en weer word ik wakker door het helse geluid van mijn wekker ik besluit om mij te douchen. ik zet de douche aan en trek mijn kleren uit. ik ga onder de douche staan en ik was mijn haar en lichaam ineens hoor ik de deur opengaan en weer dicht slaan ik zet de douche uit en ik kijk voorbij het douche gordijn. maar ik zie niemand dus ik spoel me af en ik wikkel een handdoek over mij heen. ik doe de deur open en ik kijk rond in mijn kamer maar ik zie niemand. 'het zal mijn verbeelding zijn zeker' fluisterde ik tegen mezelf. ik droog mij af en doe mijn kleren aan ik wrijf de damp van de spiegel en ik zie een donker figuur met rode ogen achter mij staan ik draai mij om maar ik zie niemand dan kijk ik terug in de spiegel en ik droog en kam men haar. dan trek ik men schoenen aan vertrek ik naar de eetzaal. ik kom binnen en weer al die ogen op mij gericht. ik zet me weer neer naast rosy en ik zeg 'goedemorgen!' maar ze antwoord niet en het dienstmeisje komt met men ontbijt. het was een kommetje havermoutpap en een kommetje verse fruit salade met een glas sinaasappelsap. ik eet het op en ik vertrek naar de kerk hier in de school. ik bid tot dat de bel afgaat van het eerste lesuur. ik ga voor de eetzaal staan wachtend op de leerlingen van men klas want ik wist niet welke les ik had. ik wacht en wacht maar niemand komt. ik kijk is naar binnen en ik zie ze gewoon binnen studeren. en de leerkracht komt kwaad naar me toe gestapt. ze vraagt 'waar was jij?' 'ik was ik was' zeg ik angstig 'ja ik wacht' bijt ze me toe 'euhm...' 'geen verklaring dat word nablijven aya ga nu naar je plaats!' roept ze tegen mij. ik loop naar men plaats en ik vraag aan rosy 'wat doen we hier?'. ze schrijft een briefje met erop staan 'het is een plotse meeting met de leerkrachten en de directeur dus we moeten hier de hele dag studeren' Ik pak men boeken en ik lees mijn legendekennis en ik merk op dat de tekening in het boek een beetje op mij lijkt ik kijk eronder van welke bron het komt het koninklijk schandaal. ik denk da ik strak is naar de bibliotheek ga ik wil er wel wat meer over wetens eigenlijk. dan na de legendekennis grondig te hebben bestudeerd pak ik men boek van oude talen en herhaal men woordjes eens dat duurde een tijdje en dan ging de bel. ik stop mijn boeken weg en de dienstmeisjes komen met plateaus in hun handen vandaag had ik gebakken aardappeltjes met chipolata en appelmoes en als dessert pudding. ik eet mijn bord leeg en ik begin aan mijn pudding ik merk op als ik mijn lepel aan men mond zet dat iedereen zat te kijken naar mij dus ik besluit mijn pudding te laten liggen. maar iedereen kijkt nu zo kwaad naar mij dat ik me verplicht voel en dan komt dat dienstmeisje ook nog eens wenen bij mij vragend of haar kookkunsten niet goed genoeg waren dus ik besluit de pudding toch op te eten. vanaf de eerste hap word alles licht en ik voel iets aan men rug ik ga naar een spiegel en ik zie dat ik twee grote witte vleugels aan men rug heb. ik voel weer een steek in men nek en deze keer word ik pas wakker als het weekend is ik word wakker en ik zie dat ik in men kamer ben ik kijk op de kalender en ik zie dat het zaterdag is ik trek het lichtblauwe jurkje met witte strik aan dat op de stoel naast mij ligt. dan besluit ik om mijn ontbijt over te slaan en meteen naar de bibliotheek te gaan. ik zoek en zoek en na een uur zoeken heb ik het gevonden ik sla het open en ik zie een foto twee zwart gevleugeld ouders met een wit gevleugeld baby. ik draai de bladzijde om en ik zie mijn nachtmerrie de twee ouders die zelfmoord plegen bij het kind ze leest op een bladzijde verder het verhaal. 'De koningin en koning hebben een dochtertje gekregen naam is onbekend maar het grote schandaal gebeurt het dochtertje heef geen zwarte vleugel maar witte en volgens de legende zal er een dochter worden geboren met koninklijk bloed maar met witte vleugels en zij word de eerst engel. want er is een mythe ze zeggen dat er eerst engelen waren en dan dark angels maar het is het omgekeerde de eerste engel is pas geboren op 11 januari 2000 ik kan mijn ogen niet geloven en ik gooi het boek weg. ben ik dat nee dat kan niet het is wel men geboorte dag en die nachtmererie het klopt allemaal precies NEE! het kan niet en ik loop wenend weg naar men kamer. maar voor dat ik mijn kamer bereik val ik flauw .

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen