Chapter 01
‘Nice, dat klonk goed!’ Dave legt zijn gitaar weg. Ik neem met hem vaak covers op en zet ze vervolgens op youtube.
‘Deze kan ik er morgen denk ik wel opzetten,’ zeg ik. ‘Even wat chips halen.’ Hij knikt en ik loop naar beneden. Ik pak een zak paprika chips en twee blikjes bier en neem ze mee naar boven.
‘Cheers!’ Hij opent zijn blikje en tikt het tegen de mijne. Ik glimlach en neem een slok. Ik heb dit spul echt moeten leren drinken. Zodra mijn blikje leeg is verkreukel ik het en gooi het in de prullenbak in de hoek. Dave volgt mijn voorbeeld. Even later kan ook de zak chips er achteraan.
‘Volgende keer een cover van een nummer van One Direction proberen?’ vraag ik.
‘Moet dat nou?’
‘Girls like it.’ Ik glimlach scheef.
‘We kijken wel… Ey, maar ik moet naar huis. Moet vanavond op mijn zusje passen,’ zegt Dave. ‘Zie je later.’ Hij staat op en loopt mijn kamer uit. Hij laat zichzelf wel uit. Zodra ik de voordeur dicht hoor slaan loop ik naar beneden om avondeten te maken. Mijn ouders zijn vanavond uit. Ik zet de oven aan en haal een pizza uit de vriezer. Niet zo gezond bezig vandaag, maar goed.
Na een kwartiertje gaat het wekkertje af en leg ik de pizza op een bord. Ik loop de woonkamer in, ga op de bank zitten en doe de tv aan. Er is een saaie talentenshow op. Na wat zappen zet ik het ding weer uit. Mijn pizza heb ik inmiddels op. Ik loop weer naar boven en ga languit op mijn bed liggen. Een geeuw verlaat mijn mond. Het is pas half elf, maar toch. Gelukkig heb ik nog een paar weken vakantie en hoef ik niet vroeg op te staan.
Mijn mobiel trilt en ik lees het berichtje.
Hij: ‘Hey, beautiful.’
Er zijn nog geen reacties.