2. Secret Prisoner
Hope u like it ^^
Ik liep samen met Aries en Pisces naar de poort van ons paleis en zag Reno samen met zijn raadsmannen voor de poort staan. Ik gebaarde dat de poort open mocht en Reno liep door de poort. ‘Waar heb ik jouw bezoek aan te danken?’ vroeg ik meteen. ‘Ik ben samen met mijn raadsmannen weggevlucht van Comma’ zei Reno. ‘Na jouw vertrek is het daar niet meer hetzelfde. Ik zou me graag weer bij jouw willen aansluiten. Ik heb spijt dat ik niet meteen met je mee gegaan ben toen je verbannen werd’. ‘En je moeder?’ vroeg ik. ‘Enora is nog steeds daar, net zoals Helena en de andere sterrenbeelden. Ze zijn te bang om te vluchten aangezien Yin en Yang nu de leiding hebben. Yin dreigt met haar vergiftigde pijl bij iedere discussie die er is. De sterrenbeelden worden onderdrukt door de oosterse sterrenbeelden en hebben helemaal niets meer te zeggen. Enora en Helena kijken alleen maar toe en doen niets’. Ik bleef even stil en dacht diep na. ‘Om te beginnen ben je natuurlijk van harte welkom. Ik weet niet of het al bekend in Comma is, maar ik ben een nieuw leven begonnen in een nieuw kasteel. Ik heb hier de leiding, dus ik neem aan dat je mijn orders tot je neemt. Je zult titel als generaal behouden, maar je bent niet meer alleen. Een sterke magiër genaamd Camille is generaal van mijn leger, dus ik vertrouw erop dat je goed met haar samen zult werken’. ‘Hebben jullie al een leger?’ vroeg Reno. ‘Ik heb de mensen die in armoede leefde en die mij geholpen hebben met het opbouwen van dit kasteel, een ruil aangeboden. Als ze mij zouden helpen, zouden ze in welvaart leven en mochten ze een opleiding voor drager doen en zouden dan bij de ecliptianen horen. De nummers van mijn leger groeien elke dag’. De ogen van Reno begonnen te twinkelen en keek mij hoopvol aan. ‘Val Comma nog vandaag aan dan! Er zitten daar mensen die daar maar al te graag weg willen’. ‘Er zitten daar mensen die mij verraden hebben en die met mij mee hadden kunnen gaan Reno! Ik peins er niet over om Comma aan te vallen. Als ze zelf daar weg gaan, zal ik de meeste met open armen ontvangen. Behalve als het Virgo, Helena of je moeder zijn. Daar ben ik echt boos op en zeer teleurgesteld in’. Reno keek mij aan en zuchtte toen. ‘Ik snap het. Ik ben in ieder geval blij dat jullie mij toelaten in Patience en ik zal mijn dienst eervol aan je uitleveren’. Ik knikte en stapte opzij en liet Reno en zijn raadsmannen naar binnen. Verschillende ecliptianen heetten hun welkom en gaven ze een rondleiding. ‘Nu de sterrenbeelden nog’ zei Pisces achter mij. ‘Met als voorkeur Libra’ zei Aries droevig. Ik draaide me om en keek hem aan. ‘Het moet vast moeilijk zijn voor je, dat je vriendin daar nog steeds zit’. ‘Ik hoop dat het goed met haar gaat’. ‘Heer, er zijn problemen ondervonden met het bouwen van de oostelijke vestiging’ zei een magiër achter mij. ‘Wat is het probleem?’ vroeg ik. ‘Meer heb ik niet gekregen. Ik kreeg een bericht van de ondernemers die aan de projecten zijn begonnen. Hij vond dat u zelf een kijkje moest gaan nemen’. Ik keek Aries en Pisces aan en knikte. ‘Goed dan. Laten we is kijken wat daar mis is’.
‘Ik heb nooit geweten dat deze gang bestond’ zei Helena tegen Enora. Enora bekeek de muren en liep de lange wentel trap af, die naar beneden ging. ‘Deze gang bestaat ook nog niet zo lang’ zei Enora. ‘Stil is!’ zei Helena ineens. Enora bleef abrupt staan en spitste haar oren. ‘Ik hoor stemmen’ fluisterde Helena nu. ‘Vertel me hoe dit ding werkt!’ schreeuwde een stem. ‘Ik heb geen idee!’ zei een andere zwakke stem. ‘Als het goed is moet hij gewoon werken’. ‘Dat is Yin’ fluisterde Enora. ‘Van wie is die andere stem?’ vroeg Helena. ‘Ik heb geen idee. Laten we de trap aflopen’. Samen liepen ze de lange wenteltrap af net zo lang totdat ze bij een grote deur kwamen die op een kiertje stond. Enora keek door het spleetje heen en zag Yin en Yang tegenover een geknield persoon staan. ‘Elke keer als ik hiermee iemand wil vermoorden, komt er niets anders dan alleen wat bloed!’ zei Yin gefrustreerd. ‘Weet je zeker dat je goed echt goed steekt’ vroeg Yang voorzichtig. ‘DENK JE NOU ECHT DAT IK NIET WEET HOE IK MOET STEKEN’ schreeuwde Yin. ‘Jij daar! Geef me je hand’ De geknielde persoon stak twijfelend zijn hand uit en Yin stak met volle kracht de vergiftigde pijl door zijn hand heen. De persoon schreeuwde het uit maar er gebeurde helemaal niets. ‘Weet je wel zeker dat je het wel goed doet?’ vroeg Yang nog een keer. ‘Wat valt er nou anders te doen! Sagittarius gooide en smeet ermee en alles wat hij raakte ging dood. Je zou bijna denken dat’. Yin stopte met praten en keek met grote ogen naar Yang. Daarna hield ze de pijl tegen het licht in en zocht naar woorden die op de pijl hadden moeten staan. ‘Verdomme!’ schreeuwde Yin. ‘Dat mormel heeft ons een vals exemplaar gegeven!’ ‘Weet je dat zeker?’ vroeg Yang. ‘Nog niet, maar ik ga dat nu uitzoeken! Zet de gevangenen weer terug in zijn cel. Niemand mag hem vinden!’ Yin beende weg richting de deur en Enora en Helena doken snel onder de trap. Niet veel later was er een dreun te horen waarmee de deur van een cel dichtviel. Toen Yin en Yang weer boven waren, kwamen Enora en Helena onder de trap vandaan en liepen de kamer binnen richting de cel. Toen ze de gevangene zagen, vielen hun monden wagenwijd open. ‘Onmogelijk’.
Reageer (2)
Wie zijn die gevangenen?
1 decennium geledenSnel verder!
Wil weten, wil weten
1 decennium geleden