Foto bij een nieuwe vriend

Marit P.O.V.:

Ik ben blij dat ze me haar naam heeft vertelt. Ik hoorde veel verhalen over een meisje met blauw en paars haar waar niemand de naam van wist. Nu weet ik het ze is... anders maar dat mag ik wel. 'He mag ik misschien je opdracht tekening zien' vraag ik om de fijne stilte te breken. 'Tuurlijk' zegt ze en pakt de tekeningen er bij. Ik kijk met open mond naar de tekeningen het is net of ze het hele verhaal vertellen. Op de ene helft zie ik een meisje dat een huilend naar haar de schaafwond op haar knie kijken waar bloed uit loopt. Op de anderen helft zie ik een meisje dat bij de lijken van haar ouders zit huilend. Ik krijg tranen in mijn ogen als ik er naar kijk ik weet gelijk bij welke zin ze horen. 2 kinderen huilen: De ene huilt omdat zijn schaafwond bloed. De ander omdat zijn ouders dood zijn. Het is de ergste zin die er in staat zo gevoelig en dan is dit echt zo mooi er bij getekend. 'Je kan echt goed tekenen of heb ik dat al gezegd'. 'Nee maar bedankt ik waar deer het wel' zegt ze en geeft me nog een graffiti tekening waar een mooie zin op staat. 'ZO mooi' zeg ik terwijl ik de tekst lees. My life is my life not yours so let me do what I want. Ik ken het van een graffiti peac op de trein waar ik zat. 'Heb jij de peac op de trein gezet'. 'Ja hij rijden toen ik dat deed niemand die me zag het was donker maar ik kom het zien' zegt ze. 'Zo cool' zeg ik verbaasd. 'Nou het was leuk om te doen maar je had de blikken van de politie moeten zien toen die het zagen'. 'Laat me raden als ze wisten dat jij het was had je nu in het gevang gezeten'. 'Klopt nou niet dat ik dat erg had gevonden ik bedoel één dag zonder Daan is voor mij super'. 'Wacht Daan Kate jij bent zijn tweeling zus zo cool'. 'Bedankt maar ik wordt gek van de mainiacs die vragen of ik ze niet een keer thuis uit kan nodigen. Ik bedoel ik ken ze niet eens' . 'Ik begrijp het en het is vast rot maar mag ik vragen hoe zijn ze in het echt'. 'Mainiac he nou ze vielen mee maar nu zijn we geen vrienden meer dus trek ik niet meer met ze op'. 'Ik begrijp het'. 'Je mag wel een keer mee hoor als je ze wilt leren kennen' zegt ze terwijl ze mij aan kijkt. 'Dat zo ik heel leuk vinden vriendin' zeg ik triomfantelijk. 'Dat is dan gerecht ga je vanmiddag mee dan kunnen we samen het huiswerk maken is gezelliger dan alleen vriendin en kan je Nathalie mijn anderen vriendin uit Goor kunnen leren kennen'. 'JA' roep ik en vlieg haar om de hals mijn eerste dag en nu al een vriendin.

Daan P.O.V.:

Vandaag komen de anderen jongens en natuurlijk de meiden. Ook komt vandaag Nathalie dus we kunnen dit keer niet proberen om Kate weer te laten praten met ons maar ik betwijfel of het ons toch wel was gelukt. 'Daan wat heb jij bij vraag 3' vraagt Nils. We zitten wiskunde huiswerk te maken Dina was al klaar en ging de anderen op halen. Dan gaat de deur open ik kijk op en zie Kate met nog iemand raar ze neemt nooit iemand mee. 'Dus hier woon ik' . Ze praat ze praat dat is het eerst wat ik haar hoor zeggen in de afgelopen paar maanden. 'Kate wie is dat' vraagt Nils. 'Kijk Marit dit zijn Daan en Nils, Daan en Nils dit is Marit een vriendin van me van school' zegt ze. 'O daar zullen we Nathalie wel hebben' zegt ze als de deurbel gaat. 'Daan het is voor jou zegt het maar als Nathalie er is' roept ze. 'Marit kom je'. 'Ik kom' en ze verdwijnen de trap op. 'Ik wist niet dat Kate nog kon praten' zegt Owen plagend. 'Ze kan het nog hoor maar wie was dat'. 'Ene Marit een vriendin van Kate zal wel leuk worden daar boven met die nummer die ze altijd op heeft'. En ja hoor daar gaat het nummer al op: http://www.youtube.com/watch?v=mSUn85oIUkI. 'Ja maar Nathalie kwam ook als ik het goed hoorde' zegt Dina. 'Ja Nathalie komt ook waarschijnlijk gaan ze met zijn drieën meiden dingen doen'. Ik zie hoe de meiden tranen in der ogen krijgen slim gedaan Daan slim gedaan. 'Sorry ik dacht niet na'. 'Geeft niet het ligt gewoon gevoelig ik wil gewoon mijn bff terug' zegt Dina terwijl Owen haar in een knuffel trekt. 'Oké genoeg gepraat over Kate we gaan het gezellig maken dus dat huiswerk doen jullie maar een anderen keer' zegt Rein. 'Ik denk dat dat beter is want ik snap niks van die wiskunde som' zegt Nils lachend. 'Ja' zeg ik en kijk naar het papier waar nog geen eens één letter op staat. 'Nou wat gaan we doen' zegt Esmee vrolijk. 'Een film kijken' stel ik voor. 'Ja spirit' zegt Nikki vrolijk. 'Zo lang het geen horror is vind ik het goed' zegt Nils en de rest knikt. Kate was gek op Horror en nog een film SPIRIT. 'We gaan nu wel haar favo film kijken' zeg ik. 'Nee dat doen we niet dan maar Madagaskar' zegt Nikki snel. 'Ja die heeft niks met haar te maken' zegt Dina vrolijk en gaat bij Owen die al was gaan zitten op schoot zitten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen