Foto bij 002 • Franta || Deel 1

'Marije heb je alles voor het gemaskerd bal straks?' Vroeg Emma. 'Ja ik heb alles ik ga straks na school naar huis om me aan te kleden.' Zei ik zuchtend. Ik had totaal geen zin in dat feest. Allemaal dronken mensen die je niet herkennen. Emma had genoeg vrienden en ik had alleen Emma. Ik zou ze natuurlijk snel kwijt zijn met al die mensen. Ze grinnikte en haakte haar arm in mijn arm en we liepen kletsend naar de les Engels. 'Come in you guys are late.' Zei de leerkracht. Ik zuchtte ze moesten altijd direct in Engels beginnen. Net zoals die van Frans die direct in Frans begon te praten en niemand snapte er iets van. We liepen naar onze stoel en probeerde de les te volgen. 'Weet je.' Fluisterde Emma. 'Wat?' Vroeg ik stil. 'Het gerucht gaat dat One Direction naar het bal komt.' Zei ze opgewonden. 'Leuk.' Zei ik en gaf haar een glimlach. Ik had niks tegen die jongens eh maar ze werden overal in de aandacht gezet. Maar ze waren knap zeker Liam. Als ik toch fan was zou het vooral van hem zijn.

De laatste les was net gedaan en Emma was al naar buiten gelopen. 'IK ZIE JE STRAKS IK HAAL JE OP BUBAAAI SCHAT!' Riep ze door heel de school. Ik grinnikte om haar enthousiasme. Ze was altijd zo gek geweest op feestjes en nu het laatste jaar kwam er One Direction bij. Ik liep naar mijn kluisje en gooide mijn boeken er in en pakte mijn jas. Ik sloot mijn kluisje en liep rustig naar buiten. Ik stopte mijn Ipodoortjes in mijn oren en liep naar huis. Ik lette even niet op en er botste iemand tegen me op. 'Kijk uit.' Zei ik. 'Sorry.' Zei hij en keek me met zijn bruine ogen aan. Veel anders kon ik niet zien want hij droeg een kap en had zijn gezicht in zijn trui verstopt. Hij keek me nog even aan en rende toen verder. Ik keek hem verward achterna en liep toen toch maar gewoon naar huis.

Nadat ik gedoucht had pakte ik mijn baljurk. Ik keek in de spiegel en grinnikte ik deed het laatste van mijn haar en zette mijn masker op. Ik keek nog eens in de spiegel. Ugh ik voelde me hier zo niet goed in eh. Maar verder kon ik er niet over nadenken want de bel ging. Ik deed de deur open en ik zag Emma staan ze had een mooi kort kleedje aan. Nu stond ik echt voor schut met mijn lange jurk. 'Omg je bent zo mooi.' Zei ze en sleurde me mee naar de limo. 'Em heb je nu gewoon een limo gehuurd?' Vroeg ik verbaasd. 'Ja duuh wat dacht je we gaan in stijl.' Zei ze. Ik grinnikte en we reden naar het feest.

We waren al één uur op het feest en Emma stond nog bij mij. Ze was heel de zaal aan het inspecteren. 'Emma wat zoek je?' Vroeg ik toen ik er echt geïrriteerd van werd. 'One Direction.' Zei ze simpel. Ik zuchtte. 'Je gaat ze niet vinden weet je het is een gemaskerd bal.' Zei ik en draaide met mijn ogen. Ze grinnikte en keek verder. Ze begon steeds serieuzer te kijken. Ik pakte wat punch en er liep voor de tweede keer vandaag iemand tegen me aan. Ik draaide me om en keek weer in dezelfde ogen. 'Sorry voor de tweede keer.'Zei hij grinnikend. 'Is niks.' Zei ik en zette de punch weg. 'Wil je dansen?' Vroeg hij verlegen. 'Natuurlijk.' Zei ik iets of wat stotterend. Hij glimlachte en we begonnen te dansen. Na een paar nummers was het een traag liedje. Ik wou de dansvloer verlaten maar een hand hield me tegen. 'Dansen?' Vroeg hij nog eens. Ik keek hem aan en legde mijn handen in zijn nek en zijn handen gingen naar mijn heupen. We danste en begonnen wat te praten.

Toen we met twee van de dansvloer gingen stond Emma met een jongen met vuil blond haar te praten. We liepen naar haar en ik keek haar lachend aan. 'Wie is dit?' Vroeg ik. 'Dit is...' Ze keek even naar de jongen voor haar en haalde toen haar schouders op. 'En wie is dat?' Vroeg ze. Ik keek hem ook even aan en haalde toen ook mijn schouders op. Toen we het door hadden begonnen we super hard te lachen. 'Wie zijn jullie eigenlijk?' Vroeg Emma. Ze keken mekaar aan en trokken ons mee naar een ruimte waar nog 3 andere jongens zaten. Ik keek hen raar aan. 'Wat moet dit?' Vroeg ik toch een beetje bang.

Hier is je eerste deel :d je wou 2 delen dus :D Ik hoop dat je het toch een beetje leuk vond al.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen