#imagine Nils - Femke (1/2)
Deel 2 van deze imagine staat het hoodstuk hierna. Hij is perongeluk een beetje heel lang geworden (deze imagine : $ )
*oogpunt Femke*
Daar sta ik dan, alleen, in mijn slaapkamer. Het staat helemaal leeg. De verhuiswagen met alle spullen is al richting Amsterdam. Het ziet er zo saai uit zonder al mijn spulletjes en posters. Mama is nog even afscheid nemen van de buurvrouw. Ik kijk uit mijn raam, daar zie ik het speeltuintje. Ik zie allemaal kinderen spelen, samen, had ik maar een vriend(in) waarmee ik samen leuke dingen mee kon doen dacht ik. Ik liep weg van het raam, ik keek voor de laatste keer mijn kamer rond en liep naar beneden. Op weg naar de tuin, de favoriete plek van mijn vader. Toen ik bij de tuin aankwam, ging ik op het gras liggen en keek naar de helder blauwe lucht. Ik dacht aan papa, hoe leuk we het samen altijd hadden. Met papa kon ik de hele wereld aan. Ik dacht: " waarom gebeurde het nou weer bij papa? Papa verdiende dit niet, hij was nog zo jong." Een traan volgde zijn weg naar beneden langs mijn wang. Ik veegde de traan weg met mijn hand en stond op. Net toen ik wet stond hoorde ik mijn moeder roepen:" Lieverd! Kom je, dan gaan we op weg naar Amsterdam, naar ons nieuwe huis. Ik zit al in de auto." Je riep dat je kwam en liep naar de auto toe. Toen je bij de auto aankwam keek je nog een laatste keer naar jullie huis en stapte toen in de auto. Je moeder reed weg, op weg naar jullie nieuwe huis, om alle ellende te vergeten.
*oogpunt Nils*
Ik zat beneden op de bank tv te kijken toen mijn moeder binnen kwam. Ze zei:". Hoi lieverd, je wist dat we nieuwe buren kregen toch? Nou ja, in ieder geval, die komen vandaag. Ik wil graag dat als ze er zijn, je je even netjes voorstelt aan de nieuwe buren oke?". " hee mam, ja ik wist dat we nieuwe buren kregen. Oh, komen die vandaag al? Nou ja, ik zal me wel even netjes voorstellen hoor" antwoordde je. “Ik ga even boodschappen doen, ik ben zo weer terug, zegt je moeder en ze loopt weg. Daar zat ik dus weer in je eentje in de kamer. Ik stond op en liep naar de keuken en pakte wat te drinken. Toen ik uit het keukenraampje keek zag ik een verhuiswagen voor het huis van onze buren stoppen. Er waren al een aantal mannen dozen naar binnen aan het brengen. Ik zette mijn beker op het aanrecht en liep naar buiten. Toen ik buiten aankwam kwam er even later een auto de hoek om en stopte ook bij het huis naast ons. Ik liep erheen om te kijken en zag dat er een vrouw en een meisje van ongeveer de zelfde leeftijd als mij uitstapten. Ik moet zeggen, het is wel een heel mooi meisje. Ik bloosde toen ze mijn kant opkeek. Ik liep naar de vrouw en het meisje toe en stelde me voor, “Ik ben Nils, jullie zijn als ik het goed zie mijn nieuwe buren” Zei ik. De vrouw stelde zich voor als Sasha en het meisje als Femke. “Kan ik u misschien helpen?” Vroeg ik. “Nee hoor”, Zei Sasha. Mijn moeder komt zo denk ik ook nog wel, zei ik, ze is nu even boodschappen doen. Maar dan ga ik maar weer, Doei. En ik liep weer naar huis. Ik liep naar mijn kamer en keek uit het raam die ik open zette. Ik zag het meisje een doos pakken en liep met de dood het huis weer in. Ik stond op en pakte mijn gitaar en ging op mijn bed zitten. Ik staarde een tijdje naar voren en toen na een tijdje begon ik op mijn gitaar te spelen. Na een poosje legde ik mijn gitaar weg en ging huiswerk maken.
*oogpunt Femke*
Na dan eindelijk 2uur rijden kwamen we aan bij ons nieuwe huis. De verhuiswagen stond er al en er waren al mannen spullen aan het uitpakken. Mijn moeder parkeerde de auto en we stapten uit. Ik keek naar buiten en zag een jongen staan bij het huis naast het onze. Volgens mij was hij net zo oud als mij en best wel knap. Ik keek naar hem en hij kwam richting mij en mijn moeder lopen. Hij stelde zich voor, hij heet Nils. Echt een mooie naam is Nils. Toen stelde mijn moeder zich voor en daarna ik. Nils vroeg of hij ons kon helpen maar mijn moeder zei dat dat niet hoefde. Hij zei: ”Mijn moeder komt zo denk ik ook nog wel, ze is nu even boodschappen doen. Hij zei ons gedag en liep weer richting zijn huis. Ik pakte een doos met mijn naam erop en bracht het naar mijn kamer. Alle meubels stonden al in mijn kamer. Ik zette mijn raam open en begon mijn doos op de grond uit te pakken. Plotseling hoorde ik gitaarklanken. Ik probeerde te luisteren waar het vandaan kwam, ik stond op en keek uit mijn raam. Ik zag tegen naast ons huis een raam open staan en daar kwam he geluid vandaan. Ik keek goed en zag dat het Nils was. Toen Nils was gestopt met gitaarspellen ging ik weer op de grond zitten en pakte mijn doos verder uit. Toen ik klaar was pakte ik de dozen die de mannen van de verhuiswagen in mijn kamer hadden gezet. Toen na een tijdje alle dozen waren uitgepakt liep ik naar beneden. Mijn moeder had eten gemaakt en ik ging aan tafel zitten. Mijn moeder was behoorlijk stil terwijl ze normaal altijd honderduit verhalen verteld. Toen mijn moeder en ik alles hadden af gewassen ging ik mijn moeder helpen met spullen uitpakken. Toen we al een tijdje bezig waren en alles bijna beneden klaar hadden ging de deurbel. Mijn moeder liep naar de deur en liep weer terug. Achter haar kwam een vrouw aan en daar achteraan Nils.
*oogpunt Nils*
Toen ik dan eindelijk klaar was met mijn huiswerk was het al tijd om te eten. Mijn moeder had de tafel al klaargemaakt en ik ging aan tafel zitten. Mijn moeder zei: “Nils, heb je al kennis gemaakt met de nieuwe buren? Ik zag dat ze er al waren.” Jha ik heb al kennis met ze gemaakt, zei ik. Ze zijn heel aardig, de vrouw heet Sasha en haar dochter heet Femke. Je moeder zei: “Ik ga der zo nog even heen. Wil je dan mee of blijf je thuis?” Ik zei dat ik wel mee wou gaan. Dan zie ik Femke weer. Ik begon spontaan te lachen als ik aan der dacht. Mijn moeder keek me raar en maar zei niks. Na het eten liep ik naar boven en ging even op de laptop. Ik keek op wat op twitter. Toen mijn moeder riep dat we naar de buren gingen deed ik gauw mijn laptop uit en liep naar beneden. We liepen naar de buren en mijn moeder belde aan. Even later deed de moeder van Femke de deur open. Mijn moeder zei: “Ik dacht laat ik eens naar onze nieuwe buren gaan. Vanmiddag was ik even boodschappen doen toen jullie aankwamen, anders was ik wel eerder gekomen”. Gezellig kom binnen, zei de moeder van Femke, en het maakt niet uit hoor we hebben nu bijna alles al uitgepakt dus. En jullie liepen achter de moeder van Femke aan. Mijn moeder liep achter de moeder van Femke aan en ik liep weer achter mijn moeder. Toen we de kamer inkwamen zag ik Femke op de grond zitten. Ik keek de kamer rond en het zag er gezellig uit. Femke stond op en ging op de bank zitten. Haar moeder, mijn moeder en ik volgden haar voorbeeld. De moeder van Femke vroeg: “Willen jullie iets drinken?” Jha hoor zeiden we. Mijn moeder zei dat ze wel koffie wou en Femke en ik wouden wel cola. De moeder van Femke liep de keuken in en kwam even later terug met een dienblad met het drinken erop en een koektrommel. We pakten allemaal een koekje. Toen ik en Femke ons drinken en koekje op hadden zei de moeder van Femke: “Femke, anders neem je Nils even mee naar boven en gaan jullie iets met z’n 2en doen ofzo” Femke knikte en zei: “Kom je Nils? Dan gaan we wel naar boven”. Ik knikte en liep Femke achterna naar boven. Toen we in haar kamer kwamen ging Femke op haar bed zitten. Ik keek rond, het was erg gezellig en ik ging maar op de grond zitten. Femke lachte en zei: “Je mag wel naast mij op m’n bed zitten hoor”. Ik lachte en ging naast haar op het bed zitten. We zeiden een tijdje niks. Ik vroeg dus maar: “Femke mag ik iets vragen?” Ja hoor, zei ze. Oke zei ik. Ik vroeg: “ Waarom zijn jullie eigenlijk hier heen verhuisd?” Ik zag dat ze tranen in haar ogen kreeg en ik had gelijk spijt en zei dus ook:" Nou ja, als je het niet wilt vertellen, hoeft dat niet hoor!"
*oogpunt Femke*
Toen Nils en zijn moeder binnen waren ging ik op de bank zitten en hun volgden mijn voorbeeld. Mijn moeder vroeg of we drinken wouden en dat wouden we wel. Ik en Nils namen cola, en mijn moeder en zijn moeder namen koffie.
Er zijn nog geen reacties.