9. Impossible Exchange
De details van deel 2 komen bij de epiloog van dit verhaal.
Hope u like it ^^
Het was erg stil in Patience. Iedereen had zijn strijdkleding aan en in de grote zaal stonden alle ecliptianen die met ons mee zouden gaan. Simon en Siera stonden met Camille en Reno te praten en voor de rest stonden er een aantal magiërs en boogschutters. Ik hield de vergiftigde pijl in mijn hand en bekeek hem nog een laatste keer. Ik moest er alles aan doen om mijn beschermer terug te krijgen, ook al betekende dat dat ik de vergiftigde pijl af moest staan en daarmee de oosterse sterrenbeelden onverslaanbaar maakte. Ik stopte hem terug in mijn riem en deed er mijn T-shirt overheen. Ik transformeerde me in mijn sterrenbeeld vorm en liep naar Camille en Reno toe. ‘Is het gedeelte van het leger die mee gaat klaar voor vertrek?’ vroeg ik. ‘Ja zeker’ zei Reno. ‘Iedereen is klaar voor vertrek’. ‘Mooi dan gaan we’ zei ik. ‘De oosterse sterrenbeelden kunnen ieder moment arriveren’. Ik gebaarde naar de poortwachters dat de deur open kon en met een krakend geluid kwam hij in beweging, gevolgd door het geluid van de poorten die ook open gezet werden. Iedereen liep door de deur, naar de poort en vervolgens het grasveld op.
Halverwege het grasveld stopte we met lopen en stonden we stil. Ik stond vooraan samen met Helena, Pisces en Camille aan de ene kant en Enora, Aries en Reno aan de andere kant. Achter ons stonden de overige sterrenbeelden plus Simon en Siera aan weerszijden. Om ons heen stonden ongeveer 20 magiërs en boogschutters. We tuurde over het grasveld heen of we al een teken zagen van de oosterse sterrenbeelden. ‘We worden in de gaten gehouden door de rest van het leger’ zei Camille. ‘Mochten ze een onverwachtse actie doen, komen ze in actie’. Ik knikte en keek weer terug naar het grasveld, want in de verte zag ik hoog in de lucht een draak aan komen vliegen.
Ze kwamen in een rustig tempo over het grasveld geschoven. Yin en Yang liepen voorop, gevolgd door de andere sterrenbeelden en een paar Seres. Tussen de sterrenbeelden liepen Virgo en haar beschermer Robijn en ze keken ons ongemakkelijk aan. Ik was een akelig gezicht om een sterrenbeeld van onze eigen kring, bij de vijand te zien. Ik snapte nog steeds niet waarom ze dit deed, maar dat was een zorg voor later. Mijn ogen gleden over de kleine groep, maar Jason was nergens te bekennen. ‘Ik zie Jason niet’ siste ik naar Enora. ‘Ze houden hem uit beeld’ zei ze. ‘Ze zijn waarschijnlijk bang dat wij een onverwachtse actie doen, net zoals wij’. De groep kwam tot stilstand een meter of 50 voor ons met een gebaar van Yin. Even stonden onze groepen in stilte tegenover elkaar, maar toen begon Yin met praten. ‘Sagittarius, wat is het lang geleden dat ik jou gezien heb’ zei ze. ‘Ik ben blij dat je toch gekomen bent en hopelijk met de vergiftigde pijl. Zoals je al gehoord had, hebben we jouw geliefde beschermer in leven weten te houden’. ‘Nou ja, ik vind dat niet echt een goede woordkeuze zuster’ zei Yang lachend. Yin lachte hard mee en dat maakte mij alleen maar ongeruster. ‘Waar is hij?!’ schreeuwde ik. ‘Dat komt vanzelf’ zei Yin. ‘Eerst wil ik de vergiftigde pijl zien’. Mijn hand ging naar de riem om mijn middel en met een soepele beweging haalde ik hem eruit. ‘Jij smiecht’ zei Yang. ‘Ons een vervalsing ervan geven, is zelfs laag voor jou’. Yin stak haar hand uit als teken dat ik de vergiftigde pijl moest geven. ‘Eerst wil ik Jason zien’ zei ik. Yin draaide zich om en gebaarde naar een persoon die ik niet kon zien. Twee Seres kwamen vanuit het bos het grasveld opgelopen en sleepte een persoon achter zich aan. Toen ze aankwamen bij de groep, smeten ze hem naar voren tussen Yin en Yang in. Kippenvel schoot over mijn rug, want ik zag voor de allereerste keer Jason weer terug. Hij zag er afgrijselijk uit en hij zat vol littekens en verwondingen. ‘We hebben hem wat maniertjes bijgebracht’ zei Yang. Mijn eerste reactie werd automatisch uitgevoerd door mijn lichaam en ik schoot naar boven. Draconem die nog steeds in de lucht hing, dook naar beneden en ging tussen mij en Jason in staan. ‘Eerst de vergiftigde pijl’ zei Yin. Ik keek Draconem met samengeknepen ogen aan en deed nu langzamer stappen dichter naar Yin toe. Ik stak de vergiftigde pijl uit en legde hem in haar hand. Draconem greep met zijn klauw Jason’s nek vast en wierp hem voor mijn voeten. Ik greep mijn beschermer onder zijn armen en sleepte hem naar onze groep toe. Toen ik bij onze groep aankwam, legde ik Jason neer en ging op mijn hurken zitten, met mijn rug naar de oosterse groep toe. Jason keek mij met samengeknepen ogen aan en tranen rolde over zijn wangen. ‘Sagi’ bracht hij vermoeid uit. Ik glimlachte en een traan rolde over mijn wang.
Toen gebeurde alles in een sneltreinvaart. Ik hoorde Yin een zucht slaken en Enora schreeuwde hard mijn naam. Alle boogschutters spanden hun bogen aan en ik kwam pijlsnel overeind. Ik draaide me om en zag dat Yin de vergiftigde pijl op mij afgeslingerd had die met een ongelofelijke snelheid aankwam. In een reflex schoot mijn hand omhoog en ik greep de vergiftigde pijl vast met mijn hand zonder dat hij mij doorboorde. Yin en Yang keken met open mond naar mijn hand waarmee in de vergiftigde pijl had gevangen. ‘Wat je ook met de vergiftigde pijl doet’ zei ik. ‘Ik zal de drager van de vergiftigde pijl blijven en jullie zullen mij er noot mee kunnen verwonden. 1-0 voor mij lijkt me zo. Nu heb ik én mijn beschermer én de vergiftigde pijl. Niet zo’n slimme zet, Yin’. Yin liep rood aan ze begon de beven van woede. Doordat Yin de pijl naar mij toe had geworpen, was een gedeelte van ons leger in actie gekomen en hadden zich bij ons aangesloten waardoor de oosterse sterrenbeelden flink in de minderheid waren. ‘Hier krijg je spijt van!’ krijste ze. ‘Hier kom jij niet zomaar mee weg! Ik verklaar hierbij officieel de oorlog aan je en denk maar niet dat er een plek is waar jullie heen kunnen gaan, want we zullen jullie altijd vinden. Dit wordt niet zomaar een gevecht! Dit. Is. Oorlog’. En met die woorden draaide ze zich om en beende ze samen met Yang van ons weg. Het duurde niet lang voordat ook de sterrenbeelden en Seres zich omdraaide en weg liepen over het grasveld. Virgo bleef als laatste staan samen met Robijn, maar ook zij draaiden zich om en liepen de andere achter na. En opnieuw brak er een tijd aan, van oorlog.
Reageer (2)
This means war again
1 decennium geledenHehe, go Sagi!
1 decennium geledenMaar oorlog is niet goed, nooit goed...
Snel verder!