Foto bij Swatch:I'm Not A Greeenager

Een tijdje geleden had ik samen met de LE: Me & My Icecream nog 3 lakjes gekocht waarvan de felgroene I'm Not A Greenager van Catrice. Ondertussen zullen jullie wel door hebben dat ik voornamelijk budgetnagellakjes koop. Waarom is dat? Omdat de budgetlakjes winnen aan kwaliteit waardoor er een mooie kwaliteit/prijsverhouding is. En om het feit dat je twee of 3 lakjes kan kopen van een budgetmerk in plaats van 1 lakje van een duurder merk. Het wordt al helemaal gek als je de prijs van een gemiddelde Essence gaat vergelijken met de prijs van een OPI. Daarbij gebruik ik soms lakjes voor de gekste dingen en ik zou het maar zonde vinden om te experimenteren met een duur merk om het er na 5 minuten er al af te moeten halen. You get it?

In ieder geval: 10 I'm Not A Greenager.

Wat is het?
Het is een felgroene kleur die dit najaar bij het assortiment van Catrice kwam. Het is een ideale herfstkleur, maar je kan het ook gewoon dragen in de winter. Je moet toch niet altijd de regeltjes volgen?



Het flesje:
Ik denk dat sinds deze zomer Catrice een nieuwe look heeft voor haar flesjes. Oké, de flesjes zien er nog steeds hetzelfde uit. Of toch op één ding na: het reliëf op de bovenkant van het kwastje. Het reliëf zegt 'Catrice'. Ik vind het langs de ene kant wel leuk, maar langs de andere kant vind ik het maar niets. Ik zou niet weten waarom. Maar het komt erop neer dat het flesje zoals ieder ander normaal flesje eruit ziet.
Soms staat er een tip in een zwart bolletje op het flesje. Ook op de deze staat zo'n bolletje. Het bolletje zegt een basecoat te gebruiken. Ik vind het de moeite waard dat een merk van te voren al zegt of je een basecoat moet dragen, of twee laagjes moet gebruiken,... Dan kun je daarmee rekening houden.



Uitgetest:
Het kwastje is gemakkelijk om mee te lakken en na 2 laagjes had je een mooi resultaat. De lak is erg dekkend (vandaar dat je ook een basecoat moet gebruiken dat de pigmenten niet in je nagel trekken). Ik ben echt enorm tevreden met dit lakje. Het geeft je nagels een classy touch. Op de foto ziet de kleur er lichter uit dan hij is.
Ik ben tevreden met deze aankoop. Een aankoop waar ik niet over tevreden ben, is de basecoat die ik heb gebruikt. Ik zag de peel-off basecoat van Essence die ik vorig jaar gekocht heb liggen. Ik dacht: het is lang geleden dat ik deze basecoat heb gebruikt, hoe komt dat? Dus ik heb de peel-off basecoat gebruikt. Dat was mijn slechtste keuze ooit om deze lak te kopen. Na enkele dagen gaat bij mij standaard mijn nagellak chippen (stukjes nagellak die eraf gaan). Maar in plaats van dat het chipte, kwam de peel-off laag los. Bah, wat een lelijk zicht. Maar als ik het eraf probeerde te trekken, kreeg ik enkel kleine stukjes eraf in plaats van de hele nagel. Leuk. Als dat nog niet genoeg was, werd ik het beu en nam ik de remover. Dat gaf een rotzooi. De groene lak ging er zonder problemen vanaf, maar de peel-off laag werden klodders half opgedroogde lijm, zo leek het. Het was in ieder geval vies, gaf veel rommel en het duurde te lang. Eén ding moet ik toevegen: het heeft wel mijn nagels beschermd tegen de groene laag. Maar voor de rest kan ik het me niet mee bekoren. Dat is best wel jammer want in de Essencefilmpjes gaat het er wel normaal af en ik heb ook al op blogs gezien dat het wel goed werkte. Tja, misschien heb ik slechte nagels, haha.
Om op de groene lak teurg te komen: een aanrader!



Wat kost het?
€2,99 per flesje

Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie dit op je nagels willen?

Reageer (1)

  • HiIson

    Oeh. Ik heb vele kleuren groen, maar die nog niet! Die ga ik denk ik ook wel kopen.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen