Foto bij Opdracht 2.

Opdracht 2/Assignment 2
What the world fails to realise is that a villain is just a victim whose story hasn’t been told.
- Chris Colfer, The Wishing Spell.

Zoals jullie misschien geraden hebben, deze opdracht gaat over slechterikken! Ik ben erg blij met deze opdracht, mensen. Natuurlijk volgen we hier het zelfde patron als bij de vorige opdracht. Er staat hier onder een lijstje en ik wild at jullie dat invullen. En ja, jullie mogen dingen toevoegen die niet op het lijstje staan. Er is een minimum aantal woorden deze keer! Maar ik weet zeker dat jullie het aankunnen. Voor de verandering, heb ik 12 motivieven geselecteert voor jullie slechterikken. Ik wil dat jullie deze gebruiken in jullie opdracht. Dus, kies een nummer tussen 1 en 12, zet deze in eht topic, en ik zal het motief voor jullie neerzetten. Er wordt niet geruild.
Probeer een zo geloofwaardig mogelijke slechterik te maken. Zelfs slechterikken kunnen lief hebben, etc.
As you might’ve guessed, this assignment is all about villains! I’m very happy with this assignment, people. Of course, it’s the standard procedure. There’s a list that I want you guys to fill in. You are allowed to add things to the list. There’s a minimal word-limit this time! But you guys will be fine. But to mix things up, I have selected 12 motives for your villains. So pick a number between 1 and 12, and I’ll put the motive behind your number, along with your name. There will be no switching.
Try and make your villain as realistic as possible. Even villains can love, etc.


Mijn motief is boosheid.



Volledige naam: Condor Nichi
Uitspraak: Kon-door Nie-tsji
Bijnaam(en) of Alias: Hassa; woede in het Kalariaans.
Geslacht: Mannelijk
Leeftijd: 38 levensjaren; hij is jarig op 25 juni.
Nationaliteit: Hij komt van de noordelijke regio die ook wel de barbaarse regio genoemd wordt. De officiële naam is Eriosa en de regio valt- binnen het land Kalara. Zijn nationaliteit is dus Kalariaans.
Kalara: Kalara spreek je uit zoals je het schrijft of leest; Ka (of gewoon K)-La (net zoals de noot die tussen sol en ti inzit)-Ra (de zonnegod uit de Egyptische mythologie van onze wereld). Kalara is een land die bestaat uit drie regio’s: Eriosa (E-rie-o-sa), Laga (La-gka) en Ika (Ei-ka). Eriosa wordt ook wel de noordelijke regio genoemd, Laga de middelste regio en Ika de zuidelijke regio.
In Eriosa zijn voornamelijk bergen en dalen te vinden met bossen, rivieren en kleine, vrijwel onbekende dorpjes. Op de toppen van de bergen ligt vermoedelijk sneeuw, maar nog nooit heeft iemand een berg beklommen in Kalara, de mensen die het wel wilden proberen, werden eruit gepraat. In Eriosa is één stad te vinden en dat is tevens de hoofdstad; Eriosa.
Laga is een regio waar er heuvels zijn, bossen en meren. De steden zijn wat groter dan in Eriosa, maar in heel Kalara is er geen echt gigantische wereldstad zoals Draga in Gmer. De hoofdstad van Laga is Bega (Be-gka). Laga is de grootste regio van Kalara.
Ika ligt het zuidelijkst en trekt daardoor van alle drie de regio’s de meeste zon. Echter, doordat Kalara een vrij klein land is (de grootte van Nederland in onze wereld), is de hoeveelheid zon nog steeds minimaal. Ook in Ika zijn bossen en meren te vinden. De hoofdstad van Ika is Hedra (Hè-dra).
Kalara wordt bestuurd door een koning en dat is al jaren zo geweest. De Koning wordt door de Kalarianen gezien als één van de grootste beschermers van hun veiligheid en iemand die in direct contact staat met de natuurgoden, zoals gedurende de Middeleeuwen in onze wereld gedacht werd dat de paus direct contact had met God.
De wereld waar zowel Kalara als Gmer bij horen, wordt door inwoners simpelweg “De wereld” genoemd aangezien er geen officiële benaming is. Nog niemand heeft de volledige wereld ooit gezien en de meeste mensen gaan zelfs niet verder dan hun eigen land.
Religie: Hij aanbad de natuurgoden van Kalara, maar inmiddels aanbidt hij enkel nog zichzelf.
Stad of gemeente van geboorte: Eriosa, hoofdstad van de regio Eriosa. Hij woont in het stadsdeel het dichtst bij de boerenvelden en het wordt dan ook de boerenwijk genoemd.
Gesproken talen: Kalariaans en zijn moeder heeft hem enkele woorden en zinnen Gmers (uitspraak: Ge-mers) geleerd. Gmers is de taal van het landen Gmer, buurland en bondgenoot van Kalara in tijden van oorlog.
Moedertaal: Kalariaans
Relatie status: Single
Hoogte: 1.86 meter
Gewicht: 70 kilo
Haarkleur: Zo zwart als as
Kapsel: Zijn haar komt tot net over zijn schouders en meestal draagt hij het bijeengebonden met een lint in de kleur zwart of rood; de kleuren van dood, verderf en bloed. In één pluk van zijn haar zitten altijd bloedrode kralen die zo nu en dan verwisseld worden voor zwarte kralen.
Oogkleur: IJs blauw met een vleugje donkerder blauw rondom de zwarte pupillen.
Tattoos / Piercings: Een grote, zwarte draak die zich uitspreidt over zijn rug heeft hij laten tatoeëren. Na het overlijden van zijn moeder heeft hij, verstopt onder zijn kleren, het woord ‘miara’ laten tatoeëren wat ‘mama’ is in het Kalariaans. Het woord bevindt zich onder de draak en hij liet ‘miara’ eerder tatoeëren dan de draak.
Littekens / Onderscheidende kenmerken: Condor heeft een groot litteken op zijn linker onderarm door een zwaardgevecht. Het litteken is schots en scheef, en wordt vaak beschreven als ‘walgelijk’. Verder heeft Condor een moedervlek in zijn nek zitten en verder geen in het gedeelte van zijn hals en gezicht waardoor de moedervlek heel erg opvalt. Een onderscheidende kenmerk van hem is eveneens zijn haakneus. Vele mensen zouden hem als aantrekkelijk beschrijven als ze zijn ogen zagen, maar zodra zijn neus in beeld kwam, vielen mensen vaak toch even stil.
Geprefereerde stijl van kleding: Zwarte of rode kleding. Verder draagt hij het liefst loszittende kleren waarin hij zich makkelijk kan bewegen gedurende een gevecht. Hij haat lange jassen en de schoenen die hij draagt, worden meestal gebruikt als paardrijlaarzen.
Elke lichamelijke kwalen / ziektes / handicaps: Condor kan er niet goed tegen als mensen niet duidelijk tegen hem zijn en hij zit dingen altijd zwart of wit, goed of fout. In onze wereld is dat een vorm van autisme, maar bij hem hebben ze er geen benaming voor. Het enige wat ze eigenlijk weten is dat ze uit moeten kijken bij Condor en duidelijk tegen hem moeten zijn, anders wordt hij boos op ze, of zelfs woedend. Als hij het zelfs te erg ziet, zal hij je gelijk als vijand zien en doet hij alles om te zorgen dat je niet langer leeft.
Persoonlijkheid: Condor is erg charismatisch aangelegd, al vanaf zijn jeugd, wat betekent dat hij mensen makkelijk kan overhalen om zich bij hem aan te sluiten of om te doen wat hij wil dat ze doen. Velen zien dat als magie in plaats van charisma. Condor wordt snel boos als iets niet gaat zoals hij wilt dat het gaat. Zijn boosheid kan gezien worden als zijn zwakke punt aangezien hij niet altijd even logisch handelt als hij boos is. Zijn boosheid kan ook zijn sterke punt zijn aangezien boosheid hem drijft om verder te gaan met zijn strijd. Condor zegt zelf dat hij geen vrolijke emoties voelt en doet er dan alles aan om niemand te laten zien als hij vrolijk of blij is. Ook zijn verdriet verbergt hij het liefst, maar zijn beste vriend, Isia (Ei-si-a), kent hem door en door, en ziet daarom altijd door zijn eeuwige masker heen. Isia is dan ook de enige aan wie Condor zijn emoties zal laten zien. Condor is erg krachtig in gedaan krijgen wat hij gedaan wil krijgen. Mensen kunnen hem ook niet snel ompraten als het gaat om één van zijn ideeën.
Angsten / fobieën: Condor kan niet tegen onweer doordat zijn vader, Darach (Da-rak), Condor achterliet tijdens onweer. Zijn moeder stierf eveneens gedurende onweer toen ze geraakt werd door een bliksemschicht. Hierdoor zal Condor gedurende onweer het liefst zichzelf verstoppen zodat hij goed kan laten zien dat hij bang is, maar dat gaat niet altijd even makkelijk.
Hobby’s: Condor zit graag op zijn merrie, Fira (Fie-ra), vernoemd naar zijn moeder. Hij zal dan ook altijd zijn volgelingen leiden en toespreken vanaf Fira’s rug. Verder is zwaardvechten één van zijn hobby’s.
Talenten / vaardigheden: Condor kan goed koken aangezien hij het van zijn moeder heeft geleerd. Zo nu en dan na een goede overwinning wil Condor zijn volgelingen nog wel eens belonen met een zelf gekookte maaltijd.
Beschrijf huis van het karakter: Momenteel woont Condor in het bos en wisselt zijn verblijfplaats vaak. Een enkele keer kan hij in een herberg slapen. Het huis waar hij ooit met zijn moeder woonde, is nog steeds in zijn bezit. Zijn moeder had het toentertijd van haar ouders geërfd waardoor het geen huurhuis was, zoals de meeste huizen in hun wijk. Het huis is klein en heeft twee slaapkamers, een woonkamer en een keuken die praktisch in de woonkamer zit. Er is geen tuin en het huis is vrij vierkant en maar één verdieping. Hij is er al heel lang niet meer geweest wat betekent dat er een grote laag stof ligt.
Speciale spullen: Condor heeft weinig spullen die echt belangrijk en speciaal voor hem zijn, maar de medaillon van zijn moeder draagt hij altijd bij zich. Zonder zijn medaillon zou hij gek worden, zegt Isia vaak over Condor en tevens tegen Condor. Condor ontkent het niet.
Sterke punten in het gevecht: Eén van Condors sterke punten in het gevecht is dat hij niet bang is. Over de jaren is hij zichzelf als superieur gaan zien doordat zijn volgelingenaantal groeide en zijn volgelingen aanbidden hem. Verder is Condor over de jaren heen steeds beter geworden in het vechten met een zwaard zelf, waardoor hij inmiddels steeds meer gevechten wint in plaats van te moeten terugtrekken en daardoor het gevecht verliezen.
Familie: Darach Nichi is Condors vader en heeft Condor en Fira Nichi, Condors moeder, verlaten toen Condor zes jaar oud was. Condor weet niet wat er met zijn vader is gebeurd en hij gaat er vanuit dat hij is overleden. Als Darach nog leefde dan zou hij nu 58 jaar oud zijn wat oud is in Kalara. De meeste mensen redden net aan de 50 jaar. Fira stierf toen Condor zestien jaar oud was en ze was een vrijgevige en gulle, maar tevens strenge vrouw. Fira werd tijdens een onweersbui geraakt door een bliksemschicht. Ze was op dat moment bezig geweest om drie kinderen die net buiten Eriosa in het bos speelden, terug naar de wijk te leiden. Om zijn moeder dicht bij hem te kunnen houden, heeft hij toen zijn eerste tatoeage genomen. Condor heeft zijn neus van zijn vader geërfd en zijn ogen van zijn moeder. Zijn lengte komt ook bij zijn vader vandaan.
Vrienden: Condor heeft eigenlijk nog maar één echte vriend, en dat is tevens zijn beste vriend, Isia. Isia kent Condor al vanaf kleins af aan. Condor woonde in het huis naast Isia en hun moeders waren met elkaar bevriend. Na de dood van Condors moeder zorgde de moeder van Isia ook zo goed mogelijk voor Condor, ook al wilde Condor dat helemaal niet. Isia is net als Condor 38 en is geboren op 9 augustus gedurende een thuisbevalling. Er gaan geruchten onder de volgelingen van Condor dat hij een relatie zou hebben met Isia en soms lijkt dat ook het geval te zijn, maar er is niets tussen hen. Condor voelt niets voor Isia behalve vriendschap en misschien zelfs wel broederschap. Isia zal Condor steunen en met hem meegaan ongeacht wat. Af en toe probeert hij tevergeefs om Condor over te halen op te houden met vechten nu ze ouder worden, maar vaak maakt hij er een grapje van om te voorkomen dat Condor boos op hem wordt.
Vijanden: Condor maakt veel vijanden door hoe hij denkt, maar zijn grootste vijanden zijn in zijn ogen de mensen die geloven in de natuurgoden en de natuurgoden aanbidden. Na de dood van zijn moeder gaf hij de natuurgoden de schuld en wordt zijn gevecht voor zijn boosheid op de goden. Alle mensen die in de goden geloven, ziet hij als zijn persoonlijke vijand. De koning is ook niet al te vrolijk met Condors acties aangezien het voor onrust in Kalara zorgt.
Beschrijving van hun kindertijd (pasgeborene - 10 jaar): Als klein jongetje was Condor altijd vriendelijk en vrolijk. Hij was een jongen die altijd met alle andere kinderen uit de buurt speelde en hij was erg charismatisch aangelegd. Dit hield in dat alle moeders in de buurt hem graag zagen en hem altijd wel wilden helpen. Ook zijn vrienden zelf vonden het niet erg om hem te helpen. Zijn moeder zei altijd tegen hem dat hij de mooiste baby was die hij ooit gezien had ongeacht zijn neus. Toen Condor zes jaar was, is zijn vader bij hun weggegaan en voor een maand wierpen verschillende volwassenen uit de wijk hun medelevende blikken toe totdat Condors moeder duidelijk maakte dat ze een man die zijn gezin zomaar achterliet niet nodig had. Condor keek als kleine jongen naar zijn moeder op nadat zijn vader weg was gegaan doordat ze zo sterk bleef en haar zwakte niet liet zien tegenover anderen. Als Condor op bed hoorde te liggen, hoorde hij zijn moeder vaak huilen wat hem duidelijk maakte dat ze daadwerkelijk treurde. Hij probeerde zijn moeder daarna zoveel mogelijk te helpen, maar doordat hij nog jong was kon hij nog niet veel dingen doen. Zijn moeder wilde ook dat hij een zo normaal mogelijke jeugd had.
Beschrijving van hun tienerjaren (11-19): Zijn moeder probeerde Condor zo veel mogelijk te leren van de dingen die ze wist waaronder koken. Zijn moeder leerde hem tevens hoe hij moest tekenen en tijdens één van hun weinige uitstapjes ontdekte hij paardrijden. Zijn oom leefde toentertijd nog en gedurende een bezoek aan hem leerde hij Condor alles wat hij wist over paarden en paardrijden. Vanaf dat moment kon Condor zijn moeder ook meer helpen. Condor was zestien toen zijn moeder stierf en hij er alleen voor stond. Bij een bakkerij in de buurt van zijn huis kon hij een baan krijgen als knecht. Het betaalde niet goed, maar het bracht brood op de plank. De moeder van Isia probeerde eveneens om hem zoveel mogelijk te helpen. Eén voor één verlieten zijn vrienden hem na zijn moeders dood, omdat hij minder tijd voor ze had. Alleen Isia bleef en hij is er nog steeds. Vanaf dat moment begon zijn boosheid op de natuurgoden zich ook te ontwikkelen en langzaam sleepte hij Isia met zich mee in zijn wilde ideeën. Op zijn negentiende kreeg hij het idee in zijn hoofd dat hij iedereen moest stoppen met van de natuurgoden te houden en dat de natuurgoden de boosdoener waren achter alle problemen.
Beschrijving van hun volwassen jaren (20 +): Condor was twintig toen hij met zijn plan doorging. Hij kon Isia overhalen om met hem mee te gaan en met z’n tweeën vertrokken ze te voet. In elke stad en dorp die ze doorkruisten, haalden ze mensen over om zich bij hen aan te sluiten. Hardhandig leerde Condor hoe hij moest vechten. Op zijn 25ste ontmoette hij een boer die zich graag bij hem wilde aansluiten. Echter, de man kon zijn boerderij niet zomaar achterlaten en in plaats daarvan schonk hij Condor en Isia twee van de driejarige paarden die hij had rondlopen. Isia kreeg een voskleurige merrie die Isia de naam Frei (Vrij) gaf, vuur in het Kalariaans en Condor kreeg een zwarte merrie die hij Fira noemde. Toen Condor 30 was, ging de overheid hem voor het eerst als een echte dreiging zien. Condor had toen al vele volgelingen bij elkaar gekregen en had ook al wat grote gevechten gewonnen van de mensen die in de natuurgoden geloofden. Vanaf dat moment stuurde de koning zo vaak mogelijk soldaten zijn kant op waardoor Condor zo veel mogelijk moest verplaatsen. Vanaf dat moment kon hij ook niet langer zijn moeders graf bezoeken zoals hij daarvoor elk jaar op haar verjaardag deed. Hij legde dan altijd een bloem op haar graf en probeerde haar te vertellen wat hem bezig hield. Tot op heden verstopt hij zich in de bossen van Kalara en vecht hij tegen de mensen die in de natuurgoden geloven.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen