5. We lopen met zijn drieen naar de eetkamer, aan de tafel zit een vouw met blond haar ze heeft de zelfde kleur ogen als Kaj. Ik had jullie al eerder verwacht zegt ze terwijl ze op stond. Hoe weet u dat wij hier heen zouden komen? ze ziet visioenen zegt Kaj en ik heb haar ook gesmsd. Ow dat verklaard het. Ik ben Angela en zeg alsjeblieft je tegen mij anders voel ik me zo oud. Is goed ik ben Nikita. Leuk om je te ontmoeten Nikita.
Kom ga zitten het eten is al klaar. het was een lange tafel volgens mij kan je hier met tien man aan zitten. Ik ging naast Nikky zitten en Angela zat tegen over mij. tijdens het eten zegt Angela opeens. Weetje Nikita je komt me heel bekend voor. O ja ? ja echt je lijkt heel erg op de koningin die 17 jaar geleden gevlucht is. hoe oud ben je Nikita? Ik ben vandaag 17 geworden Nikky. Gefeliciteerd! Dankjewel Angala. Alsjeblieft maar wil je je verjaardag niet bij je familie vieren ? nou dat gaat niet echt. mijn moeder is vlak na mijn geboorten overleden en ik weet niet waar mijn vader heen is hij is mee genomen door twee manen. De tranen stonden al weer in mijn ogen, maar ik mocht niet gaan huilen ik deed mijn best om de brok in mijn keel weg te slikken en dat lukte zo waar. Maar ik wist niet hoelang ik het nog zou vol houden voor dat ik er helemaal door heen zit. Het spijt me zo Nikita. Maakt niet uit je kan het niet weten. Je mag hier zo lang blijven als je wilt. Heel erg bedankt.
Ik pakte mijn vork en wilde in een aardappel pakken. Opeens schrok Angala wat is er? Die armband zegt ze stotterend. Wat is er met die armband ? hoe kom je daar aan vraagt ze geschokt. Ik heb die vandaag van mijn vader gekregen. Je weet dat die armband de meest gewilde armband hier is. nee dat weer ik niet. hoezo dan ? omdat die van de Koningin is geweest er bestaat er maar een van. Er zijn wel veel namaak armbanden gemaakt. Maar deze lijk er echt niet op. Hoezo? Ik kan het niet echt uitleggen. Maar ik weet honderd procent zeker dat ik hem eerder heb gezien.
Toen we klaar waren met het eten hielp ik Angala met afruimen. Ik ben je heel erg dankbaar dat ik hier mag blijven anders heb ik echt geen flauw idee waar ik anders heen was gegaan. Geen dank ik doe het graag. Kaj kan je Nikita even naar de logeerkamer brengen. Ga je daar maar even opfrissen. Waarom? We gaan ergens heen om je verjaardag te vieren, trek wat leuks aan. Ik heb niks mee genomen. In de logeerkamer staat een kast vol met jurken Kaj laat het je zien.
Ik loop achter Kaj de trap op. Dit huis is echt groot je kan er goed in verdwalen. Toen we boven stonden gingen we naar rechts en de laatste deur van de gang was de logeerkamer. Dit je je kamer zegt Kaj en deed de deur open. Hiernaast is mijn kamer. Er zit een deur aan de rechterkant van de kamer die deur lijd je naar mijn kamer, deze kamer was eerst een inloopkast. Dus als er wat is klop gewoon op de deur. Is goed, de kamer was donker rood en er staat een hemelbed in het midden van de kamer. Kom ik laat je de rest van de kamer zien. Achter de linker deur zit de badkamer. Ik loop de badkamer in hij is bijna net zo groot als de kamer. Ik heb echt nog nooit zo’n grote kamer gezien zeg ik tegen Kaj. Hij moest lachen. Kom dan laat ik je de kast met jurken zien. de deur naast de badkamer zit de kast met jurken. Hij doet de deur open en loopt naar binnen. de kast in bijna even groot als mijn eigen kamer zeg ik tegen hem. Als ik veder naar binnen loop zie ik dat de hele kast echt vol met jurken, schoenen en tassen hang. Hoe komen jullie aan deze jurken? Deze jurken zijn van de vorige bewoonster ze vroeg aan mijn moeder of ze de spullen wilde houden en dat wilden ze natuurlijk. Ow dat is vet. Ondertussen was ik alle jurken al aan het bekijken. Ze zijn echt allemaal mooi zeg ik tegen hem. Wil jij er een uitkiezen. Ja dat lijkt me een hele eer of ga je moe nou testen of ik wat van mode afweet? Misschien misschien niet.
Hij loopt naar mij toen en kijkt me aan en zegt het spijt me zo erg van vandaag. Waar voor spijt het je ? je kan er niks aan doen zeg ik tegen hem. Weet ik maar ik had meer willen doen. Hij pakt mijn hand en streed met zijn duim over de boven kant van mijn hand. Ik ben je heel erg dankbaar dat je me verteld hebt wat ik echt ben en dat ik hier kan blijven. Ik boog naar voren en gaf hem een kus op zijn wang. Kies jij drie jurken uit en dan kies ik er een uit. Ik ga even douchen. Ik keek achterom en zag dat hij bloost.

6. toen ik onder de douch vandaan kwam was Kaj alweer vertrokken. Op mijn bed lagen drie jurken een was paars en had een ronde hals, er was er een mint groen die had een v-hals en was lang aan de onderkant. Op de viel meteen op. Die was strapless en de boven kant was turquoise in het midden zit een riem en de onderkant is zwart en strak. Ik trek hem aan en zie dat de jurk tot haverwegen mijn bovenbeen komt. Ik heb nooit een jurk aan en als ik er een aan kom dan is de jurk een stuk langer. Ik loop naar de spiegel en zie dat ik hele lange benen in de jurk krijg. Maar hij staat me wel goed. Ik pakte de foto van mijn ouders uit mijn zak en keek er naar en dacht bij mijn zelf inderdaad ik lijk echt veel op mijn moeder. Ik legde de foto op het bed en loop de inloop kast in ik vond een bijpassende tas en schoenen. Ik stopte de spullen die ik van huis mee genomen had in de tas en trok de schoenen aan. het was we even wennen omdat ik nooit op hakken loop. Ik deed het zwarte tas je om en ging voor de spiegel staan deed mijn haar goed. Mijn haar had ik gewoon los gelaten. Pakte mijn telefoon uit het tasje en maakte een foto de foto stuurde ik naar Marleen en zei dat ik veilig was en dat ik haar morgen weer op school zou zien als ik er zin in had. Al snel kreeg ik bericht terug. He waar ga je heen met die lange benen ? een fijne verjaardag verder. Is goed kijk maar wat je doet. ik moest wel lachen om wat Marleen stuurde.
Ik klopt op Kaj zijn deur alleen die reageerde niet dus die zal wel beneden zijn. Ik liep de deur uit en liep de zelfde weg hoe ik hier gekomen was. Ik viel wel bijna door die hakken. Maar het ging steeds beter. ik liep de trap af en zag dat Angala in een rode jurk stond ze was bezig met Nikky haar haar. Ze keek op toen ze hoorde dat ik van de trap af kwam. en zegt ik wist niet dat we die jurk ook hadden in de kast. Maar hij staat je prachtig. Ze ging weer veder met Nikky haar haar alleen ze wilde niet stil zitten. Zal ik het anders even proberen vroeg ik aan Angala graag. Dan kan ik me ook even klaar gaan maken. Ik pak de twee voorste plukje van Nikkiy haar haar en zet die twee plukje vast met een speldje, en liet de rest van haar haar los op haar schouders hangen. Ze we zijn klaar. Ze stond op en ik zag dat ze een paarse jurk aan heeft. Dankjewel zegt ze en geeft me een knuffel. Niet veel later komt Angala aan lopen ze heeft haar haar opgestoken. Ze kijkt te kamer rond, is Kaj er nog niet? ik heb hem niet gezien. Oke wachten jullie maar hier ik ga hem halen. Niet veel later komen ze met zijn tweeen naar beneden lopen. Kaj had gewoon een nette spijkerbroek aan met een witte blouse het staat hem goed. Ik zie dat hij naar me keek maar trok me er niet zo veel van aan. kom Nikky jij gaat nog even naar de wc en ik ga mijn tas pakken dan komen we er aan gaan jullie maar alvast naar buiten. Kaj kwam naar mij toe lopen. Je ziet er echt heel mooi uit. Dankjewel ik begon spontaan te blozen. Hij pakte mijn hand. Even later kam Angala naar buiten gelopen. En zegt heb ik wat gemist? Nee hoezo ? ze wenkte met haar ogen naar onze handen Kaj wist niet hoe snel hij lost moest laten en begon te blozen. Ik kan er wel om lachen, het viel me wel op dat het niet koud buiten was. Kom we gaan zegt Angela. Waar gaan we naar toe ? dat zie je zo wel zegt Kaj. Het was maar vijf minuten lopen en toen kwamen we bij een groot buiten tras aan. waar mensen op het podium staan te zingen en andere mensen zijn in het midden van het tras aan het dansen. We gaan aan een tafeltje zitten. Niet veel later kwam een ober naar ons toe en vroeg wat je willen drinken ik wil een cola graag. Toen we allemaal ons drinken hadden kwam er een man het podium op lopen. En zegt dames en heren ik moet jullie wat belangrijks vertellen. De waterval is niet meer zwart hij is weer blauw de koningin of de prinses van Utophiea is er weer. ze zijn toch niet omgekomen zo als we dachten. Alleen ze hebben zich nog niet gemeld. Het zou goed kunnen dat de prinses er is alleen niet weet dat ze een prinses is. iedereen was nu door elkaar heen aan het praten. Ik keek naar Angala en Kaj en toen naar Nikky alleen Nikky was verdween. Op eens zie ik Nikky naast de man staan die het nieuws net heeft verteld. Op eens zegt de man. Mensen we hebben een jarige onder ons Nikita kom maar het podium op. Ik loop door de mensen massa heen toen ik bij het podium op kwam helpt de man mij het podium op en ik ging naast Nikky staan. ze begonnen allemaal lang zal ze leven te zingen. Ik keek op en ze stopte op eens allemaal. Hun mond viel open van verbazing. Ze begonnen allemaal door elkaar heen te praten. Opeens roept er een man jij bent de dochter van koningin Carly. Nu waren de mensen echt niet meer stil te krijgen. Ik keek verbaast het publiek in. Voor dat ik het wist staat Kaj naast me en legt zijn arm op mijn rug en zegt het komt goed daar zorg ik voor. We lopen met zijn drieen van het podium en terug naar Angala

7. het spijt met zegt Angla, wat kan je er nou aan doen jij wist het toch ook niet. nee dat is waar maar toen ze het zegt krijgt ze haar twijfels ik kon het zo van haar aflezen dat zij mee wist. Alleen ze het niet wilde zeggen. Ik trok me niks van het gevoel aan. Ik heb het vaker alleen negeer het. Toen we net gingen zitten komt er een man aan lopen. het was de zelfde man die net op het podium stond en vertelde dat de waterval weer blauw is. Ik ben Jasper ik ben de hoofd van de bewaking van het kasteel. Ik zoek al zeventien jaar naar de prinses en haar ouders. En volgens mij heb ik haar eindelijk na zeventien jaar gevonden. Je lijkt zo veel op de moeder. Waar is je moeder eigenlijk? als of jij dat niet weet zeg ik boos. Nee dat weet ik inderdaad niet. nou die is dus al zeventien jaar dood. Ow dat spijt me. ach wat kan jou het schelen, denk je het nou echt dat ik jou geloof met je leuke verhaal dat ik de prinses hier ben. Nou ik dacht het dus echt niet. Nikita zegt Angela boos. Wat is het is zo hij kan hier niet zo maar komen en mij wat wijs maken en hij heeft iets om zich hangen dat hij niet te vertrouwen is. hij kijkt me verbaast aan. nou een ding is zeker waar je lijkt echt sprekend op je moeder. Kwa je gedrag. Laat me het me je uitleggen. Jou moeder hete Carly zij heeft mij de opdracht gegeven om een speciale armband te laten ontwerpen. Ik deed mijn hand over mijn armband zo dat hij het niet kon zien. aan de armband zitten twee hangertjes eentje met je moeders naam en eentje met jou naam, die armband heb ik twintig jaar geleden gemaakt. Kijk zo ziet de armband er uit. Hij liet het plaatje zien. en hij is echt precies het zelfde. En Nikita ik weet dat je de armband hebt want die armband herken ik uit miljoenen. Jij zegt dat dit allemaal waar is? Ja je hoeft me ook niet gelijk te geloven. Maar als je het allemaal wilt geloven moet je met mij komen en brengen we je in veiligheid. Angala en Kaj kijken mij echt verbaast aan. het valt me nu pas op dat alle mensen een groep om ons heen hebben gevormd. Oke ik ga met je mee als ik niet opgesloten word in een kamer en als Angala, Kaj en Nikky mee mogen. Oke dat is goed alleen je moet nog wel wat testen doen om te weten of jij de echt prinses bent. We liepen achter Jasper aan. Kaj en ik liepen helemaal achter aan. gaat het wel? Ik weet het allemaal niet meer ik weet niet of in nog veel kan hebben. Ik hoop dat Jasper het niet erg vind dat ik zo tegen hem te keer ging. Dat weet ik niet hij leek steeds bozer te worden. Maar ik snap het wel ik als er wat is kan je altijd naar mij toe komen dat weet je he. Ja dat weet ik. Hij pakte mijn hand normaal vond ik het niet goed als iemand het deed maar op dit moment heb ik iemand nodig bij wie ik alles kwijt kan. Ik heb gewoon een vriend nodig die dag en nacht voor mijn klaar staat. Het viel me op hoeveel mensen er bogen voor mij het was een heel raar gezicht. Opeens stopte we bij de waterval. Jasper zegt dat mijn moeder dit water heeft gedronken toen ze zwanger van mij was. Nikita als je nu je vinger in het water steekt komen we er achter of je de echte prinses bent. Ik ga op mijn knieen zitten en stop mijn vinger in het water. Heel langzaam komt er een beeld tevoorschijn het is mijn moeder toen ze zwanger was van mij. De tranen stroomde over mijn wangen. Kaj kwam naast me zitten en legde zijn hand op mijn rug en stelde me gerust. Ik haalde mijn vinger uit het water maar bleef wel zitten. Kaj kijkt me aan hij sloeg zijn armen om me heen en zegt het komt allemaal goed dat beloof ik je. Ik stond op en keek naar Jasper die mij verbaast aan kijkt. Je bent het dus echt.
We lopen met zijn allen het kasteel in de mensen die daar waren keken mij allemaal verbaast aan en ik hoorde ze roepen Jasper heeft de prinses gevonden.
Zal ik jullie een rondleiding geven en voor al jou Nikita want van af nu ben je hier elke dag. Nou als je maar een ding weet ik ga gewoon terug naar mijn eigen school. Daar hebben we het nog wel over. Oke, Ik zag Kaj lachen nou jij bent ook een lekker vriend en gaf hem een por in zijn zij. We gaan eerst naar de keuken. We lopen door een deur een en komen meteen in de keuken uit. Als ik door de deur heen loop zie ik een jonge me goudbruin haar, hele donker blauwe ogen en een getinte huid. Mijn aandacht ging meteen naar hem. Toen ik de keuken in liep viel het me pas op hoe groot de keuken was. Maar ik vind het leuker om naar die jongen te kijken. alleen ik doe het niet opvallend. Kom we gaan door naar de woonkamer. Ik loop de woonkamer in er staat een witte bank met een tv en aan het plafon hangt een kroonluchter. Ik kijk echt mijn ogen uit. Het is hier echt mooi zeg ik. Ik draai me om naar Jasper. Wat sta je daar te lachten ? ik sta te lachen om jou blik. Heb je nou nooit zo iets gezien? Nee ik woon in een gewoon rijtjeshuis daar is niks bijzonders aan. Correctie je woonde in een gewoon rijtjeshuis zegt Nikky.Oke ik woonde in een gewoon rijtjeshuis nou goed? Zeg ik lachend. Kom dan laat ik je je kamer zien. we liepen een grote hal in aan het plafon hangt een kroonluchter en in het midden van de hal staat de trap. Links van de trap daar is de balzaal en recht van de trap is de eetzaal. En tegen over de trap is de ingang van het kasteel. Als je recht door loopt kom je bij logeerkamers en die slaapzaal van het personeel. Maar wij moeten hier naar boven. Ik kijk naar boven en zie dat er een balustrade is het ziet er erg mooi uit van beneden. Ik loop langzaam achter Jasper aan de trap op de rest volgt me ook naar boven. Als we boven zijn moeten we naar links en dan lopen we naar de laatste deur. Hier is je kamer. Jasper stopt voor een grote deur. Misschien wil je er wat aan veranderen. Mijn dat moest je zelf bepalen van je moeder, ze heeft het zo laten inrichten zo als zij dacht dat het goed zou zijn.

7. Ik open langzaam de deur. Mijn kamer is licht groen met een houten vloer het is een hele mooie kleuren combinatie. In het midden staat mijn bed. Het is een hemelbed voor twee personen. Bij mijn hoofdeinde hangen allemaal foto’s van mij en mijn ouders en van Marleen en mij ook foto’s waar ik alleen met mijn moeder opsta. Hoe komen jullie aan de foto’s? Ik draai me om naar Jasper. Je moeder kon de toekomst zien en die tekende ze dan. Dus zo komen we aan de foto’s. Maar ze heeft ze allemaal getekend ? ja echt allemaal. Als ik naar rechts loop is die muur ook helemaal vol met foto’s. Als ik naar de overkant kijk zie ik in een soort zithoek uit er staat een tafel en een bankje en een paar stoelen. En tussen de muur met foto’s en de zithoek zit een grote glas duur naar het balkon. Als ik de deur open doe kijk ik uit over de tuin en Uthopiea. Aan de linkerkant van mijn kamer zit een studeerhoek met een bureau en kastjes in de kastjes zitten boeken. Als ik weer naar Jasper sta geeft hij mij een zwart kastje. Wat is dat ? dat is een afstandsbediening om je kast te openen. Druk maar op het groenen knopje in het midden. Als ik er op druk zie ik dat de muur met foto’s open gaat. Ik loop naar binnen en zie dat heel die kamer vol hangt met kleren, er hangen allerlei soorten jurken, schoenen en tassen. Er stond alles in wat je maar kan wensen. Ik kan mijn ogen niet geloven. Pas ik die kleren ? ja als het goed is pas jij die kleren. Opeens staat Nikky naast me en roept mam ik wil ook zo’n kamer! Nou dat kan je op je buikschijven zegt Angala lachend. Kom er is nog een ding die ik je moet laten zien hij loopt naar de witte deur die links zit. Hij doet een stap naar voren en doet de deurklink naar beneden en de deur gaat open. De vloer was zwart net zo als mijn kast. Ik dacht dat dit niet nog gekker kon, nou blijkbaar dus wel. De badkamer is zo groot dat je er wel met twintig mensen inpast. Er staat een groot bad links in de hoek. Rechts in de hoek staat een douche met veel knoppen. Aan de kant van de deur staan twee wastafels en er hangen spiegels in er hangen kastjes aan de muur waar echt alles in zit wat je nodig hebt in een badkamer. We lopen weer mijn kamer in en ik doe de kast dicht en leg de afstandsbediening op bed. We lopen mijn kamer uit wat zit er aan de overkant van de kamer ? daar is de slaapkamer van je ouders. Mag ik hem zien? nee. Hoezo niet? omdat we het niet willen als iemand er niet is dat je hun kamer in loopt. Wat zit er achter de deur naast mijn slaapkamer? Dat is een opslag hok. We lopen met zijn allen naar beneden. Bedankt voor de rondleiding, alsjeblieft. Hoelaat is het ? het is twee uur zegt Kaj. Wij gaan naar huis. Heel erg bedankt voor alles Angala geen dank. Ik kom morgen de jurk terug brengen. Dat hoeft niet je mag hem houden. Heel erg bedankt. Nikita ga jij morgen naar school? Ik weet niet ik whats app je wel. Is goed. Tot morgen

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen