002
Lauren Brown
Ik wachtte maar op antwoord van Justin. Het duurde lang voor hij wat terug had gestuurd en hij had het allang gelezen. Zenuwachtig staar ik naar m'n telefoon. Zal ik nog wat sturen? Dalijk vind 'ie mij een zeur en heeft 'ie wel helemaal geen zin in me. Toch waag ik de gok erop. 'Jus? Is er iets dat je niet reageerd? De meiden zijn al bij mij thuis. Ik hoop dat ik je vanavond zie x.' Nog even twijfelend kijk ik naar m'n berichtje maar druk dan toch op 'verzend'. Justin z'n status veranderd naar 'online' en schrijft een bericht naar me. 'Hey babe. Ik zie je vanavond. Ik wil je weer zien <3.' Een gelukkig gevoel komt los in m'n buik. Ik zuchtte opgelucht. Hij wilde me gelukkig wel zien en vond me helemaal geen zeur. 'Lauren, hoor je ons wel.' Ik werd uit m'n gedachtes gehaald door Sam. 'Uh, sorry.. Wat zeiden jullie. Ik was even ver in gedachten. 'Dat merkten we al'. Lachtte Jane suf. Ik grinnikte zachtjes. 'Of je je al gaat omkleden. Wij zijn namelijk al klaar.' Even bekeek ik de meiden. Ze zaten allemaal al in hun uitgaans-outfit. Even voelde ik mijn wangen kleuren. Was ik dan zolang in gedachten met Justin? Ik stond op van de bank en liep naar boven toe. Ik trok m'n broek en shirtje uit en liep door naar m'n kast. Ik opende hem en keek even rond totdat ik m'n favoritie zwarte jurkje zag hangen. Ik pakte hem uit de kast en trok hem over m'n hoofd aan. Met moeite deed ik de rits dicht die op m'n rug zat. Ik bekeek even de schoenen en pakte toen toch maar de zalmkleurige pumps met een strikje op de bovenkant van mn pumps. Ik trok ze aan en bekeek mezelf in de spiegel. Ik deed nog een laagje mascara op en m'n favoriete lipgloss. Ik bekeek mezelf weer even in de spiegel en liet m'n hand glijden door m'n lange, bruine, stijle haar. Gelukkig hoefde ik hier niets aan te doen. Ik liep terug de trap af naar beneden waar de meiden nog op de bank en zwarte leren stoelen zaten. Ik liep de woonkamer binnen. 'Ready?' Vroeg Jane. Ik knikte vrolijk. Ze stonden op en liepen naar de voordeur. Ze deden hun pumps aan en bekeken zichzelf net zoals ik nog een keer in de spiegel die in de gang hing. Vanavond zou een te leuke avond worden. Ik zou Justin weer zien na een week. Een gelukkig gevoel borrelde weer op in mijn buik. Lachend draaide ik de deur opslot. De meiden zaten al in de taxi die we gebeld hadden. Ik ging voorin zitten naast de chauffeur. 'Waar gaan jullie dames naartoe?' 'Naar de stad alstublieft.' Ik glimlachte even lief naar de man en keek toen weer vooruit.
Er zijn nog geen reacties.