Foto bij 002

Ik drukte een kus op de wang van mijn beste vriendin die net de auto was ingestapt. Gisterenavond had ik mijn vader zo lief mogelijk aangekeken en het voor elkaar gekregen dat ik zijn auto vandaag mocht gebruiken. ‘Ben je er al over uit?’ vroeg Rosie toen ik de hoofdweg weer opreed. Gisterenavond had ik nog een goed gesprek had met mijn ouders. Ik zou in heel mijn leven maar één keer zo’n grote kans krijgen en moest hem daarom niet uit mijn vingers laten glippen. ‘Ik ga het doen’ mompelde ik zo zacht mogelijk en zag Rosie van enthousiasme stampen met haar voeten. ‘Je gaat gewoon mee met de 5 knapste jongens van de hele wereld!’ gilde Rosie het uit en ik trok een wenkbrauw op. Ik verminderde snelheid en stond stil voor het stoplicht. ‘Roos?’ vroeg ik vragend, toen Rosie helemaal los ging op het liedje van de radio. ‘Ze zijn niet knap’ bracht ik toen maar uit, omdat Rosie nog steeds geen reactie gaf. ‘Olivia zegt wat?’ ik lachte om haar opmerking en moest aan onze tijd denken toen we elke dag Hannah Montana op tv aan het kijken waren. ‘Dit is voor mijn werk hé Rosie. Niet omdat ik een relatie wil?’ zei ik zo simpel mogelijk en schrok op toen de auto achter mij zijn claxon indrukte. Ik keek op en zag dat het stoplicht op groen stond en reed zo snel mogelijk weer weg. Rosie die het ook allemaal even bekeek vestigde haar aandacht weer op mij en schudde haar hoofd. ‘Je moet is aan een vriendje gaan denken Olli’ zei ze simpel en proefde meteen een vieze nasmaak in mijn mond. ‘Ik hoef geen vriendje’ was mijn simpele verweer. Ik had in mijn leven één vriendje gehad en die bleek uiteindelijk homo te zijn. Voor de rest ben ik altijd single geweest en dat zal ik voorlopig ook altijd blijven. ‘En wat denk je nou? Dat ik een vriendje wil uit een boyband? Kom op zeg’ zei ik iet wat geïrriteerd en reed het parkeerplaats van mijn werk op. ‘Zeg nooit, nooit’ hoorde ik Rosie nog vaag zeggen toen ik de auto uitstapte. Ik reageerde er meer niet meer op en pakte mijn tas van de achterbank om vervolgens naar de ingang van het gebouw te lopen.

‘Olivia’ net zoals gisteren kwam mijn baas weer met een bakje koffie binnen gelopen en in zijn andere hand een koekje. Hij trapte met zijn voet de deur achter zich dicht en nam zuchtend plaats op zijn bureaustoel. ‘Wie heb je vandaag meegenomen?’ vroeg mijn baas die naar Rosie keek. Hij had Rosie al meerdere malen gezien, maar op de één of andere manier bleef ze niet hangen bij hem. ‘Dit is Rosie. U heeft haar al vaker hier gezien’ ik knikte naar Rosie en keek daarna weer naar mijn baas. ‘Dat is waar ook. Aangenaam Rosie’ hij stak zijn hand uit en Rosie pakte hem aan voor een ontmoeting die al vaak had plaatsgenomen. ‘Heb je erover nagedacht?’ hij nam een hap van zijn koek en keek mij vragend aan. ‘Ja, heel erg lang’ zei ik met een waterig lachje en keek even weg van hem. ‘Ik neem de klus. Ik ga het doen’ zei ik en een diepe zucht verliet mijn lichaam. Mijn baas die uitermate tevreden een lach op zijn gezicht zetten en Rosie die nu niet ging stampen, maar enthousiast in haar handen klapte. ‘Daar zal je geen spijt van krijgen Olivia. Vele meisjes zouden jou nu willen zijn’ zei hij en klapte zijn laptop open. ‘Nu gaan we het hele circus in gang zetten’ mompelde hij en at het laatste beetje van zijn koek op. ‘Wat ik nu ga doen. Ik print je contract uit, je schema voor de aankomende maand. Ik zal elke maand een nieuw schema naar je doorsturen via de mail’ ik onderbrak hem daar meteen op. ‘Wat staat daar precies in?’ vroeg ik en hij liet zijn vingers van het toetsenbord afglijden. ‘Naar welke plaatsen je gaat en welke dagen je vrij bent’ zei mijn baas en ik knikte. Dat was simpel. ‘Als dat gedaan is ga je de styliste ontmoeten. Jij en zij zijn de enigste meisjes in de groep, dus daarom wilde ik en ook de andere dat jullie elkaar snel ontmoeten’ weer knikte ik en zag de eerste witte papiertjes al uit de printer rollen. ‘En dan ga je morgen de beveiligers ontmoeten, bespreken we hier nog wat dingen door en dan ’s nachts moet je naar het vliegveld’ tot zover was ik het met alles eens, maar toen ik het laatste punt noemde viel mijn mond van verbazing open. ‘Morgennacht?’ vroeg ik wat twijfelend en mijn baas knikte. ‘Het is veranderd. Jullie vliegen als eerst naar Amerika en dan heb je nog wat tijd om dingen te bezichtigen en wat aan het tijdsverschil te wennen’ zei hij en ik schudde mijn hoofd. ‘Maar u zei gisteren dat ik volgende week pas zou vertrekken?’ vroeg ik daar meteen op. ‘Zei ik dat? Dat heb ik dan verkeerd gezegd’ mijn hand gleed door mijn blonde lokken en keek naar Rosie die mij bemoedigend aankeek. ‘Morgen gaat je wereldreis al beginnen’ fluisterde ze en ik zuchtte. Liet mijn blik weer op mijn baas glijden die druk met de nietmachine in de weer was. ‘Lees op je gemakje het contract door dan zal ik voor jullie een kopje thee halen’ mijn baas stond op en overhandigde mij het contract. ‘Ben zo terug’ en liep het kantoor uit. Ik liet mijn ogen over de tekst glijden en pakte daarna het andere papier op waar mijn schema opstond. Ik zou in een maand tijd al super veel van de wereld te zien krijgen. Eerst ga ik naar Amerika en eerder dat je door dat land bent ben je al even verder, daarna naar Japan waar we ook een tijdje zouden zitten. ‘Je gaat eerst buiten Europa reizen en daarna binnen Europa’ hoorde ik mijn baas zeggen die de kamer weer binnen kwam gelopen en twee bekers met thee voor ons neer zette. ‘En daar doe ik een jaar over?’ vroeg ik vragend.
‘Ja en je hebt soms natuurlijk een weekje vrij, maar dat is niet vaak’ zei hij dat er maar meteen achter en overhandigde mij een pen. ‘Let’s do it’ mompelde ik in mijzelf en schreef mijn handtekening onder aan het papier.


‘Hi! Jij moet vast Olivia zijn’ werd ik meteen begroet door een vrolijk meisje die haar voordeur openzwaaide. Wat verlegen knikte ik en ze trok mij meteen in een warme knuffel. ‘En jij bent..?’ vroeg ik vragend en ik hoorde haar lachen in mijn oor. We lieten elkaar weer los. ‘Ik ben Ellie ’ stelde ze zichzelf voor. ‘Dit is een goede vriendin van mij’ ik keek Rosie aan die haar hand uitstak. ‘Rosie’ stelde ze zichzelf voor en Ellie begroette haar met een hand. ‘Leuk je te ontmoeten Rosie’ zei Ellie en ze leek het oprecht te menen. ‘Kom erin’ ze liet ons voor en ik hoorde de deur daarna weer dichtvallen. Ik keek het kleine paleisje rond en kon al meteen zien dat hier een meisje woonde. ‘Je woont hier helemaal alleen?’ vroeg ik toen ik de woonkamer rondkeek en ze knikte. ‘Ik woon hier alleen, maar heb wel een vriendje. Die is nu alleen aan het werk’ zei ze en ik knikte. ‘Neem plaats. Willen jullie wat drinken?’ ze keek vragend naar mij en Rosie en we knikte allebei. ‘Sapje?’ weer knikte wij en moest er om lachen. Niet veel later kwam ze terug met drie glazen sap en nam ook plaats op de bank. ‘Dus jij mag de verhalen van de jongens gaan opschrijven?’ vroeg ze en ik haalde simpel een schouder op. ‘Het is in het begin allemaal eng, maar we zullen echt een geweldige tijd krijgen! Dat beloof ik je’

Hi! Ik hou van jullie mijn lieve abo'tjes! Laat me weten wat je ervan vindt!

Liefs x

Reageer (3)

  • SweetDemon

    oe lijkt me lijk snel verder en nieuwe abo !!!

    1 decennium geleden
  • xMissMarije

    Ik ben verder benieuwd naar je schrijfstijl dus daarom een abotje.

    1 decennium geleden
  • AnkePayne

    Super verhaal! Snel verder...

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen