Foto bij 4. The Next Regret

Sorry voor het feit dat er weinig actie in dit deel zit. Maar aangezien ik een heel nieuw verhaal aan het opbouwen ben, is dit wel even nodig.
In het komende deel/delen zal meer actie zitten. Jaa jaa want die komen er ;)
Hope u like it ^^

Toen we weer terug in het kasteel waren, gaven we Libra een kleine rondleiding en gaven we haar te eten en schonen kleren plus een eigen kamer. Er werd een vierde stoel aan de hoofd hal toegevoegd en terwijl wij met z’n drieën wachtten totdat Libra klaar was, ratelde er allerlei gedachtes in mijn hoofd over Virgo. Toen Libra eindelijk klaar was en in haar stoel ging zitten, kon ik eindelijk vragen stellen. ‘Wat moeten Yin en Yang met Virgo?’ vroeg ik aan Libra. ‘Dat weten we geen van allen’ zei Libra. ‘Het enige wat ik wel weet is dat ze als enige het goed lijkt te kunnen vinden met de oosterse sterrenbeelden en dat ze ons heel hard heeft laten vallen. Geloof me als ik zeg dat het niet lang zal duren voordat de andere sterrenbeelden hier ook zijn, zeker niet als ze merken dat ik er niet meer ben’. ‘Maar dan nog, Virgo is één van ons. Yin en Yang zouden een bloedhekel aan haar moeten hebben’ zei Aries. ‘Meer weet ik ook echt niet’ zei Libra. ‘En hoe staat het met Enora en Helena?’ vroeg ik. ‘Die kijken alleen maar toe en doen helemaal niets. De laatste dagen leek het erop alsof ze niet eens meer in leven waren, totdat ik ze tot een paar uur geleden nog had gezien. Ik heb geen idee wat die twee uitspoken, maar ik vind het erg teleurstellend dat de ecliptianen zo verslagen zijn. Als je de situatie daar zou zien, zou je in één klap depressief zijn. Ik ben zo blij dat ik weer terug bij jullie ben. In dit kasteel bruist het van energie en voel je je ook echt thuis’. ‘Dat vind ik fijn om te horen’ zei ik. ‘Dan even iets anders’ zei Pisces. ‘Hoe zit het met het leger en versterking van de oostelijke kant? Hoe staan ze er momenteel voor?’ ‘Ze zijn sterk’ zei Libra. ‘Ze zijn verschillende vestigingen aan het bouwen zoals je zag, en hun leger groeit met de dag. Steeds meer seres komen van afgelegen plekken naar het paleis toe om de oosterse sterrenbeelden te steunen. Ik weet natuurlijk niet precies hoe groot onze cijfers zijn op dit moment, maar ik vrees dat we niet tippen aan hun aantallen’. ‘Onderschat mijn leger niet’ zei ik. ‘Het zijn er meer dan jij denkt’.

Toen ons gesprek bijna afgerond was, kwam er een ecliptiaan naar binnen gelopen. ‘Heer, we hebben weer bezoekers’ zei de ecliptiaan. ‘Wie zijn het?’ vroeg ik. ‘Leo samen met zijn beschermer Luigi en uw beschermer, Zafrina’ zei hij tegen Libra. Libra schoot overeind en rende naar buiten. ‘Ze hebben het dus gered’ zei Pisces. ‘Ik zal de kamers gereed maken’ zei Karin die samen met Nelson weg liep. Ik stond op en liep samen met Aries en Pisces richting de poort. Daar stonden inderdaad Leo, Luigi en Zafrina te wachten. Ik gebaarde dat de poort open mocht en Libra sprong in de armen van Zafrina. ‘Goed om je te zien’ zei ik tegen Leo. ‘Het spijt me’ zei hij meteen. ‘Het is al goed, welkom in mijn kasteel’. ‘Wat een verschil vergeleken met Comma’ zei Luigi. ‘Elke ecliptiaan is hier welkom, wat er ook in het verleden is gebeurd’ zei ik. ‘Kom, dan zal ik jullie een rondleiding door het paleis geven’. En met z’n allen liepen we naar binnen terwijl de poort achter ons sloot.

Nadat we ze een rondleiding hadden gegeven, waren we bij elkaar gekomen en stond er een stoel bij voor Leo. ‘Nu we weer met z’n vijven zijn, kunnen we dit weer een bijeenkomst noemen’ begon ik. ‘Ten eerste wil jullie voorstellen aan onze twee generaals van het leger. Generaal Reno kende jullie natuurlijk al, maar onze tweede generaal is generaal Camille. Zij zal samen met Reno het leger leiden en ons steunen in strijden’. Camille lachte vriendelijk naar Libra en Leo en ging weer terug zitten. De beschermers van Pisces, Aries, Libra en Leo zaten ook bij de vergadering en vroegen verschillende dingen over het leger. ‘Hoe zit het met jullie vestigingen?’ vroeg Luigi. ‘We zijn er op dit moment drie aan het bouwen, de vierde hebben we helaas moeten staken omdat daar de seres al aan het bouwen waren. Waar de vierde kolonie zal komen is nog niet duidelijk’. ‘Hoeveel leden telt het leger op dit moment?’ vroeg Leo. ‘Daarvoor geef ik graag het woord aan Camille. Zij zal jullie alles haarfijn uitleggen’. Camille stond op en liep naar het midden toe. ‘Ons leger is op dit moment nog steeds aan het rekruteren. Maar op dit moment hebben we verschillende paarden tot onze beschikking, zoals de lichte en de zware calvarie. Ook hebben we zwaardvechters, speervechters en boogschutters. Daarbij hebben we als laatste natuurlijk ook onze selectie van magiërs, maar aangezien onze magiërs nog voor het grootste deel bij de seres zitten, zijn die maar met een kleine aantal’. Ik knikte naar Camille als gebaar dat ze weer terug kon gaan zitten. ‘Iemand nog een vraag of opmerking?’ vroeg ik. ‘Ja ik wel’ zei Leo. ‘Zet alvast maar drie stoelen bij, want ik hoor Scorpius net in mijn hoofd zeggen dat hij samen met Gemini en Gemini is gevlucht naar ons paleis’. ‘Dat is geweldig om te horen’ zei ik. ‘Het is trouwens lang geleden dat die gave bij mij gewerkt heeft’. ‘Dat komt denk ik omdat de connectie tussen jou en de andere sterrenbeelden een tijdje verbroken is’ zei Nelson. ‘Is denk dat hij snel weer terug zal komen als jullie weer bij elkaar zijn’. ‘Goed dan is het nu wachten op Scorpius, Gemini en Gemini en dan maar hopen dat Enora en Helena ook snel zullen komen, want Virgo hoeven we voorlopig nog niet te verwachten’ zei Pisces. ‘En dat zijn nou ook toevallig net de drie personen, waar ik een hartig woordje mee moet spreken’ zei ik.

Reageer (1)

  • Kobyla

    Yaay, meer sterrenbeelden komen!
    Je maakt enkel een paar foutjes. Sinds wanneer zijn boogschutters boogvechters? xD
    En je wilt het leger lijden? Leiden! :'D
    Maar nog steeds leuk hoor ^^
    Snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen