Foto bij De 100e Hongerspelen - 248

“Adriënne!” Snow sprong recht en wilde naar haar toe rennen, maar Katniss versperde hem de weg.
“Eerst onderhandelen.”


“Maar…” Onverbiddelijk wees Katniss naar de zetel waar Snow net nog in had gezeten.
“U kunt haar nader bekijken en met haar praten als u met onze voorwaarden heeft ingestemd.” Met tegenzin ging Snow weer zitten.
“Welke voorwaarden dan?”, bromde hij.
“Kunt u dat niet raden?”, vroeg Katniss half serieus, half geamuseerd. “U heeft een dochter, wij een zoon.”
“Stuur hem dan maar wat gratis extra sponsorgiften”, bromde Snow.
“Denkt u dat wij daar genoegen mee nemen? Wij eisen een onmiddellijk en definitief einde van de Hongerspelen.”
“Vergeet het!”
“Vader…”, zei Adriënne zacht. “Vader, ik…”
“Ik laat me niet afpersen”, gromde Snow.
“Ook goed, dan blijft uw dochter bij ons”, zei Katniss koeltjes, en ze gebaarde Peli om Adriënne weer weg te brengen.
“Nee!” Snow sprong weer op. Katniss, Peeta en Peli keken hem spottend aan.
“U heeft genoeg kinderen vermoord”, zei Peeta.
“Laat mijn dochter gaan, ze heeft hier niets mee te maken!”
“Dat geldt ook voor alle kinderen van Panem die u al in de Hongerspelen heeft laten vechten. Trouwens, niets mee te maken…” Katniss grijnsde. “Ze was een Spelmaker, tot we haar gevangen namen, dus heeft ze er wel degelijk iets mee te maken.”
“U heeft uw kans gehad om een einde aan de Spelen te maken!”, riep Snow plots.
“Gaat u het over die boeg gooien?”, spotte Peeta. “Ook goed. Kaarten op tafel dan maar?”
“Wat bedoel je, kaarten op tafel?”
“Misschien is het tijd dat Panem de waarheid te horen krijgt”, zei Katniss kalm. Snow verbleekte.
“Geen sprake van!”
“We zijn live op tv hoor.” Peeta keek naar Caesar. “Wat denkt u ervan?”
“Ik, nou, ik…” Hij was duidelijk geschrokken dat hij zo plots terug bij het gesprek betrokken werd. “Misschien moeten we het maar aan het publiek vragen.” Hij wendde zich tot het volk. “Wat vinden jullie? Moet president Snow de deal van de Spotgaai aannemen, moet hij weigeren of wordt het tijd dat de waarheid aan het licht komt?” Bijna meteen schreeuwde het publiek dat ze de waarheid wilden horen. Katniss keek heel even steunzoekend naar Peeta en Adriënne. Misschien zou Panem ook niet zo vrolijk reageren op wat zij gedaan had met Ian en Glafira.

Reageer (3)

  • Marly2801

    Ohh, door je kinderen te trainen ben je slecht, maar om als PRESIDENT mensen tegen hun zin in een moordarena in te sturen, nee dan ben je een engel!
    love it!!
    snel verder! :)

    1 decennium geleden
  • Snuf

    Wowoooow love your story!! Snel verder xx

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    dat wordt een pijnlijk moment...

    Kunnen we dat niet best zo snel mogelijk achter de rug hebben zo? (A)(A)(A)(A)(A)(A)

    snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen