'Hoi! Ik ben Karin, wie ben jij?' Die zin blijft me altijd bij. Het was in groep 6, toen ontmoette ik mijn beste vriendin, Karin. Sinds die dag zijn we altijd samen gebleven. Ik ben altijd al een super verlegen meisje geweest, vaak was alleen in de pauzes en na schooltijd had ik niemand om mee te spelen. Maar toen Karin en ik vriendinnen werden, veranderde alles. Karin is een spontaan, lief en vooral knap meisje. Dat is ze altijd al geweest, iedereen houd van haar. Ze is echt een super vriendin! Nu zitten we samen in de vierde klas, bijna alle vakken hebben we samen. Ik ben altijd al jaloers op Karin geweest, ze is mooi, lief, spontaan, ze is gewoon perfect! Ik ben lelijk, dik en verlegen. Zonder Karin zou ik het op school niet uithouden.
Sinds klas 3 gaat ze ook veel om met Casper, Lars en Kate. Ik heb niet zoveel met hen, het zijn foute gasten. Ze roken, drinken, stelen en blowen, aan school doen ze niets. Ik snap niet wat Karin met hem moet. Al is Casper best knap.

'Jade?' Hoor ik, ik draai me om, Karin staat achter me. 'Ja?' 'Kom je ook? Cas vroeg of we mee wilden naar 't kuiltje.' 'Wat is het 't kuiltje?' 'Gewoon een chille plek, kom je ook?' Ik twijfel, ik wil wel weer wat met Karin doen, maar niet met Casper enzo erbij. 'Sorry ik heb...' 'Zeg nou niet weer dat je huiswerk hebt! Ga alsjeblieft mee!' Ze kijkt me smekend aan. 'Ik weet niet...' 'Als het leuk is, breng ik je persoonlijk naar huis!' 'Nou, goed dan.' 'Yes! Casper neemt ook een vriend mee, die zit hier niet op school, hij heet Lars. Super knap! Misschien wel iets voor jou!' Ik grinnik. Alsof iemand mij wil.

Na school ga ik met Karin naar 't kuiltje, dat is vlak bij school. Casper is er al. Achter hem zit een jongen, dat zal Lars wel zijn, hij is in ieder geval super knap!' 'Hee Karin!' Roept Casper. 'Dit is Lars.' Lars glimlacht. 'En wie is dat?' Hij wijst naar mij. 'Oh, dat is Jade, daar heb ik je over verteld ja.' 'Aha, dit is dus Jade.' Hij inspecteert me van top tot teen. Daarna gaat hij weer zitten. Hij draait een sigaretje. 'Ook een?' Vraagt hij ons. 'Ja, lekker!' Roept Karin en ze pakt een aan. Ik kijk haar verbaast aan, rookt zij? 'En jij?' Casper kijkt naar mij. Ik twijfel, het is wel stom als ik geen neem, dus ik knik. Ik krijg een en hij steekt hem aan. Bah wat is dat vies! Maar ik blijf maar doorgaan tot hij op is. Waarom ben ik hier? Waarom heb ik me over laten halen?

Even zaten ik en Karin te kletsen, opeens kregen Casper en Lars ruzie. Karin probeert ze te stoppen, maar ze wordt weggeduwd. Ze vechten. 'Stop! Jongens! Stop!' Schreeuwt Karin. Ik blijf maar staan kijken, wat moet ik doen? Casper slaat in op Lars. Alles gaat zo snel. Ik zie iets glinsteren, wat is dat? Nee! Nee! 'Stop!' Roep ik. Maar het is al gebeurd. Casper is gestopt met slaan, hij ligt op de grond in een rode plas. Lars staat op en rent weg. 'Casper! Casper! Nee, bel een ambulance!' Roept Karin. Snel bel ik een ambulance.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen