Foto bij 7. The Deal

En hier is hoofdstukje 7!
Hope u like it ^^

Hoe bevalt deze story jullie tot nu toe???
Had ik het beter bij Zodiac Legends kunnen laten of zijn jullie blij dat ik doorgegaan ben?

Met z’n drieën liepen we de hoofdzaal binnen waar ik meteen in mijn stoel ging zitten. Enora en Helena bleven voorin de hal staan en iedereen zag aan mijn gezicht dat er wat was. De tranen bleven over mijn wangen stromen, deels van vreugde en deels van angst. ‘Wat is er gebeurd?’ vroeg Pisces meteen. ‘Wat hebben jullie met hem gedaan’. ‘De waarheid verteld’ zei Helena. ‘Jason is nog steeds in leven’. ‘Dat is onmogelijk!’ riep Siera. ‘Ik heb nog bij zijn lichaam gestaan en toen’. ‘Lag hij dus in coma’ zei Enora. ‘Dat is de enige conclusie die ik hieruit kan halen. Ze houden hem gevangen onderin het kasteel en ze laten hem uithongeren en af en toe martelen ze hem. Ze willen weten waar Sagittarius zich bevind omdat ze erachter zijn gekomen dat ze een nep exemplaar hebben van de vergiftigde pijl’. Bij die zin trok Enora mijn aandacht en ik keek op. ‘Zijn ze erachter gekomen?’ vroeg ik. ‘Ze staken de pijl in zijn handpalm en er gebeurde helemaal niets, behalve dat er een wond in zijn hand kwam’ zei Helena. ‘Stel je voor dat ik de echte pijl had gegeven’ zei ik. ‘Dan hadden ze hem alsnog vermoord’. ‘Ze zijn overal op zoek naar je. Het zal niet lang duren voordat ze ons gevonden hebben’ zei Enora. Toen dacht ik terug aan de dag ervoor. Ik had toen drie gedaantes gezien helemaal aan de andere kant van het grasveld. ‘Ze hebben ons al gevonden’ zei ik. ‘Ik zag gisteren drie gedaantes staan helemaal aan de andere kant van het grasveld. Ze moeten Scorpius, Gemini en Gemini gevolgd zijn’. ‘Dan zou ik maar snel een plan bedenken’ zei Enora. ‘Als het echt de oosterse sterrenbeelden waren, dan zullen ze nu al iets aan het bedenken zijn’. Ik ging met mijn hand naar mijn riem en haalde de vergiftigde pijl tevoorschijn. ‘Deze moet in veiligheid gebracht worden’ zei ik. ‘Het veiligste is hij bij jou’ zei Scorpius. ‘Als je hem ergens gaat verstoppen, dan zullen de oosterse sterrenbeelden hem vinden’. ‘Scorpius heeft gelijk’ zei Simon. ‘Hij is het veiligste bij jou’. Ik stopte de pijl weer terug in mijn riem en dacht diep na. ‘Hoe kunnen we dit nou het beste aanpakken’ zei ik.

Op dat moment klonk er een harde gong en ik wist dat er gevaar aan kwam. ‘Dat is de alarmgong’ zei ik. ‘Die luidde ze alleen als er direct gevaar aan komt’. Mee toen ik dat zei, vlogen de deuren uit de scharnieren en vloog Draconem in zijn draken vorm naar binnen. Door het vuur om zich heen deden we allemaal een paar stappen naar achteren en helemaal in het midden van de zaal, kwam hij neer op de grond. Verschillende ecliptianen kwamen met opgetrokken zwaarden en gespannen bogen de zaal in gerend. Hij begon te transformeren en even later stond hij in zijn menselijke vorm in ons midden. ‘Ik ben hier gekomen in opdracht van Yin en Yang’ zei hij. ‘Ze bieden jou een deal aan. Ze willen namelijk een ruil voorstellen die ze maar één keer aanbieden. De vergiftigde pijl voor jouw geliefde beschermer Jason. Weiger je deze deal, dan zullen ze Jason vermoorden en verklaren wij de oorlog aan jullie. Jullie hebben precies één dag om op dit offer te reageren. Wij komen morgen naar het grote grasveld toe samen met Jason en als je slim bent, zorg je ervoor dat jij er ook staat mét de vergiftigde pijl. De keuze is aan jou’. Toen transformeerde hij weer terug en vloog de grote zaal uit. Daarna staarde iedereen mij aan.

Reageer (1)

  • Kobyla

    Nooh.... Dat is zo'n moeilijke keuze...
    Maar ik vind het leuk dat je bent doorgegaan ^^ Anders was het oude verhaal wat onaf...
    Snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen