8. The Decision
Hierna zal een deel 2 komen. De details hiervan zijn ook voor mij nog niet bekend
Hope u like it ^^
Iedereen bleef stil en niemand durfde een woord te zeggen. Ik staarde voor me uit en verschillende gedachtes spookte door mijn hoofd. Ik hoorde de woorden van Draconem elke keer weer in mijn hoofd afgespeeld worden. ‘Ik ben hier gekomen in opdracht van Yin en Yang. Ze bieden jou een deal aan. Ze willen namelijk een ruil voorstellen die ze maar één keer aanbieden. De vergiftigde pijl voor jouw geliefde beschermer Jason. Weiger je deze deal, dan zullen ze Jason vermoorden en verklaren wij de oorlog aan jullie. Jullie hebben precies één dag om op dit offer te reageren. Wij komen morgen naar het grote grasveld toe samen met Jason en als je slim bent, zorg je ervoor dat jij er ook staat mét de vergiftigde pijl. De keuze is aan jou’. Ik stond op en liep richting de wenteltrap. ‘Waar ga je heen?’ vroeg Enora. ‘Ik ben even op mijn kamer. Ik wil graag alleen zijn’. En nog zonder voor de rest iets te zeggen, liep ik de trap op richting mijn kamer.
Ik deed de deur open en plofte op mijn bed. Ik stond voor een onmogelijke keuze. Als ik de vergiftigde pijl niet zou geven, dan zouden ze Jason vermoorden en zouden ze de oorlog aan ons verklaren, maar als ik de vergiftigde pijl wel zou geven, dan zou ik mijn beschermer terug hebben en zouden ze door de kracht van de vergiftigde pijl, ons sowieso aanvallen. Oftewel, bij de ene optie zou ik de vergiftigde pijl hebben en een oorlog, en bij de andere optie zou ik mijn beschermer terug hebben, en een oorlog. Als ik echt tussen die twee opties zou moeten kiezen, zou de keuze voor mij snel gemaakt zijn, maar ik was nog steeds een optie aan het bedenken, waarbij ik én Jason terug kreeg én de vergiftigde pijl nog zou hebben. Want als ik mijn beschermer terug had, zou er een oorlog komen waarbij Yin en Yang de vergiftigde pijl zouden hebben en ze dus eigenlijk onverslaanbaar zouden zijn. Net toen ik alles niet meer op een rijtje kreeg, werd er op mijn deur geklopt. Ik liep naar de deur toe en trok hem open. Enora stond voor de deur en ze liep mijn kamer binnen. ‘Mag ik je als tijdelijke beschermer wat raad geven?’ vroeg ze. Ik knikte en gebaarde dat ze kon gaan zitten. ‘De keuze is niet moeilijk. Je moet de vergiftigde pijl overhandigen aan Yin en Yang zodat je Jason weer terug krijgt’. ‘Maar als ik dat doe, dan zijn de oosterse sterrenbeelden bij voorbaat al in het voordeel’ zei ik. ‘Daar verzinnen we dan wel weer wat op’ zei Enora. ‘Het belangrijkste is nu dat je Jason terug krijgt. De beschermers zijn het belangrijkste in een leven van een sterrenbeeld. Het is al vreselijk dat jullie er allemaal eentje verloren zijn en dat jij in een tijd heb moeten leven waarbij je zonder je beschermer leefde en dat je ook nog niet eens waardig afscheid van hem kon nemen. Maar Sagittarius, hij leeft nog! Je zult hem in de toekomst nog zó hard nodig hebben’. Ik nam een slok water en staarde voor me uit. ‘Ik geloof gewoon nog niet dat hij nog leeft’ zei ik tenslotte. ‘Ik heb het met mijn eigen ogen gezien Sagittarius’ zei Enora. ‘En geloof me, hij is nog steeds in leven, maar dat zal hij niet meer zijn als jij de vergiftigde pijl niet aan Yin en Yang geeft’. Ik dronk mijn glas leeg en stond op. ‘Het is al laat’ zei ik. ‘Ik ga slapen en morgen weet ik wat ik moet doen’. Enora stond op en omhelsde me. ‘Ik gun je jouw beschermer weer terug’ fluisterde ze. Toen draaide ze om en liep ze mijn kamer uit.
Ik kon de hele nacht amper slapen en ik lag te woelen in mijn bed. Toen het weer licht werd, ging ik mijn bed uit en kleedde ik me aan. Toen ik over de gangen liep, was er nog helemaal niemand te bekennen. Ik sloop de gangen uit, richting het grote balkon die uitzicht had op het reusachtige grasveld. Ik liep naar de rand en ging over de reling hangen. Vandaag zouden we op dit grasveld recht tegenover de oosterse sterrenbeelden staan. Als het goed is zou dit niet op een gevecht uitlopen, want dat was totaal niet de bedoeling. ‘Wat je vandaag ook besluit, wij staan achter je’ hoorde ik ineens achter me. Ik draaide me om en zag Pisces en Aries staan. ‘Dank je wel’ zei ik. ‘Er worden verschillende ecliptianen klaar gemaakt voor vertrek’ zei Pisces. ‘Camille en Reno wilde voor de zekerheid een kleine groep mee hebben, mocht het uit de hand lopen’. Ik knikte en staarde weer terug naar het grasveld. ‘Het is eerlijk gezegd nooit een moeilijke keuze geweest’ zei ik. ‘Ik weet wat ik ga doen’.
Reageer (2)
Ik ben benieuwd :')
1 decennium geledenSnel verder!
Spannend
1 decennium geleden