08
xx fave fun
Opeens knijpt Lily haar Ogen tot spleetjes en prikt ze in haar eten alsof ze het probeert te vermorden. Ik volg haar blik en mn oog valt op een jongen, totaal in het zwart..en een te grote neus.
Ik weet nog dat Lily altijd met hem omging, wat was zijn naam ookalweer? Sec? Sef? Secretus?
Nee dat is geen naam, en toch had ik het James altijd horen zeggen...
'Wacht is dat?' Vraag ik aan Lily, in plaats van dat Lily antwoord, antwoord James 'ja, de vreselijke achterlijke snul'
En gek genoeg ging Lily er niet tegen in. 'Wat is er gebeurd tussen jullie?' Lily steekt haar kin in de lucht 'hij noemde me Mudblood' zegt ze alsof je trots is...wat ze zou moeten zijn, maar niet op die manier..
'Hij noemde je wat?!' Schreeuw ik bijna.
'Je hoeft echt niet-' begin Lily. Maar ik sta al, Sirius en James grijnzen. 'Hoe durft hij?! Die..die DIE ACHTELIJKE SUKKEL!' Ik zie de Marauders lachen, Lily kijkt iets moeilijk, maar ach ik was altijd goed geweest in duelleren, en ik had ook wel het een en het ander geleerd op reis, zolang we niet met vloeibare dingen gaan gooien ben ik save. Ongeveer. Natuurlijk waren er ook nog spreuken, veel spreuken...
Oh en dan was er ook nog zoiets als slaan, schoppen en dat soort dingen, en dan is er ook nog de-ik-tover-een-kwaatardig-roze-pluizige-eehorn-om-jou-te-vermoorden optie.
Ik zucht, jammer dan. Ik sta nu toch al. Ik rechte mijn rug en liep met grote passen richting Se? Ser?..Suf?..sef?..Secretus.
Ik loop richting de zwadderig-tafel ondertussen volgen steeds meer hoofden mij, en dat boeit me niks.. Al ben ik er van bewust dat ook de leeraren meekijken...
Zodra ik voor hem sta, draait hij zich pas om 'HOE DURF JE' iedereen word stil
'oh, daar hebben we Snow de beste vriendin van de mudb-'
'Klap' galmde door de grote zaal, ik hoorde sommige mensen naar lucht happen,lachen, joelen, en sommige meiden gilden geshockeerd.
Ik kneep m'n ogen samen en grijsde licht, mijn hand had een rode afdruk achtergelaten op z'n wang.
Hij keek woedend naar me, en ik? Ik trekte spottend mijn wenkbrauwen op. achteraf, niet zo'n slimme set. 'Jij vuile half blood' begint hij, en gelukkig lette ik op want achter zijn rug zag ik dat hij probeerde zijn water te pakken. Shit. Wegrennen dat is gewoon slap, maar veranderen is ook geen optie.. Spreuken op hem gebruiken terwijl hij geen stok heeft, en met kijkende leeraren? Ook geen optie.
Im screwed.
en wat doe ik nu? Juist.
RENNEN!
Ik sprintte weg, ik hoorde achter mij het geluid van water.
Ik keek over mijn schouder en zag inderdaad een plas water liggen.
Pas in de hal van de dikke dame stopte ik met rennen, totaal buiten adem strompelde ik naar binnen, waar gelukkig niemand was. Met een plof liet ik mezelf languit vallen op de bank. Ik ging er van uit dat Lily straks binnen zou komen, dus zodra ik de deur hoorde was ik verbaast om Sirius z'n stem te horen. 'Mooie klap' grinnikt hij.
'Thanks'
Ik hoor Sirius inademen 'Het spijt me dat ik zo'n ass was'
Ik trek verbaast mn wenkbrauwen op. 'Ja inderdaad, maar omdat ik zo vreselijk lief ben vergeef ik je'.
'Ja das lief van je' zegt hij zacht.
Ik ga rechtop zitten. En kijk hem aan 'denk je dat ik in problemen kom?'
Hij kijkt me aan en grijnst 'waarschijnlijk'.
Ik zucht 'zag het er een beetje Bad-ass uit?
'Absoluut' antwoord Sirius. 'Maar ik ga weer, James was van plan om ingrediënten te verwisselen in het potions lokaal' en hij sprint naar buiten. Ik schud lachend mijn hoofd, ze wilde gewoon in problemen komen.
Er zijn nog geen reacties.