zal je missen hoor grote broer :'( "
Je geeft gustav een stevige knuffel en er rolt een traan over ja wang. je vader zet de laatste bagage nog in de taxi, en dan gaan jullie naar het viegveld. Gustav zegt : "ow, wacht ik heb nog wat voor je!!"
hij loopt naar binne de deur in en komt er weer uit, hij geeft je zijn favoriete teddy beer
Abby: "Is die...? *gesnif*"
Gustav : "Ja dies voor je Hou hem bij we zien elkaar nog terug dat beloof ik je Nou wees heel sterk ik stur je wel brieven en foto's , Ga jij dat ook doen? jij kan tog ook schrijven he? dat heb je net geleerd op school ? "
Abby: "Ja beloofd "
Vader : "Abby kom nou maar straks missen we het vliegtuig nog!!"
Abby: "Okey :'( "
je geeft gustav nog een knuffel, en hij geeft je en kus op je wang, en dan ga je voort, met die teddy beer in je armen.
Op het vliegtuig:
Je huilt, je wilhelemaal niet naar dat stomme Alaska, waar het vriest, Hanneli je vriendinnetje op school, zei dat het daar zou koud zou zijn dat je tene der af vriezen. Ach ze jokt vast denk je, je tene kunne der niet af vriezen. Of toch, al peiekerend, Val je stilletjes in slaap
Na enkele uuren vliege, kom je aan in alaska Het is errrrrug koud.
abby: "papaaa, Hanneli zij dat men tene der gaan afvriezen :'( "
papa: "nou dat heeft ze vast gejokt, je hebt goeie schoenen aan dat zal vast niet gebeuren"
Na enkele uuren rijden tussen de sneeuw en de dennebomen, kom je toe op een klein heuveltje, Waar een houten huisje staat. het lijkt op een tuinhuisje dnek je, Maar binne in is het lekker warm, en mooi modern ingericht, Alleen een computer hebe jullie niet, Door de sneeuw is het zo goed al onmogelijk om ene verbinding te hebbe :'(.
De jaren strijjken voorbij,
(zie tekst)
Nu, jaren later, ben je 15 net enkele weken voor je 16 werd, overleed je vader. Kanker. je hebt noit geluk gehad,n nu is je vader ook al dood, Maar je bent sterk, en je komt er doorheen. Je woont nu tijdelijk bij de beste vriend van je pa in alaska tot je nieuws krijgt wie je voogd word.
je krijgt opeens telefoon, Je neemt op en je hoort ene vreemde stem. "Goedendag, spreekik met Abbygael Zürig?"
"Ik ben meneer Tyson van de gemeente, ik heb zonet bericht gekrgen van jeugdzorg dat je voogd beslist is. Uw oom en nonkel gaan voor je zorgen."
je kreeg een vreemde tinteling in je buik, eindelijk weer naar huis. Je Voelt je zo blij dat je amper kaninhouden om te giillen. Je voelt je zo blij.
abby: "Danku meneer moet ik nu naar duitsland een ticket bestelle voor het vliegtuig?"
"Neen, wij hebben dat geregeld u kunt morgen al vetrekken"
abby: "Oke bedankt daag "
je liep naar de doos die ondre je bed lag, het was en mini houten kistje, en liggen brieven in. Die ven gustav, je pakt er een uit en leest hem voor. "Lieve Nichtje, alls goed daar? ik msi je wel hoor! jammer dat je er niet was op mijn 17e verjaardag! het was uber fijn! ik heb je al vetreld over, tom, bill en georg he? die hebbe samen met ik een stevig feestje gebouwd. We waren natuurlijk straal bezope maar het was egt uber fijn. en hoes die daar in alaska? Nog steeds geen ijsberen gezien? :p
Laat snel iets weten!
x
x
x je neef die ng steeds wacht opje in duistland Gustavii"
je legde hem netjes weg, maar niet onder je bed. in een koffer. Je vouwt je kleren op en steekt ze allemaal zo snel mogelijk op in je koffers. Je hebt heimwee naar duitsland. Maar je zal er snel weer zijn.
Opeens ging de telfoon!!
"Wat moeten ze nou weer?"
*pakt de telefoon op*
"Halooow het is hier iemand met een ongeloofelijk ochtend humeur die haar koffers moet pakken enne..."
Gustav: "Wow nichtje tog, gaat ie wel?"
jij: "Gustaaaav! hoe gaat ie?"
Gustav: "ja hoor met jou?"
jij :" Valt mee "
Gustav: "hey, ik bind het jammer van onkel Theo Weet je als we terug zijn mag je men zus haar kamer hebben en herinrichte ze woont toch al jare bij men schoonbroer e, ze hebbe kindjes, nou ja dat wist je wel he ik hoop dat ik je snel kan zien/ ik kom je moreg op halen aan het vliegveld goed?"
abby:" Nou dat is prima ik kan nie wachte, ben benieuwd hoe veranderd je bent "
Gustav: "Nou ik ook"
Abby: nou ik ga me koffers pakke nu is het ochtend voor me en al sik ginder toekom in duitsland is het nog steeds ochtend , mn vliegtuig vertrekt zo ik moet vetrekke zie je straks he "
gustav: "Zie je "
-***** Je pakt je koffer sin en effe later ben j al op het vliegtuig onder weg naar duistaldn,,, Met die teddybeer in je hand je valt zachtjes in slaap, met je Ipod in je oren, zachte muziek... en je dnekt aan morgen
De volgende ochtend, wanneer het vliegtuig land...
( =Zie volgend hoofdstuk)
Er zijn nog geen reacties.