Flashback
Flashback
Het was één van de warmste zomers die ik tot dan toe had gekend. De zon scheen uit volle borst en er was nauwelijks een wolkje aan de hemel. Mijn ouders hadden altijd al graag gereisd en elke zomer gingen we ergens anders heen. Dit keer wat dichter bij huis: Ierland. Ik Moet een 7 jaar geweest zijn want ik had juist mijn eerste leerjaar gedaan, waar ik met vlag en wimpel was geslaagd. Eigenlijk had ik niet veel zin in deze reis, we zouden naar een klein stadje gaan waar enkel een meer was en dat was het, of dat dacht ik toch. We logeerden in een knus en gezellig huisje niet ver van het meer. Bij het aankomen ben ik meteen naar boven gerend om als eerste mijn kamer te claimen. Mijn oog viel onmiddellijk op een open kamer met zicht op het meer, het was echt prachtig. Na veel aandringen lukte het me nog niet mijn ouders te overtuigen om mij deze kamer te geven voor de zomer. Dus gebruikte ik mijn geheime wapen; Puppyoogjes. En de kamer was van mij!
Mijn ouders waren beide aan de losse kant en ik nam daar gretig gebruik van door er op eigen houtje van door te gaan om het dorpje te verkennen. Snel trok ik opnieuw iets anders aan ( misschien al voor de derde keer die dag) Ik nam mijn nieuwe Minnie T-shirt uit mijn koffer en ging snel het huisje uit.
‘Mulligar’ probeerde ik in mijn beste Engels te lezen. Ik was nog maar van dat jaar goed weg met lezen en dus probeerde ik alles wat ik zag luidop te lezen. ‘Mulligar’ ik schrok me rot toen er opeens een bruinharige jongen naast me mij verbeterde. Hij moest lachen met mijn plotse beweging (omhoog) Hij had helder blauwe ogen en een warrig kapsel en vooral een aanstekelige lach. ‘Hi … Minnie’ zei hij met een scheve grijns op zijn gezicht. Ik verstond toen nauwelijks Engels maar begreep wel snel dat hij humor had. Omdat ik niet echt veel verstand had van Engels toen, noemde ik heb dan maar Mickey. En dat vonden we beide goed, we hebben elkaar de hele zomer zo genoemd.
We beleefden samen een ongelofelijke zomer, het was vriendschap echte vriendschap. Misschien verliefdheid zelfs maar alleen zoals kinderen dat kunnen hebben. Ik weet nog dat we samen in het meer zijn gesprongen en dat ik daarna mocht gaan uitleggen waarom mijn kleren kleddernat waren. Hij had snel door dat Engels niet mijn moedertaal was en hij was vastbesloten daar iets aan te veranderen. Gelukkige kende hij ook hier en daar een woordje Nederlands omdat zijn moeder uit België komt, wat het converseren toch iets vergemakkelijkte. Hij heeft me toen van alles Engelse en vooral Ierse gewoontes geleerd maar het leukste toen vond ik, was toe we thee zijn gaan drinken. Ik vond het afschuwelijk maar hat was zo leuk om te drinken uit die kopjes met pink omhoog. Later heeft hij me iets anders gegeven om de thee weg te spoelen.
Op het einde van de zomer was het afscheid vreselijk zwaar.Net voor ons vertrek trokken ‘Mickey’ en ik nog even het dorp in en vonden we onze weg naar de photoboot. Samen trokken we de gekste bekken en gierden we het uit van het lachen. Ik denk zelfs dat we er een paar keer zijn in geweest. Bij het vertrek wisselden we de foto’s uit, ik gaf hem er eentje waarop ik hem een kus op de wang gaf. Hij gaf mij er een waar hij mij er een op de wang gaf, ook had hij er iets bijgeschreven wat ik toen weliswaar niet kon lezen. Hij wist dat en bij de afscheidsknuffel fluisterde hij:’ You’ll always be my princess.’ Ik wist dat ik nooit meer z’n zomer zou hebben als die en dat ik nooit meer iemand als ‘Mickey’ zou vinden, geen enkele vakantie kon die zomervakantie overtreffen. Met pijn in het hart stapte ik in de auto op weg naar het vliegveld en ik bleef zwaaien tot hij volledig uit mijn gezichtsveld verdwenen was.
Dit is het eerste deel van het verhaal.
Ik hoop dat jullie het goed vonden. Laat weten wat je ervan vind en misschien upload ik vandaag nog een nieuw deel x
Er zijn nog geen reacties.