Rond een uur of twaalf was het tijd om naar huis te gaan. "Kun je niet nog wat langer blijven?", vroeg Seth met puppyogen. "Miep hier moet naar huis en ik wil nog jagen voor school morgen.", antwoordde ik. Hij keek me nog even smekend aan. "Dat werkt niet voor mij." "Oké dan...", mompelde hij met tegenzin. Hij omhelsde me nog even en daarna sleurde ik Bella mee naar mijn auto. Ze gaapte. "Moe?" "Ja, hoe raadde je dat?" Ik lachte. "Stiekem hè..." Tijdens de rit terug merkte ik dat ik nog heel wat te doen had. Bella zat de hele tijd te zeuren dat ze het vervelend vond dat Edward er niet achter stond. Wie kon dat nou iets schelen? Ja, haar dus.

Ik zat bij Engels naast Bella. Ze onderdrukte een gaap. "Slecht geslapen?" "Nee weinig, Edward zat op me te wachten toen ik thuis kwam. We hebben nog een hele tijd zitten praten..." "En?" Hij is een beetje paranoia aan het worden." "Hoezo?" Ze zuchtte. "Gewoon." "Gewoon is nog een slechter antwoord dan geen antwoord." Ze staarde naar haar blaadje. "Hij vind jou een slechte invloed." Ik lachte. "Ja hoor, ik ben bezig je aan de drugs te helpen." Bella lachte. "Ach ja, hij doet raar de laatste tijd. Ik denk dat het met die moorden in Seattle te maken heeft..." Ze moest eens weten. "Heb je zin om na school naar het reservaat te gaan?", veranderde ik het onderwerp. Ze dacht even na. "Klinkt goed, maar..." "Niets maar. Je wilt Jake zien, dat kan ik zien aan je. Miep, het is nog geen 24 uur geleden dat je hem heb gezien, rustig." Of niet, dat zou het een stuk makkelijker maken voor mij. Bella glimlachte. "Dus, ik heb toch het recht om mijn beste vriend graag te willen zien?"

Edward stond ons op te wachten toen de bel was gegaan. Wat een verrassing. "Kan ik jou even spreken?", zei hij tegen mij. Ik knikte. "We zien je zo Bella.", zei ik. Edward drukte een snelle kus op haar voorhoofd, voordat hij me mee naar buiten sleurde. "Waar ben je mee bezig?", vroeg hij kwaad. Ik zei niks. "Wat je ook doet, het gaat niet werken. Bella hoort bij mij." "Ja, dat wil ik nog wel eens zien. Als dat waar is, waarom kan ik haar dan aan het twijfelen brengen? Waarom is ze dan meerop haar gemak bij Jacob? Je houd jezelf voor de gek."

Reageer (1)

  • Tyche_

    SNEL VERDER!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen