Foto bij 3 Love

De katten vertrokken naar de grote vergadering, en Donderpoot besloot om naar de mooie poes Bamboepoot te gaan.
De Zilver-Zwarte krijger mauwde: 'Wil jij met mij gaan vissen?' de bruine leerling met zwarte strepen knikte, en de twee katten gingen naar de golvenrotsen, het water spetste op hun vachten, en ze glimlachten naar elkaar. Bamboepoot was een uitstekende visser, waarschijnlijk heeft ze dat allemaal van haar vader Houtwilg geleerd. 'Wauw jij kan goed vissen!' mauwde Donderpoot. 'Dankje.' antwoorde Bamboepoot verlegen.
'Jij bent ook een Goede Jager hoor! ik heb je bezig gezien!' en snel dat je bent!' Donderpoot bloosde, en een tijd bleef het stil, het enige geluid dat er was, was een gekrijs van een meeuw, het water dat spetste en af en toe gelach en gesnor.
'Je lijkt op je vader' mauwde Bamboepoot tenslotte. 'Mijn vader is druk bezig met je zusje te trainen'
'Ja, ze vecht als een beer, ik denk dat ik een beetje jaloers wordt.' 'Jaloers, iemand die jouw uiterlijk heeft hoeft toch niet jaloers te zijn?'
Mraauww lachte Bamboepoot. 'Goudpoot is ook zo'n goede vechter, ik denk dat ze nog eens een koppel worden.' zei Donderpoot.
'Weet jij waarom Wolfpels geen mentor heeft? 'Hij is al lang krijger, en Zoutster heeft het veel te druk, Sterkklauw ook!'
'Nee, geen idee, ik denk wel dat hij iets in zijn schild voert.' mauwde Bamboeklauw.
Later die avond lagen de twee katten naar de zonsondergang te kijken. 'Je moeder Avondrood is een goede mentor' mauwde Donderpoot wanneer hij aan het rood dacht van de avond. mrauww hoorde Donderpoot weer. Hij begon verliefd te worden op Bamboepoot
Ik hou van je. fluisterde hij in haar oor. 'Ik ook van jou', zei de kleine bruine poes.

Reageer (1)

  • Blueblaze

    Leuk geschreven !

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen