011
Lauren Brown
'Nee.. Dat geloof ik niet'. 'Maar Lauren, ik heb het echt gezien'. 'Maar dan betekent het toch niet meteen dat ze wat met elkaar hebben?' Vraag ik met een opgetrokken wenkbrauw. Jane schud d'r hoofd. 'Het zou toch kunnen?' Jane heeft Justin met een ander meisje zien staan knuffelen toen ze onderweg was naar hier. Ook vertelde ze nog dat ze elkaar een kus gaven en toen liepen ze beide apart weg. 'Maar ik geef Jason toch ook altijd een kus als ik hem zie?' 'Uhu.. Maar dit zag er anders uit'. 'Oké, hou er maar over op. Dit had ik liever niet eens willen weten'. Ik slaak een diepe zucht. 'Sorry, maar ik wilde eerlijk tegen je zijn'. Ik sta op van de bank en pak Jane bij haar hand en wenk haar dat ze moet komen staan. Ik knuffel haar. 'Dankjewel dat je eerlijk bent geweest Jane'. Nog steeds blijf ik erbij dat ik het liever niet had willen weten. 'Kom we gaan. We beginnen over een kwartiertje'. Ik knik en pak m'n tas van de tafel en loop de voordeur uit. Jane volgt me. Ik draai de deur opslot en we lopen naar haar auto toe. We stappen in en rijden weg.
'Als jullie er even een pen bij pakken kan ik beginnen met de toetsblaadjes uit te delen'. Nadat iedereen de benodigde spullen op tafel had gelegd was het stil. 'Als ik begin met uitdelen wil ik geen woord meer horen. Zodra ik iets hoor, krijgt diegene meteen een één en kan vertrekken'. Ik tik met mijn nagels op de tafel en kijk uit het raam. Ik ben er niet helemaal bij met m'n gedachten. Nadat Jane me dat had verteld over Justin, zit ik alleen maar met hem in m'n gedachten. Ik mag deze toets niet verpesten. Deze telt zwaar mee. Ik zit in m'n examen jaar en over anderhalve maand zijn de examens al. Als ik het toetsblaadje voor me krijg begin ik meteen met het opschrijven van m'n naam. Als ik de vragen heb bekeken leg ik m'n pen naast het toetsblaadje neer. Dit gaat me nooit lukken. Ik kan mijn aandacht er niet eens bijhouden. Ik pak m'n tas op en gooi m'n pen erin. Ik sta op van de stoel en loop naar het bureau toe waar de docente achter zit. Ik leg het blaadje neer op het bureau en loop het lokaal uit. Ik loop de aula in en zie Jason met z'n vrienden zitten. Ik loop naar ze toe en ga met een zucht zitten op de stoel. 'What's wrong pretty lady?' 'Mwah, nothing'. 'Tell me'. Ik glimlach even naar Jason. Voor ik Justin ontmoette was ik smoorverliefd op hem. Niet dat, dat nu over is hoor. Maar ik denk veel minder aan hem als eerst. 'Belangrijkste toets van dit jaar verpest. Heb m'n aandacht er niet bij'. 'Je mag 'm vast wel overdoen als je je probleem uitlegd aan mevrouw Wilson'. 'I don't care. Ik ga naar huis. Heb het gehad vandaag'. Ik sta op van de stoel en geef Jason een kus op z'n mond. 'Bye'. Roep ik nog voordat ik de deur uitloop.
Er zijn nog geen reacties.