Foto bij Voorlopig naamloos I

Ik denk dat hier nog een direct vervolg van minstens één stukje op zal komen om een aantal dingen verder uit te werken - Wesleys baan, bijvoorbeeld, die licht verrassend zou kunnen zijn - en om net te kunnen doen alsof dit stuk tekst een richting heeft door er meer verhaal achter te plakken. Het is nu echter drie uur en dit is al bijna duizend woorden lang, dus nu even niet.

Verder is dit heel, heel richtingsloos en herhaal ik nog maar eens dat het nu drie uur is, dus je kunt Wesley verwachten, maar verder geen hoogstaande literatuur, waarschijnlijk. Of wel, wie weet. Ik heb echt geen idee meer rond deze tijd. (krul)

Wilfred klopte nog eens op de Mount Everest aan papierwerk die hij net op Wesleys bureau had gedeponeerd. Gedumpt, gedumpt. God, hij was pas een half jaar bij het Ministry en begon nu al te denken als een van de oude mannen in de kantine.
      “Dus ik kan erop rekenen dat je dit voor het einde van de week klaar zult hebben?”
      Wesley zette zijn beste Je Kunt Me Vertrouwen Want Ik Ben Heel Braaf grijns op. “Natuurlijk. Dit komt bovenaan mijn prioriteitenlijstje te staan. Ik zal er direct aan beginnen.”
      Helena zou met haar ogen hebben gerold en hem afhankelijk van de situatie een klap tegen zijn achterhoofd of een kus op zijn wang gegeven hebben, maar Wilfred knikte en leek zijn woorden aan te nemen voor de waarheid. Dat was maar goed ook, want hij wilde echt geen kus van Wilfred. Wilfred was in orde als baas, maar hij had een wilde, kriebelig uitziende baard en was of erg bang voor vampiers, of hield gewoon echt heel veel van knoflook. Daarnaast was er eigenlijk maar één persoon waar Wesley door gekust wilde worden, en dat was niet een zestigjarige Kerstman met een knoflookfetisj.
      Wilfred knikte nog een laatste keer en verliet Wesleys riante kantoor met uitzicht op een binnenhofje door de openstaande deur. Riant moest hierbij met een korreltje zout genomen worden, al was het uitzicht er wel echt, als je een beetje schuin de gang in tuurde en net deed alsof dat raam bij het kantoor hoorde. In werkelijkheid was zijn kamer letterlijk een bezemkast waar een tafel en een stoel in gepropt waren, maar hij zou het tot de dood verdedigen tegen iedereen die het op een denigrerende manier ‘bezemkast’ noemde. Het was klein, maar in ieder geval was het van hem; de laatste rat die er had gewoond had hij vijf maanden geleden al verbannen en hij had zelfs een lijstje op zijn bureau staan met een foto van Helena. Een vroegere versie van hem zou zichzelf genadeloos hebben uitgelachen als hij had geweten dat het ooit zo met hem zou aflopen, maar de huidige versie wist dat Helena ook een foto van hem in haar hoekje van de redactie had staan, en werd te zeer afgeleid door emoties die vergelijkbaar waren met smeltende marshmallows om iets of iemand uit te lachen.
      Hij greep de deurklink vast zodat hij ver genoeg voorover kon leunen om zonder op te staan de hele gang te overzien. Geen Wilfred meer in zicht. Hij sloot de deur, stak zijn tong uit naar het papierwerk en trok zijn knieën op, wat de enige manier was om in de beperkte ruimte rondjes te kunnen draaien op zijn bureaustoel.
      Hij was pas bij ronde veertien - nog mijlenver verwijderd van zijn record, wat bestond uit exact duizend rondjes en erin had geresulteerd dat hij zijn middageten uit had gespuugd - toen er op de deur geklopt werd. Dat gebeurde nooit, dus donderde hij bijna op de grond van schrik, maar gelukkig stond er een muur in de weg. Iedereen die slechte dingen zei over bezemkasten zou ontslagen moeten worden.
      Er werd nog eens aangeklopt, drie keer snel achter elkaar, niet te hard en niet te zacht. Hij had opeens een sterk vermoeden wie er op de gang stond.
      “Binnen.”
      Percy Weasley opende de deur. Bingo. Wesley zette zijn voeten weer op de grond en draaide zijn stoel zo dat hij weer recht achter zijn bureau zat, de positie die hij sowieso had moeten hebben als hij zou hebben gewerkt.
      Percy keek met een uitgestreken gezicht toe. “Technisch gezien,” begon hij, “verplichten verscheidene regels me ertoe je directe meerdere in te lichten dat ik gegronde vermoedens heb dat je niet alles doet wat je kunt om je tijd optimaal te benutten.”
      “En ontechnisch?”
      “Ontechnisch, als dat een woord was, zou het eten vanavond erg ongemakkelijk worden als ik je ontslag veroorzaakte.”
      Wesley fronste en probeerde zich de kalender die aan de koelkast hing te herinneren. “Eten jullie vanavond bij ons?”
      “Nee, ik kwam langs om jou en Helena uit te nodigen. Hebben jullie tijd?”
      “Dat hangt af van wie er kookt.”
      Percy aarzelde net iets te lang, waardoor Wesley helemaal geen antwoord meer nodig had.
      “Alweer? Ik dacht dat hij het wilde opgeven nadat hij de pizza onbedoeld had geflambeerd.”
      “Als je iets flambeert moet je er eerst een alcoholische drank overheen gieten. De pizza stond gewoon in brand.”
      “Daar wordt het niet beter van.”
      Percy haalde verontschuldigend zijn schouders op. “Ik kan het hem niet verbieden. Hij doet zo zijn best.”
      “Je bent met hem getrouwd,” wierp Wesley tegen. “Als er behalve zijn moeder iemand is die hem dingen mag verbieden, ben jij het wel.”
      “Ik heb gisteren een dubbele hoeveelheid tiramisu gemaakt. Als het een herhaling van het lasagne-incident wordt, kunnen we toetje eten als hoofdgerecht.”
      “Dat is wel heel erg gedurfd.”
      Percy glimlachte. Hij had de overgave die zich ergens onder die woorden verschool gehoord. “Je kent mij, een echte waaghals. Zeven uur?”
      “Zeven uur,” herhaalde Wesley, terwijl hij mentaal probeerde te bereken of hij tussen werk en een wandeling met Hesley nog voldoende tijd zou hebben voor een douche.
      Percy sloot de deur van het riante kantoor met uitzicht op een binnenhofje en Wesley keek naar de stapel papierwerk die zich helaas nog niet vanzelf had ingevuld. Hij kwam tot de conclusie dat hij net zo goed een poging kon doen zijn record te verbreken voordat hij daaraan begon.

Reageer (5)

  • Necessity

    Aaaaaaaaah
    Ik kom er nu pas achter dat dit verhaal bestaat
    En ik sluit me helemaal aan bij Wiarda
    Dus nu heb ik weinig te zeggen omdat zij het allemaal al zei maar ik wil wel een lange reactie maken
    Dus ga ik hier nu een heleboel onzin schrijven

    Het is inderdaad niet slim im wesley een draaistoel te geven
    Dat had zijn baas van te voreb kunnen bedenken

    En ik vind het ontzettend schattig dat Ol probeert te koken (L)
    Ook al vind ik het wel erg knap dat hij eeb pizza in brand heeft gezet
    Zo slecht kunnen koken is een talent op zich xD
    Maar ooit gaat Ollie het leren -smelt-
    Maar waarschijnlijk gaat dat iets sneller als Perce het hem leert
    -smelt nog meer bij de fluffyness van het beeld van Percy en Oliver in de keuken terwijl Percy Oliver probeert te leren hoe hij een pizza maakt terwijl Oliver daar niet op let maar de hele tijd naar Percy staart en hem probeert te kussen en knuffelen-

    1 decennium geleden
  • Phlegethon

    Yay, ik ben zo blij dat je meer stukjes in dit universe schrijft, of van plan bent om te gaan schrijven (:
    dis is ook gewoonn weer zi geweldig.. <4

    1 decennium geleden
  • Wiarda

    Aaaah. Je weet niet half hoe blij dit me maakt, want hoewel ik eindeloos door kan gaan tussen de vriendschap tussen Oliver en Wesley, die ook niets minder dan puur goud is, zijn Wesley en Percy ook geweldig samen. Hoewel ze aan het begin van Heart of Gold nogal moeilijk met elkaar omgingen (Oliver had per slot van rekening moeten liegen om Wesley bij Percy vandaan te krijgen, zo ogenschijnlijk blind was hij voor Wesleys desinteresse in zijn verhaal), groeiden ook zij in de loop van het verhaal enorm naar elkaar toe. En nu ik weet dat dat groeien is doorgegaan tot punt waarop ze onbesproken signalen van elkaar kunnen begrijpen ("Percy aarzelde net iets te lang, waardoor Wesley helemaal geen antwoord meer nodig had." en "Hij had de overgave die zich ergens onder die woorden verschool gehoord." ) ben ik nog veel, veel blijer. Yay. (bloos)

    O, en ik geloof dat Wesley een draaistoel geven wel het domste is wat iemand kan doen. Hoe kan men nou verwachten dat iemand zoals hij een draaistoel serieus kan nemen? :'D

    1 decennium geleden
  • SimoneV

    leuk!! :D

    1 decennium geleden
  • Bellum

    WESLEY!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen