Foto bij 2. Bezoek

Ik was bezig met het avondeten, toen er hard op de deur werd gebonkt. Ik zetten het fornuis wat lager en ging toen snel naar de deur. Ik deed mijn mond open om tegen Ron, de vriend van mijn vader, te zeggen dat papa niet thuis was, maar toen ik zag dat het Ronald niet was deed ik hem snel weer dicht. Een groepje gespierde jongens met hangende broeken en hippe riemen die geen nut hadden, met coole petten die alle kanten op wezen, sommige hadden niet eens een shirt aan en je zag hun sixpack, stond aan de deur.
'We vonden dat het eens tijd werd dat je ging spijbelen', zei de voorste jongen. Hij had zijn broek het laagst van alle jongens hangen, waardoor ik dacht dat hij alleen bleef zitten doordat hij met een voet op de drempel stond, hij had ook een pet op waaronder je zijn natten haren kon zien, hij had dus een duik genomen, hij had zijn shirt in zijn rechter hand en de druppels van zijn haar dropen op zijn sixpack. Hoe erg ik hem ook verachtte hij liet me smelten, als een ijsje onder een vergrootglas onder de zon.
Eigenlijk is spijbelen niet goed, maar als ze zo stoppen met pesten zou ik het misschien kunnen doen.
'Oké, maar dan doe ik het donderdag, want dan is het een half dagje', zei ik een beetje onzeker.
Blijkbaar was het niet het goede antwoord, want hij maakte een grommend geluid en stormde mijn huis in. Ik hoorde gestamp op de tramp en terwijl ik nog steeds bij de deur een beetje in elkaar gedoken met mijn handen slapjes naast mijn wangen stond hoorde ik ze alweer naar beneden komen. De jongen die net het woord had genomen zei nog even snel dat ik morgen zou gaan spijbelen, voor hij de deur met een klap dichttrok.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen