6. This Can't Be True!
Hope u like it ^^
De twee gedaantes kwamen steeds dichterbij en langzamerhand konden we details zien. Ze waren helemaal in het wit gekleed en hadden witte jurken aan. Bij een van de twee viel lang wit haar over haar schouders. Ik kreeg al een vermoedde wie het waren en op deze twee personen zat ik totaal niet te wachten. Mijn vermoedde werd bevestigd toen ze hun capuchons af deden en Enora en Helena voor de poort stonden. ‘Het zijn Enora en Helena!’ riepen Gemini en Gemini in koor. ‘Ik ben zo blij dat u het gered heeft moeder’ zei Reno. ‘Open de poorten’ zei Aries. ‘NEE!’ zei ik scherp. Iedereen keek mij met een vragende blik aan. ‘Sagittarius, laat het ons alsjeblieft uitleggen waarom we hier zijn. We zijn achter iets gekomen en jij moet het weten!’ ‘Ik hoef helemaal niets te horen van jullie. Ik wil zelfs helemaal niets meer met jullie te maken hebben’. Ik draaide me om naar de andere en keek ze aan. ‘Diegene die liever bij Enora en Helena zijn dan bij mij, zijn vrij om te vertrekken. De rest gaat nu naar binnen. De poorten blijven gesloten, punt’. Ik baande me een weg door de sterrenbeelden en werd toen gevolgd door iedereen.
Toen we weer binnen waren, barstte de hel los. ‘Waarom doe je dit in godsnaam?’ vroeg Pisces meteen. ‘Het is mijn moeder ja’ zei Reno. ‘Iets meer respect zou je sieren!’ ‘Het zijn onze leiders!’ zei Libra. ‘Inderdaad’ zei ik. ‘En dat is nou ook precies de reden dat ik zo kwaad op ze ben. Ze hadden er voor me moeten zijn toen ik verbannen werd! Ze hadden in actie moeten komen toen Yin en Yang de leiding overnamen. Maar wat deden zij? Ze lieten mij gaan met een klote gevoel en lieten de leiding over aan Yin en Yang. Ik ben hun niets verschuldigd!’ Iedereen bleef stil en staarden voor zich uit. ‘Luister dan in ieder geval naar wat ze te zeggen hebben’ zei Simon. ‘Ik snap heel goed dat je boos op ze bent, eerlijk gezegd zijn Siera en ik dat ook. Maar ze klonken nogal overstuur, dus ik denk dat het verstandig is als je met ze gaat praten’. Ik staarde naar de deur die liep naar de poort. ‘Goed dan’ zei ik. ‘Maar ik ga alleen’. Ik draaide me om en liep door de deur, richting de poort.
Toen ik terug bij de poort was, zag ik dat er nu heel veel mensen voor de poort stonden. Enora en Helena waren druk aan het praten met verschillende ecliptianen en ik wist meteen dat Enora en Helena erop uit gestuurd waren om ons in te lichten over de laatste ecliptianen die nog in Comma waren. Ik gebaarde dat de poort open mocht en toen de poort open ging, keken Enora en Helena op. ‘Sagittarius!’ riep Enora blij. ‘Iedereen is welkom, behalve Enora en Helena, daarmee wil ik een hartig woordje spreken’. Alle ecliptianen liepen door de poort en werden opgevangen door andere ecliptianen. Toen iedereen naar binnen was, keek ik naar Enora en Helena en liep de poort uit. De poort ging weer achter mij dicht en ik stond alleen met Enora en Helena buiten de poort. ‘Hoe konden jullie’ begon ik. ‘Hoe konden jullie toen ik verbannen werd, alleen maar toekijken en helemaal niets doen. Mij laten vertrekken met een klote gevoel terwijl ik zo zeker wist dat ik het juiste gedaan had’. ‘We waren in shock’ zei Enora. ‘Bullshit’ zei ik. ‘Sagittarius, je had een van de sterrenbeelden vermoord. Op dat moment konden we dat alleen maar zien als is heel ergs. Pas later kwam het besef dat je inderdaad gelijk had. Rasalhague zou meteen weer terugkeren naar het lichaam van Ophiuchus en met een ritueel zou hij weer tot leven zijn, maar daar dachten we toen helemaal niet aan. Toen konden we je alleen maar zien als een moordenaar’. ‘Een moordenaar waarbij zijn beschermer recht voor zijn ogen vermoord werd. Denk je dat ik zelf niet in shock was? Het enige wat door mijn hoofd spookte, was dat het de schuld was van de slangendragers dat ik nu zonder mijn beschermer moest leven. Daarom kon ik hem zo makkelijk vermoorden. En verdomme! Jullie laten me aan dingen herinneren waar ik helemaal niet aan herinnerd wil worden! Ik wist dat ik niet met jullie moest gaan praten. Ga lekker terug naar de oosterse kant en ga lekker samen met Virgo ons verraden. Ik heb jullie hier echt niet nodig!’ Ik draaide me om en gebaarde dat de poort open moest. Terwijl de poort open ging, begonnen Enora en Helena zich te verdedigen. ‘Sagittarius, je snapt het niet!’ riep Helena. ‘We hebben iets te vertellen wat je echt moet horen!’ Ik liep zonder te reageren door de poort en de poort sloot weer achter mijn rug. ‘Sagittarius luister nou alsjeblieft!’ ‘ROT OP EN KOM NIET MEER TERUG!’ schreeuwde ik met alle woede die ik in me had. En toen draaide ik me om en liep ik weg van de poort.
‘Sagittarius!’ riep Enora hopeloos. ‘Jason leeft nog! Hij is niet dood. Yin en Yang houden hem gevangen onder het kasteel! Jason is nog steeds in leven!’ En toen schoten de tranen over mijn wangen.
Reageer (2)
Whuuut? Jason leeft nog?
1 decennium geledenSnel verder!
nauw nu breng je me aan het huilen, snel verder.
1 decennium geleden