Foto bij 5. Patrol

'Goudpoot, Donderpoot!!' even verblind door de zon keek de donkergestreepte kat op. een kastanjekleurige katin stond aan het leerlingenhol
'Sterkklauw heeft een patrouille georganiseerd, hij vraagt of jullie meekomen, in het woud rand van earthclan.'
'Oke, Avondrood' mauwde Donderpoot. De twee leerling katjes liepen een groepje krijgers achterna, waarbij goudpoot zijn vader Sterkklauw herkende, samen met girafvlek en wolfpels. 'Hoi' snorde Donderpoot wanneer zijn vader omkeek. 'Hey Donderpoot, klaar om mee op patrouille te gaan?'
'Zeker!' mauwde Goudpoot enthousiast. De vijf katten liepen het groene woud in, waar heel rustig een beekje kabbelde.
De zon scheen door het bladerdak door, waardoor de temperatuur schitterend was, hoewel het een mooie dag was, Donderpoot moest uitkijken of er geen Aardeclankatten op het territorium waren. en of hij geen gevaar rook. Lang maakten de katten een tocht door het woud, en ze stopten even bij een beekje.
'Drinkpauze' lachte de commandant Sterkklauw. de geel-bruine kat Girafvlek liep enthousiast op het water af, je zou denken dat ze nog een leerling was aan haar mannier van doen, niet aan haar uiterlijk , want ze heeft hele hoge poten. 'Aah Dat smaakt' snorde de poes. Goudpoot rolde even met zijn ogen, wanneer hij ook water begon op te likken. 'Donderpoot en ik gaan even op jacht he, tot straks!' mauwde Sterkklauw. de twee donkere katten liepen naast elkaar de struiken in, sprongen over stenen, en bleven even staan. 'Donderpoot?' 'Ja?' 'De Woudclan en de Zeeclan hebben besloten om van elke clan twee katten te sturen om uit te zoeken waar de Lavaclan heen is, wij hebben Avondrood uitgekozen. en de woudclan en de zeeclan hun eigenschappen gaan goed samen, dus daarom dachten we aan jou, want jij bent heel snel, en je kan ook best eens geheimzinnig doen, en je bent slim.' 'Mij?' mauwde Donderpoot
'Ik was er eens niet bij op de grote vergadering toen jullie afspraken maakten? 'Tja, dat was een fout van mij en Zoutster, maar je moet het doen, zoon.'
'Natuurlijk doe ik het, maar ik snap niet goed hoe we alles gaan aanpakken?' 'Avondrood en Zoutster leggen het je wel later uit, we moeten nog een muisje vangen voor de patrouille nu.' zei Sterkklauw. Even meende Donderpoot een Zwarte kop te zien achter de struiken, maar hij probeerde zich er van te overtuigen dat het maar een illusie was. Hij hoorde geritsel in het hoge gras, en keek op, een dikke bosmuis, goudpoot zou hier content mee zijn, bedacht hij.
Hij zette zijn zilveren poot ietsje naar voren en zette zijn zwarte vacht zo laag mogelijk op, wanneer hij plots uit het niets zich op de muis afschoot, het diertje had hem gezien, en probeerde weg te glippen via een boom, maar de tweede klauw van Donderpoot rijgde zich snel door zijn grijze pels.
'Knap Gedaan!' complimenteerde zijn vader hem.' Wat later ging de patrouille voort en Donderpoot zat te kletsen met Goudpoot.
'Waar kan de LavaClan zitten?' 'Geen iedee' donderpoot haalde zijn schouders op. 'misschien zit de aardeclan er achter? maauwde de roste kater.
'De Aardeclan?' 'Nee, dat kan niet, en trouwens die kunnen Vulkaanster en zijn bende belange niet aan, altijd als zijn voorgangers een straffe toer uithaalden, bleven ze laf, en gaven ze die clan hun zin. 'Ruzie met de LavaClan, EN de Zeeclan kan je je niet permiteren als je Steenster heet, zeker niet als de Woudclan voor ons kiest.' 'Daar zit iets in' gaf Goudpoot toe, die heel even met zijn ogen naar Wolfpels keek.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen