Hoofdstuk 3
Syeolli pov
Het volgende uur op mijn lessenrooster was tekenen. Daarna pauze en twee uur kunst. Gelukkig zonder die gast. Denk niet aan hem, Syeolli, hou je hoofd bij de schets. Want na de pauze moest ik het wat meer uitwerken. Anatomie was ik niet zo goed in. Daarom dat ik me moest concentreren op het papier. Ik bekeek het papier, er stond nog steeds niets op. Verdomme…
Na een half uur piekeren, had ik eindelijk iets getekend. Maar ik was er niet blij mee. Het was niet hetgeen wat ik verwachtte. De leerkracht kwam controleren en knikte tevreden. Het enige dat ik wilde, was het verscheuren in duizend stukjes want dat was origineel mijn bedoeling. Waarom? Omdat ik niet zomaar iets getekend heb, ik had pandaboy getekend.
Jammer genoeg zei de leerkracht dat ik het verder moest uitwerken omdat de anatomie klopte en de pose nog origineel was… Af en toe moest ik wel dingen veranderen. Zoals de jurk die ik voor hem geschetst had.
Ik vroeg me af welke lessen HaeJae op dit moment had. Zeker iets leukers. Tekenen was ook leuk, maar niet als je inspiratieloos was.
Na de pauze werkte ik en met tegenzin verder. Maar de pauze had me geholpen, ik had Tao gezien en nu wist ik welke kleuren ik precies moest gebruiken. Plakkaatverf, kleuren mengen en schilderen maar. Na twee uur was het nog steeds niet klaar. Ik had het meeste werk al gedaan. Het zal nog twee lesuren duren voordat het helemaal afgewerkt was. Daarvoor moest ik die Tao nog een paar keer zien voor de details.
Want de leerkracht zei dat er gerust nog wat details bij mochten. Ik wist dat hij walen onder zijn ogen had. Alleen moest ik het nog van dichterbij bekijken.
Ik wachtte aan de schoolpoort op HaeJae. Toen ze kwam, vroeg ik hoe haar dag geweest was en liepen we samen naar huis.
Tao pov
Onderweg naar de geschiedenisklas, passeerde ik het tekenlokaal. Daar zag ik duidelijk het roodharig meisje zitten. Ze zat maar voor haar uit te staren met een boze grijns op haar gezicht. Ze wist waarschijnlijk niet wat te tekenen.
Ik liep door naar het lokaal en zat neer op mijn vaste plek. Iedereen zat al samen met iemand. Luhan zat voor me naast Lay. “Hé Tao, wat vind je van die twee nieuwe meisjes?” vroeg Luhan met een vriendelijke glimlach. Ik trok mijn schouders op. Wat kon ik over ze zeggen? Die ene was vervelend en die andere kende ik nog niet.
“Hij moet morgen samen nablijven met die roodharige.” Vertelde Lay. Luhan keek me verbaasd aan. “Is het echt?”
Ik sloeg mezelf voor het gezicht. “Je was er toch zelf bij?” Luhan knipperde verward met zijn ogen. “Hij was aan het slapen.” Legde Lay uit. Waarom moest hij dan niet nablijven? Alsof Lay mijn gedachten kon horen, antwoordde hij: “Je weet hoe gevoelig mevrouw Park wordt wanneer hij met zijn duim in zijn mond ligt te slapen.” Dat was begrijpelijk. Niemand kon zijn cuteness dan weerstaan.
“Dat ene meisje ziet er nog leuk uit. Hoe noemt ze? HaeJae?” onderbrak Kai ons. “Neen, dat ander meisje. Zou rood haar echte haarkleur zijn?” Dacht Chen luidop.
“Gasten, het zijn allebei gewoon maar meisjes. Wie kan het wat schelen?” antwoordde ik geïrriteerd. “Trouwens, dat roodharig meisje is totaal niet leuk!”
“Ik denk dat het haar echte haarkleur is.” Negeerde Chen me. “Ik denk het ook.” Antwoordde Lay. “Oh, Tao zit naast haar.” Liet Kai iedereen weten. Ze keken me allemaal geïnteresseerd aan en begonnen door elkaar vragen te stellen.
“Hey Tao zit er normaal niet 1 van die meisjes bij ons in de klas?” vroeg Lay aan mij, hoe moet ik dat nu weten! “Ik geloof van wel want ik heb een stuk van haar lessen rooster gezien daarjuist.” Zei Kai. Op het moment dat ik iets wilde zeggen kwam de leerkracht binnen.
“Iedereen zwijgen en op jullie plaatsen zitten!” En hier gaan we weer voor 1 uur gebrul aanhoren. Ze haalde haar lijst uit met al de namen om ze af te roepen, is zo old school! “Lee HaeJae!” hoorde ik haar zeggen. Wacht dan heeft Lay en Kai toch gelijk dat er 1 daar van bij ons in de les zit, waar is ze dan? “Begint al goed voor haar eerste dag op school.” Zei ze nogal sarcastisch.
Op dat moment kwam er iemand binnen. “Jij bent HaeJae?” “Ja dat ben ik” okay dit loopt niet goed af. “Waar was jij jongedame de les is al lang begonnen blijf jij maar mooi 2ure-“ Ze onderbrak haar eigen zin toen een struis gebouwde man de klas binnen kwam en naast het meisje stond. “Meneer Kang wat een aangename verrassing.”
“Insgelijks Mvr. Kim ik kwam gewoon even onze nieuwe leerling begeleiden naar haar klaslokaal omdat ze haar weg hier nog niet weet. En wilde jij haar nu net 2 uur laten nablijven?” heel de klas begon te giechelen en Mvr. Kim haar gezicht begon rood te worden. “Nee Meneer.” Hmm ik denk dat onze ‘lieftallige’ leerkracht met haar mond vol tanden stond.
“OOOw Kim EunJi is juist geript!” Zei Chen voor heel de klas, en iedereen begon te lachen. “Yow Chen goeie man!” zei ik tegen hem met een bro fist. “Okay klas rustig aan. Ik zie dat er nog 1 plaats over is en dat is naast Tao dus u mag daar plaats nemen.” Zei Big Kang. Mijn manier om de directeur zo aan te noemen.
Waarom terug naast mij?! Wat heb ik in hemelsnaam misdaan! Hopelijk is ze totaal niet zoals die kleine roodharige. “Ga maar verder met u les.” Zei de directeur en liep de deur uit. “Okay HaeJae ga maar naast Tao zitten dan starten we met de les.” “Araso, gomawo” zei ze heel vriendelijk. Zo te zien is zij toch iets anders, ik vraag me nu af wat er zo speciaal is aan haar waarom dat Kris Ge naar haar zat te kijken? Daar ga ik nog wel achter komen.
Tijdens de les zeiden we alle twee niets tegen elkaar, we zaten daar maar gewoon en ik begon het op mijn zenuwen te krijgen dus begon ik met mijn balpen te spelen. “Kan je daar alstublieft mee ophouden?” zei er een zachte stem naast me. Ik keek naast mij en het was dat meisje, ze keek me aan met een vervelende blik en een geïrriteerde blik. Ow duidelijk wel een beetje hetzelfde dus. “Mianhe.” Zei ik tegen haar.
De les ging echt maar traag voorbij. “Eindelijk het is gedaan!” riep ik toen ik uit het klaslokaal liep. “Vond je ook niet dat de les langer duurde of anders?” vroeg LuHan aan Lay. “Nu je het zegt ja. Kom op we gaan naar ons volgende les, we zien je achter je vechtsport Tao!” zei Lay. “Araso!” Eindelijk tijd voor mezelf met iets wat ik graag doe en niet gestoord kan worden. 2uur lang mijn ding doen!
Kris pov
Op weg naar men volgende les zag ik dat HaeJae telkens rondjes aan het doen was. Weet ze eigenlijk wel waar ze moet zijn? Kris hoe kan ze nu weten waar ze moet zijn als ze hier nog maar is? Stommerik dat je bent! Ze gaat echt te laat komen als ze aan niemand gaat vragen ga ze blijven zoeken. Ottoke????
Zonder na te denken stapte ik gewoon op haar af. “Hey, weg kwijt?” vroeg ik haar. Ze draaide haar om met een geschrokken gezicht. “OMG doe dat nooit meer!” riep ze met haar hand over op haar borst. Okay iemand die snel schrikt. “Doe wat niet?” plaagde ik haar toen ik vooroverboog. “Euhm… me.. me laten schrikken” hoe schattig ze is verlegen. “Ga je nog antwoorden op mijn vraag?”
Ik bleef op de zelfde plaats staan maar kwam soms wel wat dichter. Ik zag dat ze rood begon te worden. “A..an…antwoord… ge..ven op wat?” “Of dat je de weg kwijt bent?” ze knikte alleen maar. “Geef eens je lessenrooster?” vroeg ik haar toen ik terug normaal recht stond. Ze gaf me haar lessenrooster en ik zag dat ze geschiedenis had. WAT!!! Ze heeft geschiedenis met Tao!!! Waarom voel ik mij nu wat ongelukkig?
Zet het uit je hoofd Kris! “Euhm ik denk dat je best vraagt aan de directeur want ik weet niet waar het geschiedenis lokaal is.” Loog ik tegen haar. “Oo okay dan.” Ze draaide haar om en ging de kant uit naar de directeur zijn lokaal. “Mianhe HaeJae.” Zei ik zacht. Super nu ga ik te laat komen, en het is dansen dat ik heb echt super aaaargh!
Na 2 uren eindelijk gedaan te hebben had ik nog 1 uur dans maar dat noemt dan choreo. Zijn eigenlijk de dansje die we doen dat wij geleerd hebben als trainees enzo… Het is wel zonder de rest van de groep want ik moet gewoon meer oefenen er op om beter te worden. Het is echt zwaar als je dit vak nu voor het moment alleen hebt. “Kris!” de leerkracht riep me. “Je gaat van lokaal moeten wisselen. Je kan die op het einde van de gang gebruiken.” Waarom moet ik wisselen? Kunnen zij niet gewoon gaan.
Gewoon om geen ruzie te voorkomen nam ik mijn materiaal en ging naar het einde van de gang. Toen ik bijna aan het lokaal was hoorde ik muziek die mij nogal vrij bekend voor kwam. Vraag me af wie dat zou zijn? Ik kon het niet laten om een kijkje te nemen en wat ik zag was echt WOW!!! In het lokaal speelde het liedje Electric Shock van F(x) af, maar dat was niet meer interessant. Wat me meer interesseerde was de persoon die het danste.
“HaeJae!?” Waarom danst zij daar op? Waarom danst ze alleen en waarom is er een persoon die mij ook bekend voor komt bij haar. Van waar ken ik die jongen. Wel het zag er uit als een jongen of het waar is weet ik niet. WOW ze danst echt super goed! “Kris?” ow shit gesnapt. Ik draaide me om en daar stond Kai. “euh hey Kai, wat doe jij hier?” vroeg ik hem. Hij heeft normaal toch ook dansles?
“Wel ik moet hier binnen zijn om Amber te helpen, en waarom ben jij hier?” Amber? Wacht dat was Amber van F(x) zelf die daar stond! Maar wat moet zij bij HaeJae en wat moet Kai bij haar? “Euhm ik moest veranderen van lokaal enjah ik hoorde F(x) spelen en ik keek even binnen.” Zei ik wel het was waar wat ik zei dus ik loog niet. “Okay wel je hebt nog 20 minuten wil je anders binnen bij ons?”
Wel in 20 minuten kan ik niet veel meer doen. “Okay als dat geen probleem is dan?” “Natuurlijk niet anders zou ik het niet vragen he!” juist ook. “Zo hoe gaat het hier met onze bijna nieuwe idool?” zei Kai toen hij binnen kwam. Wat!! Nieuw idool? Bedoelt hij HaeJae? “Dat ben ik niet en- waarom is hij hier?” wees ze naar mij toe. Mag ik hier niet zijn misschien?
“Wel hij heeft moest veranderen van lokaal maar dat lokaal is ook bezet dus vroeg ik aan hem om naar hier te komen.” Zei Kai voor mij. Dank u Kai! Voor een keer dat hij verstand heeft. “Araso denk ik. Maar stop aub met te zeggen dat ik een nieuw idool ben.! Dat ben ik dus zo totaal niet!” zei ze of meer riep ze. “Dat komt nog wel Haeii!” zei Amber tegen haar. Waar hebben ze het in hemelsnaam toch over?
“Euhm mag ik vragen waar jullie het over hebben?” vroeg ik hen. “Mianhe hyung maar we mogen nog niets vertellen” zei Amber. Okay dan, ik wacht wel zoals altijd! “Okay Haeii nogmaals van het begin!” Kai zei tegen haar. Wel ik kan haar al zien dansen. Wat zou ze nog meer kunnen?
Hoe ze danst en haar bewegingen en hoeveel emoties ze er in steekt is echt super! Ik wou dat ik dat kon. Moet ze mij leren, maar ja gaat moeilijk gaan. “Super Haeii! Blijven verder oefenen en werken aan de details en dan kunnen we een datum vast leggen!” zei Amber, datum waarvoor? Maak me niet zo nieuwsgierig! “Araso, gomawo eonnie en Kai!” “Cheonmaneyo!” zeiden ze samen. “We zien je volgende week dinsdag wel weer eens zien hoe goed je gevorderd bent dan” Kai zei tegen haar en gaf haar een knuffel.
Kris hou je in hou je in! Wat heb ik toch?! Ik kon het niet meer aanzien en ik ging het lokaal uit op weg naar de auto. We komen altijd met mijn auto en SuHo’s auto naar school. En ja iedereen kan mee. In mijn auto zit altijd Tao, LuHan, SeHun en ChanYeol bij Suho kunnen er meer in omdat hij een soort van familie auto heeft. Bij hem zitten Lay, XiuMin, Chen, BaekHyun, DO en Kai. Voor het moment doen we het zo omdat we nog geen Vans hebben voor ons allemaal en dat valt dan teveel op als er opeens een grote auto aan school stopt en opeens 12 jongens uitkomen. Daarom houden we het nog wat privé.
Ik stond te wachten op de rest zoals wat ik altijd moet doen, en opeens zie ik HaeJae voorbij lopen met dat ander meisje. Negeer haar Kris! “Tao is echt ambetant!” Hoorde ik haar roepen! “Echt e!” ik lachte zo wat in mezelf, dat is Tao nu eenmaal. “Gege waarom lach je?” zei Tao opeens. “Niets. Stap in we hebben nog een lange dag te gaan!” zei ik en iedereen stapte in. Op naar het SME gebouw voor weer een hele avond training!
HaeJae pov
Mijn volgende les was geschiedenis en ik wist totaal niet waar het klaslokaal was. Ik bleef maar zoeken en ik denk dat ik in rondjes ga maar ik weet het gewoon niet. ”Hey, weg kwijt!” Hoorde ik opeens achter mij. Ik schrok me echt kapot “OMG! Doe dat nooit meer!” riep ik naar die persoon toen ik mij omdraaide. Toen pas zag ik wie het was en het was niemand minder dan Kris. OMG waarom hem weer!
“Doe wat niet?” zei hij tegen mij en leunde naar voor. Wat is hij aan het doen? Hij gaat toch niet weer, nee je mag zo niet denken HaeJae! “Euhm… me.. me laten schrikken” verdomme waarom moet ik nu juist stotteren over mijn woorden. Goed gedaan HaeJae nu gaat hij denken dat je verlegen over komt “Ga je nog antwoorden op mijn vraag?” zei hij opeens en kwam altijd maar dichter.
“A..an…antwoord… ge..ven op wat?” verdomme ik en mijn stotteren “Of dat je de weg kwijt bent?” ik knikte alleen. “Geef eens je lessenrooster?” ik gaf hem mijn lessenrooster op hoop van zegen dat hij mij zo kunnen helpen. Waarom is het hier opeens zo warm?
“Euhm ik denk dat je best vraagt aan de directeur want ik weet niet waar het geschiedenis lokaal is.” Zei hij, ik dacht heel even dat hij mij kon helpen. “Oo okay dan.” Zei ik en draaide me om op naar de directeur zijn lokaal, iets wat ik wel wist zijn in dit gebouw. Toen ik daar aankwam stond hij al buiten met een leerkracht te praten. Toen ik aan hem vroeg waar ik het klas lokaal kon vinden zei hij dat hij mee zou gaan omdat de leerkracht nogal streng kan zijn.
“Jij bent HaeJae?” “Ja dat ben ik” Wow die is grof zeg. “Waar was jij jongedame de les is al lang begonnen blijf jij maar mooi 2ure- Meneer Kang wat een aangename verrassing.” Wow opeens veranderen van stem en haar gedrag dat ging snel. “Insgelijks Mvr. Kim ik kwam gewoon even onze nieuwe leerling begeleiden naar haar klaslokaal omdat ze haar weg hier nog niet weet. En wilde jij haar nu net 2 uur laten nablijven?”
Ik hoorde heel de klas giechelen en de leerkracht haar gezicht begon rood te worden. “Nee Meneer.” Zei ze met een nogal vervelende blik in mijn ogen toch. Ze meent het niet echt wat ze zegt, ziet er nu niemand dat ze twee gezichten heeft? Ik ben hier nieuw en ik zie dat al.
“OOOw Kim EunJi is juist geript!” Hoorde ik iemand zeggen in de klas. Ik keek van waar het kwam en ik kon niet laten van te blijven kijken. Daar zat die panda jongen waar mijn zus het over had. “Yow Chen goeie man!” zag ik hem zeggen tegen de jongen die voor hem zat en ze gaven een soort van bro fist. “Okay klas rustig aan. Ik zie dat er nog 1 plaats over is en dat is naast Tao dus u mag daar plaats nemen.” Zei de directeur tegen mij, ik knikte.
“Ga maar verder met u les.” Zei de directeur en liep de deur uit. “Okay HaeJae ga maar naast Tao zitten dan starten we met de les.” Zei de leerkracht “Araso, gomawo” zei ik vriendelijk tegen haar. Wat ik van mijn ouders heb geleerd is om altijd vriendelijk te blijven tegen mensen ook al zijn die mensen grof tegen jouw.
De les ging echt traag voorbij maar ik bleef gewoon verder werken en niet naar de klok kijken. Opeens hoor ik echt een vervelend geluid, ik keek naast mij en die pandaboy zat heel de tijd met zijn balpen te spelen op tafel. Ik haat zo iets “Kan je daar alstublieft mee ophouden?” zei ik tegen hem niet te luid zodat ik de rest van de klas niet stoor en de leerkracht niet boos maak “Mianhe.” Zei hij en stopte onmiddellijk. Waarom doet Syeolli zo moeilijk over hem? Hij is wel nog lief alleen ambetant.
Na geschiedenis had ik 2 uur choreo. En man wat was ik blij dat ik eindelijk kon dansen! En dat mijn soort van leerkracht Amber van F(x) is! Ik oefen veel op het liedje Electric shock omdat ik dat zou willen doen als auditie voor SM maar ik moet veel oefenen. Eerst wil ik het dansje kunnen en dan hoe ik het moet zingen.
Amber zei in het begin dat er nog iemand zou meehelpen die ik al eens gezien heb en ik wist onmiddellijk wie het was. “Komt Kai?” vroeg ik haar, en ze knikte. Niet lang daar na hoorde ik iemand binnen komen. “Zo hoe gaat het hier met onze bijna nieuwe idool?” Hoorde ik Kai zeggen toen hij binnen kwam. Ik moest mij niet omdraaien want ik herkende zijn stem gewoon en Kai met zijn idool ding “Dat ben ik niet en- waarom is hij hier?” Wat doet Kris hier?
“Wel hij heeft moest veranderen van lokaal maar dat lokaal is ook bezet dus vroeg ik aan hem om naar hier te komen.” Zei Kai. Arg wel als hij mij maar niet afleid “Araso denk ik. Maar stop aub met te zeggen dat ik een nieuw idool ben.! Dat ben ik dus zo totaal niet!” riep ik “Dat komt nog wel Haeii!” zei Amber Haeii is men nick naam dat ze gegeven hebben en ik vind het best wel leuk.
“Euhm mag ik vragen waar jullie het over hebben?” vroeg Kris aan ons. “Mianhe hyung maar we mogen nog niets vertellen” zei Amber. Thaha jammer voor u Kris “Okay Haeii nogmaals van het begin!” zei Kai. Wel hier gaan we dan. Ik gaf echt het beste van mezelf zoals altijd maar het deed wel raar nu. Zou het kunnen omdat Kris heel de tijd zit te staren naar mij?
“Super Haeii! Blijven verder oefenen en werken aan de details en dan kunnen we een datum vast leggen!” zei Amber “Araso, gomawo eonnie en Kai!” “Cheonmaneyo!” zeiden ze samen. “We zien je volgende week dinsdag wel weer eens zien hoe goed je gevorderd bent dan” zei Kai en gaf mij een knuffel. Ik zag door de spiegel dat Kris uit het lokaal stapte. Wat heeft hij nu?
“Okay ik ga douchen ik zie jullie dinsdag wel bye!” Zei ik tegen Amber en Kai. “Araso bye!” Ik zond een sms naar Syeolli om te zeggen dat ik eerst ging douchen en dat ik dan naar buiten kwam.
“Hii, kom weg gaan.” Zei ik tegen haar. We moesten juist voorbij Kris passeren en ik was juist bezig over Tao “Tao is echt ambetant” zei ik tegen haar “Echt e!” zei ze terug en met dat gingen we zo naar huis ons verhaal vertellen van hoe onze eerste schooldag liep!
Reageer (1)
TAO aw
1 decennium geledenhet is best veel om alles in 1 x te lezen
miss minder woorden gebruiken en meer hoofdstukken ?