|| 009
Daan Zwierink
'Daan? Wat doe jij nou hier?' Blijkbaar was Skyler verrast dat ik in een keer voor haar deur stond. Het afgelopen half uur had ik vijf keer voor haar deur gestaan, maar niemand deed open. Ik moest haar nodig iets vertellen, iets belangrijks. 'Kan ik binnen komen?' Zonder op een antwoord te wachten liep ik naar binnen. Ik zag dat Skyler de deur achter haar dicht deed en ik trok haar mee naar haar eigen kamer en deed de deur dicht. 'Wat doe je allemaal zo dramatisch? Drama Queen.' Ze ging op haar bed zitten en ik ging ernaast zitten. 'Sorry kleintje, ik ben gewoon enthousiast.' Ik zat haast te stuiteren op haar bed. 'Nou vertel dan, blondie.' Ik ging even rustig zitten en keer haar heel serieus aan. 'Mainstreet gaat een tour maken door Nederland en België.' Dat was eruit. Ik zag dat Skyler's mond langzaam helemaal open zakte. 'Echt waar? Maar dat is geweldig gefeliciteerd.' Ze trok me in een omhelzing maar liet al té snel weer los. 'Hoe zit het met school? Moet je niet naar school?' School, daar had ik eerlijk gezegd helemaal niet over nagedacht. Maar ik weet wel dat de tour aan het einde van de zomervakantie begint. 'Weet ik niet, daar verzinnen ze vast wel iets op.' Ze knikte en liet zich naar achter vallen op het bed, ik deed hetzelfde.
Na een tijdje stil gelegen te hebben op Skyler's bed schoot ze omhoog. 'En ik dan?' Vroeg ze zo snel achter elkaar dat je het bijna niet kon verstaan. Niet begrijpend keek ik haar aan, wat bedoelt ze? 'Wat?' 'Dan ben ik alleen, zonder jullie. Hoe houd ik dat vol hier?' Oh ja, ik moest Skyler hier achterlaten zonder iemand. Ze zou naar dezelfde school gaan als mij en ik ben er niet om haar te helpen. Maar ik kon haar niet meenemen. Ten eerste dat vond het management niet goed, ten tweede Henk liet haar toch nooit gaan en ten derde ze moet echt naar school. 'Het spijt me.' Was het enige wat er uit mijn mond kwam. Ze liet zich weer achterover vallen en keek me aan. 'Ik overleef school nooit zonder jou.' 'Ze zullen voor mij ook wel iets zien te vinden voor school, ze laten mij ook niet gaan als ik niet naar school kan. Ik kan ervoor zorgen dat je meekan?' 'Nee, dan loop ik alleen maar ik de weg. Maar beloof me dat je belt als je op tour bent.' Het leek een beetje alsof ze me bedreigde met die vraag. Ik knikte, eerlijk gezegd heb ik een heel ding niet verteld. We touren samen met Rachel die JSF gewonnen had in 2011. En ik weet dat Skyler een hekel aan haar heeft, alleen weet ik niet waarom. Ze zal er sowieso achter komen en me gaan haten omdat ik niks gezegd heb maar ik wil het nu niet nog erger maken.
'Waar denk je aan?' Vroeg ze na een tijdje. Ik schrok op uit mijn gedachte over de tour en Rachel en keek haar aan. 'Niks.' 'Jawel, vertel.' Zuchtend ging ik rechtop zitten. Moest ik het misschien dan maar wel vertellen? 'WegaanoptourmetRachel.' Zo snel als ik kon vertelde ik het maar ik wist dat ze het verstaan had. 'Wat! Met haar? Serieus.' Je hoorde haar stem overslaan naar boosheid. 'Zo erg is het toch niet.' 'Je gaat me toch niet vertellen dat je haar aardig vind?' Eerlijk gezegd vond ik haar best aardig, ja. Maar om dat serieus nu te zeggen, nee. 'Niet echt.' Stilte.
'Toch ben ik blij voor je,' kwam er uiteindelijk uit haar mond, 'maar alsjeblieft bel me.' Het enige wat ik kon doen is lachen en gaf haar een knuffel. 'Elke dag. Maar ik ben nog lang niet weg dus laten we een keer iets leuks doen. Met z'n tweeën, of met de jongens.' 'Ja natuurlijk, de tijd voordat jullie weg gaan moet er echt iets gaan gebeuren hoor.' Beide lachte we. Ik hield van haar lach, ik hield van haar. Maar ze vond het te vroeg, dat had ik eerlijk gezegd wel verwacht maar gehoopt dat ze het niet zou zeggen. Ik besloot maar om naar huis te gaan en met de jongens te bellen. We zeiden nog gedag tegen elkaar en ik liep terug naar huis.
Na het eten ging ik naar mijn kamer en pakte mijn iPhone erbij. Stuurde de jongens een whatsapp dat ze online moesten komen op Skype en binnen 5 minuten zagen we elkaar door onze webcams. 'Hee gast, wat is er? Je zei dat wel snel moesten zijn.' Ik zag Nils een beetje bezorgd kijken door de webcam. 'Ik wil het hebben over onze tour.' 'Ik denk dat je dat beter met het management kan doen.' Zei Owen terwijl hij met zijn mobiel bezig was. 'Weet ik maar ik wil jullie iets vragen.' Niemand zei meer iets. 'Zou Skyler mee op tour kunnen?' Een maar zuchtende geluiden kwamen vanuit de kant van de jongens. Ze wisten onderhand al dat ik Skyler leuk vond maar vonden dat ik teveel over haar praatte. 'Ze kan niet mee Daan, ze moet ook naar school en loopt alleen maar in de weg.' Zei Rein die vermoeid zijn hoofd schudde. 'Kom op, moeten wij ook niet gewoon naar school dan?' 'We krijgen les tijdens onze tour weet je nog.' Ow ja, vergeten. Er kwam iemand mee die normaal thuis les geeft maar dan nu in de tourbus. Maar aan de jongens gezichten te zien kon Skyler toch niet mee. 'Help me dan met iets verzinnen waardoor ik het goed kon maken met Skyler.' Even waren de rest van de jongens stil totdat Rein's gezicht opklaarde. 'Je gaat toch niet op vakantie. Vraag aan je moeder of je met Skyler ergens heen mag.' Dat was misschien nog niet zo'n slecht idee. Maar we zouden echt niet naar iets van Spanje of Turkije mogen. 'En waar moet ik haar mee naar toe nemen dan?' 'Je vind haar toch leuk,' eerlijk gezegd werd ik best rood toen Owen het zei, 'neem haar mee naar Parijs 'de stad van de liefde' of naar London. Dat vind ze sowieso leuk, dat weet ik zeker. En als je wil kunnen wij ook mee maar ik denk dat jullie even alleen moeten zijn.' Parijs sprak me eerlijk gezegd wel aan, maar London ook wel. Maarja, eerst toestemming van mijn moeder hebben anders kom ik niet veel verder.
Hii lovely's, ik heb nog een hoofdstukje voor jullie ! <3
Kunnen jullie er misschien voor zorgen dat ik voor vanavond +2 kudo's heb? Dan krijgen jullie nog een stukje vandaag, zou ik leuk vinden.
Ik ga misschien minder posten want school is weer begonnen, maar ik heb nu nog bijna niks dus twee weken veel schrijven lukt nog wel denk ik.
Love for all your abo's and kudo's, (and love for Mainstreet of course <3)
love ya xx
Er zijn nog geen reacties.