Foto bij Inleiding

Aerys II Targaryen "de gekke koning" wordt vermoord door zijn eigen dochter Daenarys Targaryen aangezien hij plannen had om zijn eigen kinderen te vermoorden. Wanneer zij koningin wordt, komt haar broer Viserys Targaryen in opstand. Hij is de rechtmatige koning, maar hij kan niet leidden. Hij blijft zijn zus smeken, maar wanneer hij begint te dreigen, eindigt zijn leven. Hij krijgt zijn gouden kroon, kokend goud op zijn hoofd, waardoor hij sterft. De koningin trouwt met Khal Drogo, hoofd van de Dothraki. Samen krijgen zij drie kinderen. Rhaenyra Targaryen, de toekomstige troonopvolgster, Daeron Targaryen en Alyssa Thargaryen. Zestien jaar vliegt voorbij, wanneer Dany haar taak als koningin wil doorgeven aan haar dochter, ze wil haar dagen doorbrengen met haar jongste kinderen en haar man. Haar dochter krijgt een grote verantwoordelijkheid om over De Zeven koninkrijken te regeren, maar Dany is er zeker van dat haar dochter dit goed zal doen. Hier begint het verhaal van Rhaenyra Targaryen Koningin van De Zeven koninkrijken, Khaleesi van de Dothraki en moeder van draken.

Reageer (1)

  • PartyFunLove

    Klinkt super xx kan nie wachten op meer (H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen