Foto bij Blood of the dragon [Game of Thrones] 2

Rhaenyra pov:

Het was bijna zover, ik was bijna koningin over de Zeven koninkrijken. Mijn moeder moest zweren dat ze voor altijd afstand deed van de troon. "Ik Daenarys Targaryen, zweer hierbij, afstand van de ijzeren troon te doen en de kroon door te geven naar mijn dochter Rhaenyra Targaryen. Ik beloof hier plechtig bij, dat de troonsafstand voor altijd is en dat ik niet meer aanwezig zal zijn bij economische, politieke, of andere gesprekken bij de Kleine Raad. Ik laat het regeren over aan mijn dochter en zal mij daar niet bij bemoeien, of het zij dat ik raad kan geven, wanneer de Hand des koningins en de Kleine Raad dit niet kunnen. Hierbij neem ik afstand van de troon." ze tekende en blad en ik lachte lief naar haar. Nu was het mijn beurt, nu moest ik de eed afleggen. "Hierbij zweer ik, Rhaenyra Targaryen, heerser te zijn over de Ijzeren Troon en daarbij over de Zeven koninkrijken. Ik zweer dat ik de mensen van Westeros zal beschermen wanneer het nodig is en dat ik zal proberen de vrede te bewaren, en indien nodig is, het rijk zal beschermen tegen rebellen." Er werd geklapt en ik mocht plaats nemen op de troon. Ik ging zitten en de verhalen klopten, de troon zat echt enorm ongemakkelijk. "Rhaenyra Targaryen, hierbij kroon ik u tot Koningin Rhaenyra Targaryen, Koningin van de Zeven koninkrijken." de kroon werd op mijn hoofd geplaatst en er klonk een oorverdovend applaus. Ik zat mooi recht op en keek naar iedereen die aanwezig was bij de kroning. De Starks, de Lannisters, en vele andere grote huizen waren aanwezig. Ik keek dan naar mijn broertje Daeron en naar mijn zusje Alyssa. Ze snapten er nog niet veel van, ze waren nog te jong om te begrijpen wat er gebeurde. Daarna keek ik naar mijn ouders en zag een trotse glimlach bij hun allebei en dat maakte mezelf trots. Ik stond op en iedereen boog voor mij, zelfs mijn ouders en dat voelde enorm raar aan. "Als mijn Hand stel ik Brandon Stark aan." Bran keek op en ik gaf hem een glimlach. Ik kende de man hele leven al, hij was ongeveer tien jaar ouder dan mij. Hij was slim genoeg om mij als Hand te kunnen bijstaan. Hij kwam naar voor en boog. "Uwe Genade, dit is een echte eer voor mij." ik knikte. "Maar u verdiend het, Brandon Stark, Hand des Koningins. Hij boog opnieuw voor mij en ik spelde het embleem op zijn mantel. Iedereen klapte en opnieuw keken mijn ouders trots naar mij. Dit was het dan, ik was Koningin Rhaenyra Targaryen, Koningin van Westeros.

Reageer (1)

  • PartyFunLove

    Zo leuk!!! :D kan nie wachten op meer xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen